ja wel
Voor alle raketten heb je een vergunning nodig. Alleen is die voor kleine raketten wat makkelijker te krijgen dan voor grote.
A-G volstaat een WECG . Zonder wecg mag je geen motoren gebruiken en opslaan. Ook geen kleintjes, en zonder overbrengings vergunnig mag je ze niet vervoeren ,aanvoeren en opslaan.
vergunnig aanvragen steld niet veel voor en moet je gewoon effe doen. Als je met raketten bezig wilt zijn.
Tot G klasse motoren heb je geen tripoli licentie nodig. Maar wel een WECG. Tripoli heeft een overbrengings vergunnig voor hun lanceer veld dus dat probleem heb ja dan niet
Ga je bij de navro lanceren dan heb je ook geen WECG nodig, die lanceren op T harde en daar val je onder andere regels. Plus dat de navro je motoren beheerd. hoef je ze zelf niet op te slaan.
ja mag dan ook geen motoren hebben maar wel kun je grote dikke raketten gaan bouwen.
Tripoli heeft een hele reeks regeltjes die het leven van de gemiddelde rocketeer makkelijker maken , maar die weet ik niet allemaal uit mijn hoofd. (gewoon effe contact op nemen en dan weet je alles) wil je onder je eigen naam lanceren en je levels halen dan moet je ook een wecg hebben.
Van de Nero weet ik niet of die nog een onderdeel modelraketten hebben maar die hebben wel een enorme berg aan kennis in huis. Zeker op het gebied van motoren weten die heel erg veel.
DARE is de delftse raket clup. Effe 18 worden je vwo halen en dan lucht en ruimtevaart gaan doen in delft.
Zij organiseren de cansat competitie.
Ondergetekende bouwt momenteel professioneel raketten en hoopt binnen een paar maanden er een naar 180 kilometer te schieten. maar dat is niet in clup verband ;-)