Beginnen met vliegen - WOII Styl

• Topicstarter Topicstarter FlyZone
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
MPX staat bekend voor slappe neuzen, parkmaster, acromaster funcub, noem maar op.

Onder watervliegen staat een groot topic over de FC, en wordt ook op RCgroups beschreven van de slappe neus.

MPX staat bekend voor slappe neuzen, parkmaster, acromaster funcub, noem maar op.

Onder watervliegen staat een groot topic over de FC, en wordt ook op RCgroups beschreven van de slappe neus.
Nog niet gelezen, maar die funcub heeft toch al klappen gekregen. Toen ik quickie 500 vloog ben ik tegen 300km/h tegen de grond gegaan, gas bleef hangen en noodlanding, die neus lag 500m verder, en de motor nog eens 100m van de neus af. En parkmaster heeft een slappe neus, dat weet ik, maar funcub heeft hoogstens een deukje bij mij.:)

Dan heb je de grond dus aangetikt en niet de cub de grond in geboord. Dit een een vaak geziene schade bij de cub (en naar mijn ervaring hoeft de klapper niet eens zo hard te zijn):
a3643725-79-FC_CRASH01.jpg

Nog niet gelezen, maar die funcub heeft toch al klappen gekregen. Toen ik quickie 500 vloog ben ik tegen 300km/h tegen de grond gegaan, gas bleef hangen en noodlanding, die neus lag 500m verder, en de motor nog eens 100m van de neus af. En parkmaster heeft een slappe neus, dat weet ik, maar funcub heeft hoogstens een deukje bij mij.:)
kuch kuch

poster-sprookjes-van-nu.jpg

Ruben, mond houden als grote mensen praten, nooit geleerd? Quickie 300km/u, èch nie, hou het maar op 100 (150?) of zo. Ja, ik ben tijdwaarnemer en starter bij pylonrace wedstrijden geweest. Voordeel is wel dat de andere beginners in dit draadje nu weten wat ze aan jouw meningen en adviezen hebben.

Laatst bewerkt:
Ruben, mond houden als grote mensen praten, nooit geleerd? Quickie 300km/u, èch nie, hou het maar op 100 (150?) of zo. Ja, ik ben tijdwaarnemer en starter bij pylonrace wedstrijden geweest. Voordeel is wel dat de andere beginners in dit draadje nu weten wat ze aan jouw meningen en adviezen hebben.
Pylon racen is nog net iets anders dan quickie
quickie 500 vliegt 300
Ken jij Kevin Daniëls toevallig?

Bij pylonracen waar ook de quiky onder valt is een grenz van 65 m/s

En omgerekend kom ik dan op een max. van 234 km/h

En dat zijn de oficiele wedstrijd regels.

Mvg Johan

en dan nog , 300kmh zou kunnen . maar een object van net geen 300 gram op grondhhogte (lees een 0meter ), zal never nooit niet een 500 meter afleggen en dan ook niet na de 1e impact op de grond dat je motor dan nog eens 100 meter aflegt waardoor deze dus een 600 meter verderop ligt.
een max van 200 meter komt eerst ervan uitgaande dat je eerst schuin de grond raakt , waardoor het toestel breekt en de motor doorstuitertmet een restant romp ,propellors breken met zo'n impact 300kmh in de grond dus voortstuwing door een propellor was niet meer mogelijk .

dat een quikie 500 geen 300kmh zal halen zul je mij niet over horen .

De warbird waarmee je enigszins kans hebt om te leren vliegen met hulp van een bevriend vlieger is de parkzone corcair.
Anders als je het alleen wilt proberen de eazystarr.

Mensen waar halen jullie vandaan dat de TS met een warbird wil beginnen?

Ik weet niet wat het verstandigste is op het begin ik zou graag als ik wat meer gevord ben met een Mustang P-51 of Spitfire vliegen.

Heeft iemand soms wat tips voor me om te beginnen?

De TS wil in de toekomst met warbirds gaan vliegen, en vraagt hier wat nou de beste trainer is om daarna snel op warbirds over te stappen!!

en als je dan toch met warbirds wilt beginnen , zou ik voor een aircombat model kiezen , die dingen zij stevig geconstrueerd en simpel te bouwen ,tenminste de wo2 versie .

beste instappers hiervoor zijn de yak 3 en dan uitvergroten naar 110cm span ( zie het bouwdraadje van de yak 3 in bouwverslagen )
of de ontwerpen van timo straklof (te verkrijgen bij vth )

en dan nog , 300kmh zou kunnen . maar een object van net geen 300 gram op grondhhogte (lees een 0meter ), zal never nooit niet een 500 meter afleggen en dan ook niet na de 1e impact op de grond dat je motor dan nog eens 100 meter aflegt waardoor deze dus een 600 meter verderop ligt.
een max van 200 meter komt eerst ervan uitgaande dat je eerst schuin de grond raakt , waardoor het toestel breekt en de motor doorstuitertmet een restant romp ,propellors breken met zo'n impact 300kmh in de grond dus voortstuwing door een propellor was niet meer mogelijk .

Dat wasz sarcastisch bedoelt! De opgemeten afstanden waren: sneldheid: 302,4 km/h. Motor lag 92 m van toestel en stak 97 cm onder het grondopp.

Dat wasz sarcastisch bedoelt! De opgemeten afstanden waren: sneldheid: 302,4 km/h. Motor lag 92 m van toestel en stak 97 cm onder het grondopp.

Ruben, ik heb moderatorteam gevraagd het geheel van je berichten in deze discussie even tegen het licht te houden. Het begint nu wel erg op trollen te lijken. Mochten de moderatoren het met mij eens zijn dan zullen zij ook controleren of er sprake is van een dubbel account.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back