Nu heb ik een copterx 450ME aangeschaft.Erg mooi ding.
Hellaas na een aantal dagen geprobeerd de sim werkend te krijgen met de zender op vista en xp, geef ik het op voor wat betreft de sim.
Nou zou ik graag willen weten of het echt een "no go" is om dit zo aan te pakken???
Ja, het is naar mijn idee absoluut een no-go, want je gaat die muren voelen bij het oefenen al is het maar tussen de oren, maar mogelijk ook gewoon met crashes.
Een betonnen omgeving, daar wil je niet crashen en de kans is groot dat je een keer een fout maakt als je net begint.
Met vrije ruimte om je heen om te vliegen, al is het met wat wind erbij vliegt echt veel minder stressvol.
(wel voor WINDSTILLE dagen kiezen om te vliegen wanneer je nog helemaal niet vliegen kunt).
Verder raad ik je echt aan de simulator aan de praat te krijgen, koop er anders een USB zender bij. Bij Quartel zijn ze momenteel in de aanbieding voor maar 15 euro.
Als je vervolgens een goede simulator, zoals het goedkopere (zeker niet perfect, maar wel zeer nuttig) Clearview of wellicht Easyfly 3 erbij neemt zit je goed voor wat betreft meer realistisch trainen.
Je moet van simulatoren sowieso niet te veel verwachten, want realistisch zijn ook de duurste simulatoren niet. O.a. het hoveren wordt nog altijd zeer slecht nagebootst. In het echt vertoond een heli veel meer willekeur in het vliegen.
De keuze is ondanks dat wel duidelijk, ofwel je koopt en vliegt eerst met een goede fixed pitch helicopter, ofwel je zorgt dat je eerst goed kunt vliegen in de simulator en je gaat vervolgens zeer rustig en geduldig oefenen.
Om uit het niets met een collective pitch CopterX te beginnen is alles behalve een goede keuze.