beginnen met pylon ??

• Topicstarter Topicstarter flyingboy
  • Startdatum Startdatum
F

flyingboy

Guest
hallo
ik heb eens een vraagje ?
wat zou het beste vliegtuigje zijn voor te beginnen met pylon (liefst methanol) (mijn vliegervaring is al 3 jaar en vlieg nu momenteel met een extra 300 s en een funtana x100 heel sommigen kennen mij wel van DMC club diest :) )
ik heb al in gedachten van een rasant speed met een 6.5 cc supertigre (voledig getund)
is dit geldverspilling of een goede investering of mijn geld houden voor iets anders ?

Mvg Neil

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat bedoel je met "pylon"?

Wedstrijd vliegen om 3 palen?
Snel vliegen?
Verschrikkelijk, ongelofelijk snel vliegen?

Bij de 1e en laatste, nee
Bij de 2e, ja, maar dan kan de motor een beetje zwaar zijn.

Het beste vliegtuigje om te beginnen met pylon wedstrijden is een quicky voor de Q500 klasse, Grand Chelem bv. Met een 6,5cczonder aanpassingen, voor inlaat, zei uitlaat, geen pijp.
Meer info: Welkom op de Quickie-500 Site Pylonrace.nl - Voorpagina
Een heel erg leuke klasse! Snelheid tegen de 180km/uur en een goed zichtbaar model. Ideaal als eerste pylon model.

En Verschrikkelijk, ongelofelijk snel vliegen moet je eerst wat ervaring voor opdoen met een snel model.

nene ik wil liever iets trager gaan en mijn vliegerke e beetje heel houden dan direk een speed model en na 5 sec de grond in boren ;)
maar heeft iemand ervaring met de rasant speed ?

dus zou ik eerst zo een q500 nemen en daar ervaring in op doen en dan voor later iets snellers :)
ja dat wil ik gaan doen om ter snelst rond 3 paaltjes vliegen ;)
ok :) thx voor de moeite

ja nog eentje :) kan ik gewoon servos gebruiken ( ong 3 kg ) ivb met de snelheid ?
of moeten dat 5-6 kg zijn ?
Gr neil

Ik gebruik 20grams servo's. Ik geloof dat ze 2,5 kg doen. Standaard servo's zijn geen probleem .

Je hebt kleine roeren met weinig uitslag, 6-10mm. Zoveel kracht komt er niet op.

Rasant Speed met 6,5 cc motor, zou ik niet in de originele uitvoering doen. Je zou de rasant kunnen verlengen (romp en vleugels).

Ik vloog de rasant samen met mijn vader, (uitvergroot dus) met een 7,5 cc thunder tiger. Liep erg hard, tegen de 225 km/uur. En dat was dan met een standaard motor ;)

Succes!

Ik ben het met Nando eens, de Grand Chelem is een perfecte eerste pylonracer en nog heerlijk goedkoop ook. Ik heb die van mij met de standaard servo's gebouwd die bij mn DX7 zaten.

Als je hard wilt gaan voor weinig dan is de Sig Wonder ook een optie. Je kan daar dan geen wedstrijden mee vliegen maar het is wel een gifkikkertje. Meen dat die ook wel met een 7.5cc gevlogen werdt maar is eerder voor de 1.5-5cc grootte.

Succes,

Erik

Inderdaad quickie 500 is de instap klasse voor het pylon racen,

Wij vliegen ze met een standaard irvine 39, je haalt er ca 175km/u mee.

Ik heb nog een paar kitjes van de grand chelem liggen, de motoren en servo's heb ik ook. je kan ze via mij kopen (dat is het goedkoopst)
De grand chelem is een ARF kist, binnen een paar dagen kan je vliegen.

Ik heb indertijd een heel aantal ingekocht juist om het pylonracen te promoten.

kijk maar even op de site www.q-500.nl

Het racen met dit soort kistje is vooral erg leuk, zeker als je op de
wedstrijden zou komen, het is ook altijd erg gezellig.

Wil je meer info, mail mij dan even.

Neill,

Als je meer info wil over het vliegen rond pylonen raad ik je aan hier eens te gaan snuffelen: Tongerse ModelVleugels
Zowat de bakermat van het pylonvliegen in België

In België is er een instapklasse voor Q-500 nl de "B-klasse"
(4 wedstrijden/jaar). Hieraan kan je meedoen met een Q-500 model met een "gewone" motor van max 6.5cc zonder reso. Dit maakt het plezant omdat je dan al aan het racen bent zonder grote kosten te moeten doen en dit aan een acceptabele snelheid.

Heb zelf vorig seizoen m'n eerste pylonervaringen opgedaan in de
Q-500 A-klasse en hoe zal ik het uitdrukken:roll: : pretty fast!

Het is misschien interessant om effe te wachten met kopen en daar eerst te gaan informeren naar 2de hands toestellen.
Enkele jonge piloten maken dit jaar de overstap naar de A-klasse en zo komen toestellen en motoren aan spotprijzen ter beschikking.
Het is maar een tip.

Beginnen in de "A" gaat natuurlijk ook maar is nogal heavy. Zo heb ik het gedaan, maar dat was niet echt een succes moet ik eerlijk zeggen, vooral omdat de viper waar ik mee vloog het brute geweld van nelson motoren niet echt leuk vond. Vleugel was geen probleem, de romp daarintegen...

Grtz,
Stijn

Ziehier een foto van mijn razant... let wel.. Zo zag ik er in mijn jonge jaren uit... haha:

PLANE1.JPG

deze kist is dus vergroot en verlengt en uitgerust met een 7,5 cc motor.

ik denk dat ik mij toch een rasantje ga aanschaffen :)
met een 5.5cc van super tigre ;)

Als je die opnieuw uitgebrachte versie gaat kopen dan verstevig gelijk het stabilo, dat schijnt bij hoge snelheden af te breken.

ok ;) thx voor de tip :)
want zonder stabilo zal die nie echt vliegen denk ik .
Mvg Neil

Heb je de rasant al besteld?
Ik ben ook even aan het kijken voor een speed kistje, en dit leek mij ook wel wat....
Mijn vader heeft er eentje, die ligt hier op zolder, daar komt een elector motor op, maar brandstof is natuurlijk veel mooier :D

ik denk dat ik mij toch een rasantje ga aanschaffen :)
met een 5.5cc van super tigre ;)

Ik ben ook van den DMC :)
Misschien moet je ook eens kijke naar pylon 400. Dan kunt ge binnekort in april meedoen ;)
Die dingen gaan ook niet ongelooflijk hard dus zeker goed om mee te beginnen.

Mvg

Back