beginnen met nitro

ik wil beginnen met een nitro rc auto
ik ben al bij diverse winkels wezen kijken en kwam uit op een hpi FIRESTORM 10T Nitro 3.0cc. hij stond te koop bij pk racing in dordrecht voor 279 euro.
is deze auto een verstandige keuze voor een beginner
en zijn er mensen die ervaring hebben met deze auto?

ik verneem graag u reacties.

mvg janick

Met HPI kan je niet fout gaan. Het is juist een degelijk merk waar veel beginners mee beginnen

Ja wat roelof al zei het leuk ding makelijk in onderdelen te kopen.
leuk beginnetje Heb je nog vragen stuur me PB maar.

Gr

Waarom een PB?

De mening/antwoorden van meerdere mensen mag misschien verwarring veroorzaken maar geeft je wel een beter beeld dan alleen de info van 1 persoon.

Hallo ben aron nog maar 14 en zoon hpi baja intreseert me wel maar heb nog noojt met naft gereden enkel elektros nu is naft moejlijker enzo de voor en de nadelen zouw ik willen horen ik heb gehoord dat je aan een naft meer ligt af te stellen dan te rijden is dat waar ?

Dag Aron,

Ik weet dat je nog maar 14 bent, maar het is verstandig als je een beetje op jouw zinsopbouw kan letten..

Een HPI Baja is veelal de spreekwoordelijke Kroon op brandstof auto's, maar is duur! zeker onderhoud ervan. Wellicht verstandig om te beginnen met wat kleinere auto. Een Nitro auto is zeker anders dan een Elektro Auto. Dit vergt namelijk weer wat meer onderhoud, je moet immers ook de motor schoonhouden.

Afstellen kost tijd en geduld ga dus niet als een gek aan de sproeiers draaien, maar onthoudt hoeveel en welke kant je op draait. Er zijn meerdere wegen die naar rome leiden. als je wat gezocht hebt op het forum, dan zal je gemerkt hebben dat er ook meerdere manieren van inrijden zijn, het is iig duidelijk om rustig aan te doen in het begin

Gezond verstand is de belangrijkste opmerking als je begint met welk RC model dan ook. Manuals lezen en volgen, zijn ze voor je in een onmbegrijpbare taal moet je iemand inschakelen om het je voor te lezen/vertalen want met "aankloten" zal het niet makkelijk zijn.

bedankt voor de reacties!!
mar heeft er iemand van jullie ook ervaring met pk-racing in dordrecht?
en is 279 een schappelijke prijs voor een hpi firestorm 10t?

mvg janick

Volgens mij is PK-racing één van de meest bekende winkels bij RC-liefhebbers door Nederland of heb ik dat mis. Ben er zelf eens helemaal naar toe gereden om te kijken hoe het er daar uitzag. Één van de mooiere winkels als je het mij vraagt.

279 euro is een 'normale' prijs voor Nederlandse begrippen.

pkracing is een prima winkel. Er zijn duurdere shops.
Kijk anders op de site van conrad. Staan ook leuke beginnerauto's.

zo janickje haha,
die bullet is qua prijs wel duurder. maar ik vind 'm persoonlijk wel een stuk mooier en beter. ik wil 'm eigenlijk in het electro.
Geert
ps ik bel je nog wel vanavond ofzo.

tja...meningen verschillen. De bullet is leuk om mee te raggen, de firestorm is wel wat serieuzer.
Zeker met jumps en wegligging is de firestorm gewoon beter door zijn opbouw.

Back