Beginnend tamiya truck project. Link voor onderdelen??

hoi allemaal.

ik wil graag een tamiya of een rc truck zelf maaken.
maar ik zoek hiervoor een cabine en wat body's voor er omheen en banden het binnen werk kan ik zelf wel maken via een ander chassis dat ik nog heb liggen.
kan iemand mij vertellen waar ik de kabine en dit soort onderdelen goedkoop kan van daan halen.

groeten chiel

hallo
en wat voor merk tamiya cabine zou het dan moeten worden??!!
volvo/mercedes/scania/man/ford aeromax/king hauler/knight hauler/globeliner??!!
voor velgen zou je op marktplaats moeten kijken onder tamiya daar heeft iemand alu velgen
mvg markioo

ik zit zelf aan een scanina te denken heb je voor 100 euro de komplete kappen sets enzo??
en een chassis kan ik zelf wel maken.
kan je voor ongeveer maximaal 100 euro dat voor elkaar hebben

Startpagina & Kennisbank voor modeltrucks

kijk nou eerst eens hier daar staan wat handige tips op en kan je zien wat een truck kost. ook staan er shops op waar je prijzen kunt vinden.

Hallo Alwin,

Ik heb even een nieuw stickje aangemaakt

Hopelijk voorkomt dit stickje dit soort vragen en kijkt en zoekt men eerst zelf, alvoerens men een nieuw topic opent !!

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb al gekeken.
ik wil zelf wel een scanina maar wat is een mooi begin om te kopen.
eentje met 8 wielen totaal 6 of 4??
en kunnen jullie me uitlegggen hoe je het beste een chassis maakt met stuur stuk.
ik wil graag een tuck na mijn slash 4x4 erbij te hebben.
groeten

als je al had gekeken dan had je al heel wat antwoorden gehad op je vragen die je nu stelt.

je budget van 100 euro is te laag om een kit te kopen. Ik zou je adviseren om nog even door te sparen een bruder ombouw is naar mijn idee nog wat te hoog gegrepen voor jouw ervaring. Bij een bruder ombouw komt veel meer kijken en moet je veel dingen volledig zelf bouwen.

ik heb al gekeken.
ik wil zelf wel een scanina maar wat is een mooi begin om te kopen.
eentje met 8 wielen totaal 6 of 4??
en kunnen jullie me uitlegggen hoe je het beste een chassis maakt met stuur stuk.
ik wil graag een tuck na mijn slash 4x4 erbij te hebben.
groeten

Hallo Modelbouwchiel,

[mod]Kijk eerst eens even in het nieuwe topic wat boven in deze rubriek staat[/mod]

Klik hier : let-op-nieuwe-mbf-truckers-forumleden-klik-eerst-even-hier-alvorens-u-een-nieuw-topic-opent

Dan krijg je al heel veel antwoorden op jou vragen.

Dit scheelt een hele hoop ergenis/tijd van andere forumleden !!

Eerst zelf onderzoek doen, als je er dan niet uitkomt, dan kan je hier gerichte vragen stellen !!

Dan krijg je al heel veel antwoorden op jou vragen.

Dit scheelt een hele hoop ergenis/tijd van andere forumleden !!

Eerst zelf onderzoek doen, als je er dan niet uitkomt, dan kan je hier gerichte vragen stellen !!
Waar in hemelsnaam is dit forum dan voor bedoelt?

Alleen gerichte vragen te mogen stellen! anders ergerd de rest zich?
Ik zelf heb veel zitten kijken op het forum alhier, en veel gezocht naar bepaalde dingen.
En kwam dan topics tegen zoals deze bouw-en-verbouwing-truck-cabines
Niet echt een plezier meer om te lezen zonder plaatjes, tevens al topics gezien waar tekst verwijderd is.

Ook het verplaatsen van alle topics naar 1, kan voor jullie een bepaalde reden hebben, maar ik ga echt niet een topic zitten lezen van zoveel pagina`s voor een klein probleempje. Het MFU topic BV bevat nu al zo`n
12 pagina`s en alles wat gevraagd word hierover word hier in gedumpt.
Ik zal de logica wel niet begrijpen maar een hoofd rubriek MFU met alle onderliggende problemen zou veel beter en sneller kunnen werken.
Ieder probleem is namelijk een probleem op zich, en nu wordt alles in een samengevat zeg maar.

Kijk als nieuw lid stel je een vraag en wat krijg je, een linkje van kijk hier maar.
Je zou hem daar ook bij kunnen helpen ipv kijk hier maar.
En natuurlijk heb je van die makkelijke types van laat een ander het maar uit zoeken, maar dit heb je vrij snel door meestal.
Een nieuw modelbouwer(lid) zou daarbij geholpen moeten worden, ipv zoek hier maar is ff maneke zodat ook hij zich thuis gaat voelen op het forum en later die vragen kan beantwoorden!

mvg Arno

Sorry Schumi maar ik ben het ook eens met de moderator :)

Het forum is inderdaad bedoelt voor vragen te stellen en dingen te delen met de rest :)

Maar het gebeurt echt al te vaak dat er mensen het zich veel te gemakkelijk willen maken en liever lui dan moe zijn. Er is ook een zoekfunctie die je kan gebruiken op het forum, je kan zelfs specifiek in de fora gaan zoeken waardoor je met een beetje moeite wel hetgeen vindt wat je zoekt. Het is echter niet de bedoeling om elke dag een nieuw topic aan te maken door iemand die bv vraagt waar men een truck kan kopen, google en de zoekfunctie hier maken zo'n topics overbodig. Wanneer er echt naar iets gezocht is kan er een topic aangemaakt worden en als je dan moeite doet om je probleem op een deftige manier uit te leggen en wat je al ondernomen hebt om oplossingen te zoeken dan wordt je echt wel geholpen hoor ;) dat heb ik zelf al meermaals ondervonden ;)

Hallo modelbouwchiel.

Zelf heb ik 2 profielen gekocht bij de praxis. En die hier thuis op de juiste
lengte afgezaagd en op me school alle gaten geboord/getapt. De rest wat
tussen die 2 profielen in komen zit standaard bij een Tamiya truck. Dus het
best is een tamiya truck kopen, 2 profielen zelf halen zagen/boren/tapen.
Hier de foto van hoe ze er op het begin uit zagen.

Zet hier ook nog een foto neer zoals mijn wagen er nu bij staat met mijn
2 profielen die ik heb gekocht, gezaagd, geboord, getapt. En dit is dan
het resultaat to nu toe:

Dit word wel geen standaard trekker zoals je hem koopt.

MetVriendelijkeGroet,
Jordie Bouwens

Waar in hemelsnaam is dit forum dan voor bedoelt?

Alleen gerichte vragen te mogen stellen! anders ergerd de rest zich?
Ik zelf heb veel zitten kijken op het forum alhier, en veel gezocht naar bepaalde dingen.
En kwam dan topics tegen zoals deze bouw-en-verbouwing-truck-cabines
Niet echt een plezier meer om te lezen zonder plaatjes, tevens al topics gezien waar tekst verwijderd is.

Ook het verplaatsen van alle topics naar 1, kan voor jullie een bepaalde reden hebben, maar ik ga echt niet een topic zitten lezen van zoveel pagina`s voor een klein probleempje. Het MFU topic BV bevat nu al zo`n
12 pagina`s en alles wat gevraagd word hierover word hier in gedumpt.
Ik zal de logica wel niet begrijpen maar een hoofd rubriek MFU met alle onderliggende problemen zou veel beter en sneller kunnen werken.
Ieder probleem is namelijk een probleem op zich, en nu wordt alles in een samengevat zeg maar.

Kijk als nieuw lid stel je een vraag en wat krijg je, een linkje van kijk hier maar.
Je zou hem daar ook bij kunnen helpen ipv kijk hier maar.
En natuurlijk heb je van die makkelijke types van laat een ander het maar uit zoeken, maar dit heb je vrij snel door meestal.
Een nieuw modelbouwer(lid) zou daarbij geholpen moeten worden, ipv zoek hier maar is ff maneke zodat ook hij zich thuis gaat voelen op het forum en later die vragen kan beantwoorden!

mvg Arno

niemand zal moeilijk doen als jij laat blijken al enigzins iets aan vooronderzoek gedaan te hebben. Wat de laatste tijd vooral aan de orde is is dat gebruikers zonder dit eigen onderzoek gelijk maar alle vragen neer zetten en in sommige gevallen ook nog binnen 4 uur reactie verwachten.

We zitten hier voor de hobby we worden niet betaald om als helpdesk medewerkers hier te gaan zitten.

Iemand die duidelijk laat blijken zelf ondrezoek gedaan te hebben maar er niet uitkomt zal ook gewoon normaal antwoord krijgen.

een gebruiker die simpelweg

Hoi ik ben jantje
Ik wil een modeltruck kopen.
Wat moet ik hebben?

neer zet verwijs ik dan dus ook door naar de sticky met de startpagina daar heb ik een heel mooi stuk geschreven over wat je nodig hebt om met de hobby te beginnen. En ook op meerdere denk wijze. Zowel de beginner die twijfelt als de beginner die later door wilt groeien en daarvoor gelijk betere spullen wilt hebben.

Ook vragen als hallo ik zoek een winkel.
Kunnen linea directa naar de sticky want er staat een overzicht met 95% van alle webwinkels in NL BE DE die met trucks doen in de lijst.

Die vragen tonen dus al snel aan dat mensen niet de moeite hebben genomen om het meest belangrijke bericht op dit subforum door te lezen.

Hier onder de kopie van de startpagina sticky:
Algemeen:

Overzicht met modelbouw winkels op vrachtwagen gebied:

www.asfaltrockers.nl/startpagina.htm

De algemene kennisbank:
De Asfalt Rockers :: Kennisbank

Handleidingen van trucks en trailers:
De Asfalt Rockers :: Bekijk forum - Handleidingen

wat heb ik nodig om te beginnen:
De Asfalt Rockers :: Bekijk onderwerp - Wat heb ik nodig om te starten?

@Seeyah
Het punt van wel of niet geholpen staat ook niet terdiscussie.

Het gaat mij meer om de manier waarop hier nu geholpen is en er meteen een sticky wordt gemaakt.
Waarvan je je eigen af kan vragen of dit door dit soort types dan ook gelzen wordt, ongeacht waar je ze naar toe verwijst.

Waarbij ook nog een reactie staat van (Bovendien geeft dit veel minder ergenis op het MBF truckersforum)
We zitten hier toch allemaal met het zelfde doel! En dat is praten over modelbouw, ervaring delen, en alles wat daarbij komt kijken etc.
ongeacht of er nou een beginner bij komt of een die al wat meer ervan af weet.

@Cheeta
En wie bepaalt of jantje wel of geen info heeft gewonnen over zijn vraag?
Dit doe je niet door te zeggen ga jij hier maar even lezen junske.
Het is delen van informatie zo kom je verder met elkaar.

En zoals ik ook al heb aangegeven natuurlijk heb je van die makkelijke types van laat een ander het maar uit zoeken.
Deze heb je overal, maar deze kun je er meestal dan ook wel uithalen na 2 of 3 vragen.

Wat je nu doet is die jongen van 15 in een wirwar van webwinkels sturen terwijl hij vraagt waar hij dit het beste kan kopen
kan iemand mij vertellen waar ik de kabine en dit soort onderdelen goedkoop kan van daan halen.

groeten chiel

ipv even verder vragen, kost jou net zo veel tijd zonder dat je betaald wordt en geeft een ander het idee van ik wordt geholpen.

MVG Arno

Ik kan me van beide reacties wel wat voorstellen. Aan de ene kant lijkt er met een soort van achteloos gemak gevraagd te worden naar "waar en hoe moet ik beginnen." en aan de andere kant het forumdeel "praten over de hobby". Nee, dat laatste kan je niet zomaar afdoen met een "lees maar even hier". Het hangt ergens in het midden (naar mijn persoonlijke mening)

In het beginnerstopic vind ik persoonlijk dat er maar 1 hele belangrijke link voor de beginner staat om een idee te krijgen bij de RC trucks. dit is gebaseerd op mijn eigen ervaring. Dat is deze link.:

Wat mij betreft, is dit voor iedere beginner een vereiste om te lezen. Er staat wat je nodig hebt en er staat een richtpriis bij. Het mooiste is zoals Alwin zeer terecht aangeeft, dat de vraagsteller zichzelf wel verdiept in de RC truckwereld en niet afwacht totdat men zijn/haar vragen beantwoord heeft. Zelf inlezen scheelt veel vragen. Zelf inlezen toont ook je interesse aan in deze hobby. Maar natuurlijk zullen er daarna nog wat (en misschien voor de ervarener RC bouwers voor de hand liggende) vragen volgen. Het is handig als de vraagsteller een eigen topic opent en daar alle vragen in stelt. Persoonlijk voel ik me niet altijd verplicht om te helpen en ik hoop dat de vraagsteller dit ook begrijpt. Sommige bouwers zullen misschien nooit reageren. Prima. Maar als ik bij mezelf afreken op sommige rustige forummomenten vind ik het wel leuk om beginnende medeforummers verder te helpen. Soms door een reactie. Soms door een pb'tje met link. . En hopelijk rolt er uit dit vragentopic een leuk project met gerichte vragen.

@ Chiel:
de enige tip, die ik je mee kan geven is dus de genoemde link. Daarin staan prijzen en links. Zo krijg je een prima eerste indruk. Wil je goedkoper of meer info, dan zul jezelf ook even verder moeten kijken in de andere door Alwin genoemde links naar andere sites. En ook google helpt je erg graag. Dit is wat ik enige maanden geleden ook gedaan heb en daarom nu bezig ben met een leuk eerste project. Heb je meer gerichte vragen, stel ze gerust.
Uit je tweede reactie begrijp ik dat je echter nog zoekende bent wat je wilt. Ook kosten lijken een rol te spelen. Kijk daarom maar eens goed in de webshops en/of bouwverslagen op dit forum. Kijk wat je mooi vindt en bedenk wat je zelf zou kunnen maken. En bereken eens wat het dan gaat kosten. Wees hierin heel reeel voor jezelf. Dan zie je snel genoeg of je straks ook een truck gaat maken. Succes!

groeten,
Erik

PS: En lekker de sticky laten staan. Hij is direct te vinden en ik gebruik de links zelf ook nog heel vaak! Piet en Alwin (en anderen?), bedankt voor het verzamelen en bereikbaar maken van deze links

Laatst bewerkt:
Back