Beginnende Hobby; Drones (met fpv)

Met de quad uit het bouwverslag dat Markjuh linkte haal ik maximaal 12-13 minuten vliegtijd. Dan zit ik wel tegen de ondergrens van de batterij, dus meestal time ik mijn vluchten op max 10 minuten.
Vlieg stijl heeft ook een impact op vliegtijd. Als ik flink aan het crossen ben, dan krijg ik soms al een lipo alarm op 9:30.

Vwb de prijs, een simpele start quad zoals de mijne kost je in totaal ongeveer 300 euro. Hier zit een simpele lader, zender en ander spul bij. Echter wil je wat meer vliegen dan 1x, dus koop je uiteindelijk wat batterijen bij. Ik gok dat ik nu 500-600 euro heb uitgegeven aan het hele verhaal, en ik heb niet een super quad zoals anderen op het forum.
Mijn advies: hou rekening met 500 euro, dan kan het alleen maar mee vallen.

Ik was van plan om rond 300 a 400 euro uit te geven. Na mijn herexamens kan ik hopelijk eens beginnen met bouwen. By the way, welke gereedschappen heb je nodig bij het bouwen; een soldeerbuis en wat schroevendraaiers ?

Soldeerbout, tin, krimpkous schroevendraaiers in de juiste maken, en types, tyrips famtape,en van alles en nogwat. Als je eenmaal beginty kom je het vanzelf allemaal wel tegen en kun je het zo aanschaffen wat je nodig hebt.

Net zoals ARDrone, is DJI phantom ook een leuk ding; maar is nogal duur 600 euros.
Bouwen lijkt me ook een leuke deel van dit hobby :)

ARDrone is volgens mij niet echt met een beetje serieuze quadcopter te vergelijken?
DJI Phantom is inderdaad een gaaf ding, echter wel vrij duur, zeker in onderdelen.
En crashen ga je.. als beginner.

Daarnaast vind ik een meegeleverde zender een nadeel. (heb zelf al een Aurora9)
Daarom is die IFLY-4 een heel goed alternatief, vliegt prima out-of-the-box en is erg goedkoop, ook wat betreft onderdelen. (via HK Hongkong warehouse)

Zelf heb ik al heel wat ervaring met vliegtuigen, en oriënteer momenteel ook op een eerste multirotor. Bouwen is voor mij geen enkel probleem, maar indien je geen enkele ervaring hebt kan dat best tegenvallen. Met name de setup / instellen van de controller etc. lijkt me nog niet zo simpel. Met een PNF als de IFLY-4 heb je die zorgen niet en weet je dat je een werkend toestel koopt. Met zelfbouw is dat altijd nog afwachten.

Ik start denk ik zelf eerst een met een Hubsan X4 voor een paar tientjes om wat te leren vliegen (als ik een nieuwe versie met mode 1 kan vinden)

Daarna kijk ik wel, in mijn geval zal het zelfbouw worden als ik met wat meer verdiept heb op het controller gedeelte. Maar als je weinig ervaring hebt met solderen, motors en ESC's etc. zou je ook een PNF kunnen overwegen.

Back