beginnen

heey welkom op het forum!

zoek eens op easy star is een perfekt vliegtuig wat goed te doen is voor beginnen en voor een goedkope prijs: ongeveer 280 euri compleet.

je moet er wel 2 mini servo's bij aanschaffen, een 10 A regelaar, zender, ontvanger en het mooiste zou zijn een setje lipo cellen. voor vragen kun je mij ook een PB sturen dan reageer ik waarschijnlijk sneller.

gr,

niels

P.S. ik vlieg zelf ook met de easy star vliegtperfekt en ben nu bezig met een brandstof trainer!

als je nog niet direct met een easystart wilt beginnen en wat goedkopers en crase bestendigt wil moet je een kijken naar de windspirit is vet groot okeey is wat saai na van loop van tijd ik zouw als ik jouw was eens bij www.kadoshop.nu kijken daar zijn wel leuke beginners moddellen

leuke beginners vliegtuigen bij kadoshop??

ik denk zelf van niet. ook ong. 4 jaar geleden zon vliegtuigje gekocht, vloog voor geen meter, ik denk dat die windspirrit mischien wel grappig vliegt, maar meer ook niet, de rest vna kadoshop lijkt me eigenlijk allemaal troep, in ieder geval geen ''echte'' vliegtuigen, als ik jou was zou ik doorsparen voor een easystar.

als je dit niet wild, heb ik ook begrepen dat de robbe bandit een aardig zeer goedkoop beginnerskistje is :wink:

groetjes jesse

Je bent 13 jaar en wil een leuk en goedkoop rc vliegtuigje dat echt werkt? Ga dan eens opzoek naar de x-twin van silverlit. Dit model kun je veelal bij de blokker, Bart Smit, Intertoys of iets in die richting kopen voor rond de 25 euro. Zoek maar eens rond hier op dit forum en je zult zien dat velen je voor zijn gegaan, zelfs zeer ervaren modelpiloten.

heey een x-twin is wel wat aan de kleinen kant he een beetje windt en dat ding waait weg en snel gaat hij niet ik ben er ook meej begonnen het is wel ff fun geef ik toe maar naar een week begint het al te vervelen mar voor die ene week heb ik wel fun gehad :D

niels steigenga zei:
zoek eens op easy star is een perfekt vliegtuig wat goed te doen is voor beginnen en voor een goedkope prijs: ongeveer 280 euri compleet.

je moet er wel 2 mini servo's bij aanschaffen, een 10 A regelaar, zender, ontvanger en het mooiste zou zijn een setje lipo cellen.

Voor 280 Euro is het al dik betaald en natuurlijk inclusief servo's, regelaar, zender etc.
Goedkoopste RTF set op Ebay zit op 176 Euro.

Groeten, Aad

hoi,
mijn broer,zijn zoon en ikzelf hebben leren vliegen met een gws slow stick.
is zeer voorspelbaar en het leert je de bewegingen van de sticks aan.
trouwens ook zeer crashbestendig..en..je kan later de servo's..electronica overdragen naar een ander vliegtuig..

Ik heb mezelf leren vliegen met een zelfgemaakte liteflyer. Ik weet niet of deze nog als IMA kit te krijgen zijn. (IMA is de fabrikant, of beter gezegd was).
De hierboven genoemde Slowstick is een soortgelijk vliegtuig en is zeker een prima kistje om mee te beginnen.

Sjaakie, de Windspirit is idd een leuk vliegtuig.
Maar ik zou hem niet aanraden voor de beginner.
Als je de Windspirit gewent bent en overstapt op een "echt" elektro of brandstof vliegtuig kom je er achter dat er opeens een hoogteroer apart bij zit.
Daar moet je weer helemaal opnieuw mee leren vliegen

Ik heb die slowstick wel eens in mijn handen gekregen oftewel de afstandsbediening en ik moet zeggen dat het wel bijzonder lekker vliegt!
Ik zou die aanraden hoewel de easystar toch beter is.

Grtz mitch

ik ben ooit begonnen met flightsims als TFX, EF2000 en MS flightsim,
en toen bij een club gegaan en een robbe trainer met Os 46fx
gekocht, en binnen 5 lessen vloog ik alleen.
De leden stonden er van te kijken dat ik dankzij de flightsims
het zo snel oppakte, en daarom zou ik je willen aviseren om
ook flink met een paar goede flightsims eens flink ''droog'' te
gaan oefenen, want het scheelt enorm als je dan
voor ''the real thing'' gaat.

daar ben ik het niet helemaal mee eens.
je kan wel gelijk hebben dat het zo is dat als je een sim hebt gebruikt voor the ''real'' thing dat je dan wel wat gewend bent, maar de prijs van deze sims ziet er helaas wat minder spectaculair uit :(

ik was zelf begonnen met vliegen en had er aanleg voor.
ik had ook binnen 20 vluchten mijn brevet gehaald, ik heb er ook meerdere werkstukken over hedaan(ik bedoel vliegtuigen) en wist dus ook hoe dat allemnaal werkte met de aerodynamica en de rols etc.

dus ik denk dat je wel een vliegtuig kan kopen en omdat je ook jong bent net zoals ik dat je het wel snel leert (uiteraard op een club met instructeur :wink: )

groetjes jesse

Daar ben ik het helemaal mee eens, kijk het is toch spannnender als je echt zelf vliegt in de lucht met kans dat als je neerstort ook je model kan beschadigen, ik ben ook bezig met vliegen en 'k heb mijn broer als een instructeur en als k 14 ben ga k naar een club, maarja dat was mijn mening :P
Al kun je als je echt onzeker bent gewoon een sim kopen

Nu weer :ontopic: :P

Grtz mitch

ik ben ook nog maar een beginner en was een paar maanden geleden ook aan het zoeken voor een vliegtuig maar ik heb toch besloten om te sparen voor een mpx easystar en heb hem vorige maan gaan kopen (nog niet gebouwd eerst goede examens maken :lol: )
ik zou zeggen spaar eerst goed voor een goed vliegtuig in plaats van een prul te kopen en heb je van de eerste keer goede apparatuur.
maar je moet weten voor aan modelvliegen te doen moet je meestal veel uitgeven.

succes gewenst in je nieuwe hobby :wink:
ps. het is beginnen en niet beginen

hallo nog bedankt voor de reacties maar ik ben in tussen tijd gevorderd:

ik vlieg nu met protech topic 400 met robbe skysport zender 4 kanaals en ik gebruik maar 3 kanalen heeft er iemand nog een leuk idee voor het laatste kanaal daar heb ik al een servo voor ???

en ik ga kijken of ik aan een mustang kan komen (ben gek op mustangs ik )

groetjes,,, :D

je kan je servo gebruiken om luchtfotos te trekken.
je instaleerd je fototoestel en aan het knopje om fotos te trekken instaleer je de servo.
als ik dan bv. bij mijn mx-12 aan een van de functieknopjes kom trekt ie een foto omdat het plaatje van de servo de fotoknop indrukt 8)

greets.

men neef heeft een mustang rtf van kyosho prachtig beest vliegt ook zalig maar is wel weer 300 euro (valt nog mee)

Back