Beginnen met vliegen - WOII Styl

• Topicstarter Topicstarter FlyZone
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
F

FlyZone

Guest
Heej,Ik ben nieuw hier.

Ik zou graag willen beginnen met vliegen met rc vliegtuigen/tje's

Ik ben nogal geintresseerd in WOII dus ik zou ook graag in die richting willen gaan.

Ik weet niet wat het verstandigste is op het begin ik zou graag als ik wat meer gevord ben met een Mustang P-51 of Spitfire vliegen.

Heeft iemand soms wat tips voor me om te beginnen?

En heeft er ook iemand ervaring met Rc WoII brandstof vliegtuigen??

Mvg,

Marijn

Beginnen WoII

Hallo,
Het is inderdaad misschien handig als je eerst de FAQ eens leest;maar om je toch even een idee te geven help ik je even op weg.Het hangt er sterk vanaf of je electro of brandstof verkiest. Binnen de electro is het niet noodzakelijk om voor beginner toestellen te gaan. Je hebt natuurlijk ook P-40's, P-51's en spitfire's op de markt, electro en foam. Dus vrij crashbestendig. En ook niet gek duur. Wel raad ik je aan om eens te beginnen met basisoefeningen te doen op rc simulator, dat helpt toch vrij veel.

Beginnerstoestellen zijn: niet snel, niet flitsend, niet cool, hebben geen tierelantijnen. hoogdekker. M.a.w. je kunt er niet mee scoren bij de meiden :mrgreen:

Lees de reeds genoemde FAQ, blader wat door dit subforum en lees een paar van de tien (honder??)tal ik wil beginnen discussies. Scheelt ons een hoop typewerk en beantwoordt al 99% van je vragen. Beetje meelezen met nieuwe draadjes in beginners-, elektro- en accu-subforum.

Ga ook langs bij club (zondagmiddagen zijn het drukst), dat geeft goed idee van (on)mogelijkheden. Stel vragen, kijk, proefvluchtje wellicht?

Drie elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs in NL & B
www.airtoi.com -> clubs (NL & B)
www.modelvliegsport.nl -> clubs (NL)
www.flytovml.com -> clubs (B)

Geef ook even in je profiel aan waar je woont, dankan iedereen dat altijd zien. Handig. Misschien woont er wel een forumlid bij je in de buurt.

Laatst bewerkt:
Waarom niet, mijn eerste toestel was een yak 54 shockflyer 4D. Mijn tweede een Flip 3d en dan een sukhoi F3M. En dat binnen 1 jaar

En hoeveel ben je gecrasht ? Hoeveel heb je kapot gehad ? Beginnen met een 3D toestel : Dacht het niet....

Zoals Ron schreef: Groot en stabiel, hoogdekker.

Binnen de electro is het niet noodzakelijk om voor beginner toestellen te gaan. Je hebt natuurlijk ook P-40's, P-51's en spitfire's op de markt, electro en foam. Dus vrij crashbestendig. En ook niet gek duur.

Foam = Crashbestendig ?

Waar heb je die fabel weg.

EPP is het stabielste dan Elapor .

Die foam kisten leven bij een beginner niet lang , hier word goedkoop duurkoop.:D

Mvg Johan

Foam = Crashbestendig ?

Die foam kisten leven bij een beginner niet lang , hier word goedkoop duurkoop.:D

Mvg Johan

Lees draadje BMI arrow advies , dan weet je hoe ik ben begonnen en hoe ik nu al op pad ben gestuurd. En ik kan je vertellen… Ik zou dit ook doen als ik jouw was

• 1. zoek een club
  • 2. laat ze je adviseren
  • 3. Ga niet eigenwijs doen, en laat je wat betreft de inkoop adiviseren door een instructeur of ervaren club member
  • 4. Begin met een beginnervliegtuig ( wat je tevens ook van de club krijgt te horen als het goed is )
  • 5. Weet welke zender je wilt kopen en houdt hierbij rekening met :
  • De club
  • De ontvanger
  • De frequentie waarop je vliegen wilt.

op deze manier heb ik het dus ook gedaan.
Ik ben nog steeds een giga dummie, maar je leert wel heel snel dingen en je kan tot gezellige kontakten komen. Ga nu met clubmaat, instructeur mijn zender maandag kopen :D
Groeeeetjees

Beginnerstoestellen zijn: niet snel, niet flitsend, niet cool, hebben geen tierelantijnen. hoogdekker. M.a.w. je kunt er niet mee scoren bij de meiden :mrgreen:

Lees de reeds genoemde FAQ, blader wat door dit subforum en lees een paar van de tien (honder??)tal ik wil beginnen discussies. Scheelt ons een hoop typewerk en beantwoordt al 99% van je vragen. Beetje meelezen met nieuwe draadjes in beginners-, elektro- en accu-subforum.

Ga ook langs bij club (zondagmiddagen zijn het drukst), dat geeft goed idee van (on)mogelijkheden. Stel vragen, kijk, proefvluchtje wellicht?

Drie elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs in NL & B
www.airtoi.com -> clubs (NL & B)
www.modelvliegsport.nl -> clubs (NL)
www.flytovml.com -> clubs (B)

Geef ook even in je profiel aan waar je woont, dankan iedereen dat altijd zien. Handig. Misschien woont er wel een forumlid bij je in de buurt.
zeg ron heb je dit antwoord soms onder een copy/paste knop zitten :D
maar ben het wel met je eens

enigste wo2 kist die ik ken die enigzins in de buurt van stabiel komt voor een beginner is een horsa

Hè Serge,

Heb jij tekeningen van een Horsa Glider?

Groeten,
Bas

Laatst bewerkt door een moderator:
zeg ron heb je dit antwoord soms onder een copy/paste knop zitten ...
Ik moet al die standaard antwoorden op standaardvragen maar eens in een bestandje zetten. Elke keer een eerder bericht op zoeken voor copy/paste kost te veel tijd.
Waarom niet, mijn eerste toestel was een yak 54 shockflyer 4D. Mijn tweede een Flip 3d en dan een sukhoi F3M. En dat binnen 1 jaar
Een jaar vliegervaring, dat lijkt veel als je 15 bent. Maar hoeveel ervaring zouden de andere mensen in dit draadje hebben, en hoeveel beginners zouden ze het vliegen al bijgebracht hebben? Hoeveel beginners hebben ze/we op het forum hier al in hun uppie zien falen, nooit terug zien komen, op dit forum?

Laatst bewerkt:
Geen, althans tot de Flip 3D, de eerste maand met de yak 54 4D vloog ik meer achteruit als vooruit, maar het ging. Ik heb 1 keer stukken gehad met de yak en dat was omdat ik met een versleten propsaver vloog en die schoot weg. Nu de flip is ook gecrasht omdat de ontvanger loskwam door trillingen.

Foam = Crashbestendig ?

Mvg Johan
Epp is stabieler, maar ik heb nu funcub, volgas tegen de grond gegaan en het enige wat ik moest doen was poetsen.

Als ik met die kist vol de grond in was gegaan moet ik echt wel meer doen als poetsen .
Vol is bij mij vol gas recht op de neus de grond in en de motor er uit graven .
Jij hebt een slechte landing gehad.

Als ik met die kist vol de grond in was gegaan moet ik echt wel meer doen als poetsen .
Vol is bij mij vol gas recht op de neus de grond in en de motor er uit graven .
Jij hebt een slechte landing gehad.
Dat weet ik niet. Er komen 2 hefboompjes los bij acro voliegen.(niet dat dat goed gaat met de funcub) maar mijn batterij bestond eerder uit gras en zand dan uit iets anders. En die steekt bij mij volledig naar achteren

Geen elke kist, depron, EPP, elapor overleeft een nose dive. Volgens mij zit je hier een beetje uit je duim te zuigen, de funcub staat al bekend om zijn slappe neus en dat overleeft hij zeker niet, heb er zelf een dus weet waar ik over praat...

Epp is stabieler, maar ik heb nu funcub, volgas tegen de grond gegaan en het enige wat ik moest doen was poetsen.
Mijn broer vloog met mijn Easycub, grotendeels dezelfde kist, en volgas tegen de grond betekend standaard een neus die gebroken is ter hoogte van het klepje... als het meezit. Want het heeft bij hem al twee motoren en meerdere props gekost. Wat Lindert al zegt: het is een zwakke plek en een nosedive overleeft het ding niet.

Heej,Ik ben nieuw hier.
Ik ben nogal geintresseerd in WOII dus ik zou ook graag in die richting willen gaan.

Ik weet niet wat het verstandigste is op het begin ik zou graag als ik wat meer gevord ben met een Mustang P-51 of Spitfire vliegen.
Marijn, de tips om te beginnen zijn al langsgekomen, begin met een hoogdekker en lees de beginnerstopics.

Ik kan het echter niet laten: als je een zaaltje tot je beschikking hebt, of een beschut veldje, dan kan je vrij vlot een WO II kistje vliegen als je voor de kleinere parkflyers gaat. Zelf vlieg ik nu af en toe met een Parkzone Mosquito, en al is dat absoluut geen beginners kistje, het ziet er behoorlijk mooi uit in vlucht. Er zijn ook P51s en Spitfires in dit kleine formaat en die hebben het voordeel dat ze - zolang je ze niet volgas de grond in boort - heel veel klappen kunnen hebben. Die kleine kistjes zijn heel snel te leren, m'n zusje heeft donderdag voor het eerst gevlogen - met een Kyosho Minium Citabria - en gaat volgende week ailerons proberen...

Wil je grotere kisten, zoek dan een club op. Dat scheelt je - in the long run - bakken met geld. De kleine kistjes zijn - ookal zit alle functionaliteit - geen geweldige leermeesters voor grote kisten, dus een overstap van een mini Spitfire naar een grote Spitfire is geen makkie.

Laatst bewerkt:
Geen elke kist, depron, EPP, elapor overleeft een nose dive. Volgens mij zit je hier een beetje uit je duim te zuigen, de funcub staat al bekend om zijn slappe neus en dat overleeft hij zeker niet, heb er zelf een dus weet waar ik over praat...
Waar haal je die slappe neus vandaan???? Een vriend van mij heeft er ook ene, wij gaan regelmatig in een wij vliegen, zijne heeft al in de maïs gelegen, in een mesthoop geboord, tegen een boom gevlogen....Die neus heeft een afwijking van +20° en je merkt er niets van, buiten als je begint te hoveren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back