Beginnen

Maar wat is nu dan het grote verschil met 5.8 en 2.4 ghz want iedereen hier zegt 5.8ghz kan dit en dat maar over 2.4ghz hoor ik bijna niks . En met vleig lessen begin ik van de zomer want ga dan toch niet weg maar ik wou dit als winter project beginnen en dan voorjaar zomer beginnenmet vliegen of misschien eerder zelfs.en wat je zij met goed spul dat kost ook weer een centje want wat ik al eerder geschreven heb (niet negatief bedoelt) wil ik niet over een jaar als ik beter ben nu spullen moet aanschaafen omdat het oude het niet haalt. Dus ja ik heb wel al alles gevonden wat ik wil enzo ik had als set in gedachte

Maxi swift
Met een rtf fpv set van fatshark of zelf een setje maken
Een zender set van eppshop deze EPPshop.nl - WFLY WFT08 8 kanaals Zenderset 35Mhz - Mode 2 en een 1400kv motor met 30a esc en 12,5gr servo's met een torque van 1,8kg en een 1100nimh batt als ik nog wat vergeten ben hoor ik het wel

Mvg jeffrey

want wat ik al eerder geschreven heb (niet negatief bedoelt) wil ik niet over een jaar als ik beter ben nu spullen moet aanschaafen omdat het oude het niet haalt.
Hoeft ook niet, want, zoals reeds eerder geschreven, je zult eerst moeten leren vliegen. Begin daar eens mee, dan heb je zeker nog een jaar de tijd om te je beter in te lezen, te beslissen wat je precies wilt kopen en -niet onbelangrijk- ervoor te sparen.

Waarschijnlijk volgt hierop een antwoord dat je dat al van plan was en ga je vervolgens weer gewoon verder met je, tamelijk onsamenhangende, verhalen over fpv, dus zal ik het bij dit bericht houden.

Laatst bewerkt:
Lagere frequenties dringen beter door objecten.
Dus 2.4 werkt al beter achter obstakel dan 5.8

Maar 2.4 is een druk bezette band en als je in een slecht gebied zit kan dit je range behoorlijk drukken.
Ook vliegen veel mensen op 2.4 en dan is daar een 2.4 VID TX geen goed idee op.

Technisch gezien werkt 2.4 VID het beste. Goede techniek en relatief goed ontvangst.
Maar ieder voordeel heeft zijn nadeel en die moet je zelf maar even googlen.
Als je toch nog de tijd hebt kun je beter wachten. Volgend jaar zijn er ook weer betere spullen op de markt.

Hier heb ik dus aan geen f**k aan ik vroeg gw een paar dingen om te beginnen om wat leuke aerial fotografie te doen en met daar bij behorens fpv zodat ik wat verder kom dan line of sight en ja ik moet me meer 1 gaan lezen maar ik kan nog niet alle begrippen begrijpen omdat ik er nog geen kaas van heb gegeten dus vraag hier wat dingen met kosten en wat goed is vroeg nooit om vleigles want heb zelf ook wel de hersens dat ik dat ook moet nemen valt het zelfde als dat je met je auto zonder rijbewijs gaat rijden terwijl je er niks van snapt, dus ik vrowg gw wat dingen die ik al wist en waar ik wat meer over wouw weten en wat ik eventueel heb gevonden om te beginne en om jullie mening erover te krijgen en ik vroeg niet om in elk berichie neer te zetten vlieg les nemen dus ik hoop nu een beetje dat jullie begrijpen wat ik vraag en niet om allemaal ander dingen die ik al weet wat ik moet doen want volgens is het de bedoeling dat ik hier kom voor hulp voor antwoorden en niet voor dingen die ik al wist want dan ken ik net zo goed zelf maar wat aan gaan kloten en gaat het ook niet lukken

D.knoppers bedankt voor je re kijk zo'n antwoord zocht ik nou hier heb ik wat aan maar wat kan ik dan het beste nemen als ik in druk bebosde gebieden wil vliegen met een goede ontvangst zonder tja weg valingen en dat ik dan toch even gw voor een lange tij dat ik 2km ver kan komen want dan kan iksteeds een stapje verder bijv begin eerst op 100 m en dan ga ik door op 2km bijv en voor hoogte ook dat ik begin op 50 en eindig bijv op 1500m wt is dan het beste zonder al teveel upgrades en aanpassingen te doen wat is dan de beste keus want ik wil eigenlijk niet dat ik dan straks als het goed gaat op 200 m dat ik dan andere amtennes en alles noet kopen zodat ik naar bijv een 1km kan ofzo en als ik dan weer verder wil weer alles moet aanpassen wat is dan het slimste

Mvg jeffrey

Wat er onder je zit maakt niet uit. Zolang je maar een line of sight hebt.
Regel die zo goed als altijd werkt is 1:10
Dus 100 meter hoog en 1000m ver. Als het lager kan dan is het mooi mee genomen.
Heb op 2 m gevlogen op 2000m afstand met 5.8 en 5 turns eigenbouw helical en cloverleaf.

Maar ga eerst maar een lezen hier of op het fpvforum om te kijken wat het gaat worden.

D.knopper bedankt en is met 5.8ghz he zo'n antenne de enige aan passing en is zo'n aanpassing duur en als dat kant en klaar tekoop is waar kan je dat dan kopen

Mvg
Jeffrey

Ga morgen even verder et forum door spitten nu even bedtijd ivm school

Nog een derde ding eugenlijk

Voor naamst wat ik nu wil is de omgeving hier en op vakantie verkennen nu is opname aparatuur nog niet belangrihk wel leuk maar niet belangrijk voornaamste zal zijn als ik op 2km en op 20m hoogte kan vliegen en de omgeving verkennen. En is het mogelijk om met 5.8 dat te doen met helder beeld en is hetdan mogelijk om over een bosade heen te vliegen endaar achter weer lager te gaan vliegen zonder al teveel storingen
MVg jeffrey Dit vind ik voor mezelf wel een belangrijke vraag

Zo ver weg nog achter bomen.
5.8 nee
2.4 misschien
1.3 waarschijnlijk.

Maar waarom zou je? Ken er maar weinig die dat soort dingen doen.
In het open veld en met wat hoogte zonder obstakels tussen je in kunnen alle systemen goed beeld geven.

Maar hoe komt dat 5.8ghz slechter bereik heeft dan 2.4 met 35mhz en 1.3 is naar mijn weten niet toegestaan in nederland maar is het wel mogelijk om met 5.8 achter bosade te komen want bij mij in de buurt is het wel mooi heb je eerst 100 m weiland dan een dicht bebosdebosade en daar achter moeras achtig gebied in dat lijk me wel mooi om vanuit de lucht ook een x te zien en heb op youtube ook een mooie gezien dan vliegen ze eerst uit naar ong een 1km zoiets en dan vleigen ze langs een tja twee rijtjes bomen via een land weggetje en daarna gaan ze er over heen weer terug naar het begin kan dat met 5.8 of zeg je dan word lastig , en ik denk dat ik morgen even kijk met me fietscompuyer hoe ver nou eigenlijk alles is ong zoals eerst 300 m dan 500 m enzovoort zodat ik een beetje een indruk krijg zo van das best ver of valt best mee of dat is me te ver

Mvg jeffrey nu gaat ik ech slapen moet morgen wee naaf school en daar moet ik er vroeg volr uit

jeffrey,

paar dingen:
- ga alsjeblieft even fatsoenlijke teksten met leestekens etc schrijven. het zijn nu volledig onleesbare blokken met woorden.
- lees je zelf eens goed in: google op de verschillen, kijk op diverse fora's(er zijn er genoeg) wat mensen aan fpv en besturings setup hebben. door veel van dit soort setups te bekijken kan je je eigen conclusies trekken.
- ga eerst gewoon leren vliegen, dat is al moeilijk genoeg. en terwijl je daar mee bezig bent kun je rustig bovenstaande uitzoeken.

als fpv makkelijk en plug en play was deed iedereen het waarschijnlijk, helaas is het alles behalve dat en moet je heel veel uitzoeken!

Ik ben zelf nog maar vrij recent bezig met FPV en ik kan je alleen aanraden om nog enorm veel te lezen. Dan vind je voor al jouw vragen wel een antwoord.

Ik heb nog niet veel vragen gesteld op dit forum omdat alles eigenlijk al uitgelegd wordt in bestaande topics.

Alles goed uitzoeken kost uiteraard wat moeite, net zoals leestekens gebruiken.

Even een snelle vraag ik zat allerlij dingen door telzen op het forum en google enzo maar toen zag ik dat je als transmitter ( wat ik bedoel de fov antenne op het vliegtuig) dat je
10 mw 100mw,200mw,500mw,800mw,1000mw transmitters had maar nou veoeg in me af ik ken alleen 10,500,800,1000 maar 100,200 ken ik niet hoe zit het daarmee dan. Is dat ook gw bruikbaar of is dat voor zendamateurs want ik kan er niet veel over vinden. En zag op youtube dat fov heel simpel kon van alishanmao. Je gebruikt een ccd camera en een transmitter op je vliegtuig uiteraard met afzondelijke accu (ben ik van plan dan) en op de grond een fatshark bril met reciever maar welke zijn dat dan van fatshark met ontvanger? En hoe moeilijk is het om een tja hoe noem je dat ( grondstation te maken)

Mvg jeffrey

Heb het met me ouders over vleigles gehad ze zijden begin daar volgend jaar mee als get wat warmer word maar je kan wel alsvast eventueel een vliegtuig en alles kopen zodat je een leuke winter project heb en je dan als het wat warmer is kan beginnen met alles

Hallo Jeffrey,

Ik ben ook 15 en ben ook een maand geleden begonnen met FPV, het eerste wat ik gedaan heb, is véél lezen. Ik gebruik een 5.8Ghz setje omdat mijn besturing op 2.4 werkt. De standaard antenne's zijn altijd aan te passen naar een cloverleaf (die kan je zelf maken) en een helical (die kan je ook zelf maken). Met zulke antenne's is al ong. 5km te halen. Ga eerst gewoon leren vliegen want direct met FPV beginnen kost je al een pak geld. Voor de rest moet je een beetje handig zijn, wat van elektronica kennen, maar dat heb ik op school. Ik vlieg ondertussen bijna 6 jaar in clubverband, ik heb daar ook leren vliegen van een instructeur. Maar focus op vliegen want je doet er toch een jaartje over om toch degelijk te kunnen vliegen :D .

Groeten Jeff

Hallo Jeffrey,

Voor de rest moet je een beetje handig zijn, wat van elektronica kennen, maar dat heb ik op school. :D .

Groeten Jeff

Was ik maar elektriciteit! Dan nam ik altijd de kortste weg

Niet de kortste, maar de weg van de minste weerstand, en dat is niet altijd de kortste ;)

Back