Beginner die van de auto gebeuren komt en wil gaan beginnen met heli's

Hallo,

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het kijken naar een helikopter. Laatst was er een dagaanbieding en toen had ik de syma s026 gekocht. Opzich wel een geinig ding maar natuurlijk nog altijd speelgoed.

Nu wil ik eigenlijk een stapje verder gaan. Ik heb al wat gelezen en in een oud topic vond ik dit helikoptertje:

#Dragonfly HM004 Walkera Dragonfly HM004 Ready to Fly RC Micro Helikopter [Dragonfly HM004] - 89.00EUR : RC4me, - voor SuperSkids, Walkera Dragonfly, ESKY HoneyBee / KING II RC helikopters en onderdelen

Is dit een beetje leuk om het zelf onder de knie te krijgen of is er iets anders aan te raden? Ik wil namelijk niet meteen zo'n duur helikoptertje en vervolgens dat ik heb de grond in boor.

Ik las ook nog iets over computer simulators. Wat is nou een goede simulator wat echt realistisch is en waar je het goed mee onder de knie kan krijgen.

Tot zover mijn verhaaltje. Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

Alvast Bedankt,

Niels

Prima leerding. Buiten met windstil weer goed te doen, en erg crash bestendig. Onderdeeltjes ook goedkoop, en te blingen tot je een ons weegt. Ik zeg: Doen.
Sim? RealFlight, Aerofly pro Deluxe, Reflex, Phoenix... Allemaal goed te doen, alleen wel 2x duurder dan je hele heli dan kost.

Groetjes,

Ton.

Je hebt tegenwoordig ook een uitgeklede variant op realflight, ik dacht easyfly..

dacht iets van 60 eur of zo.

Maar voor zo'n simulator heb je natuurlijk ook een zender nodig.
Maar vliegt het heel anders met een andere zender?
Is het slim om meteen een zender te kopen die je kan aansluiten op je pc en op je heli of alleen voor op de pc want je hebt al een zender bij die Dragonfly HM004.

Is dit dan wat? En kan deze gebruikt worden voor alle simulators?

Dit: RealFlight R/C Flight Simulator - The most realistic recreation of R/C flight ever!

Alvast bedankt voor het antwoorden op deze vragen!

Met de Dragonfly is het prima leren. Let wel dat je met wat wind eigenlijk niet meer kan vliegen. Klein beetje lukt nog wel. Het gaat om het gevoel met de sticks. De ene of de andere zender maakt overigens niet heel veel uit. Ben je van plan bij een club te gaan vliegen te zijner tijd? Kijk dan even wat gebruikelijk is met welke mode ze vliegen. Veel wordt mode 2 gebruikt. Dat is gas links.

De walkera zender is leuk voor de heli maar onbruikbaar als je een stapje verder wilt gaan. Er zit wel een poort op de zender maar ik weet zo niet of je deze met een sim kan gebruiken.

Over de sim, ik gebruik Phoenix, voordeel hiervan zijn de gratis updates en is zeer realistisch voor de heli met verschillende trainingsmodes. Je kan ook online met elkaar vliegen, erg makkelijk in te stellen. Even op de support site van Phoenix kijken http://www.phoenix-sim.com/support.htm of de walkera zender daarmee te gebruiken is (denk het niet)

Ja en de 2601 en 2801 ook. Was meer om hem zelf ook even een beetje te laten zoeken :)

Ok, Dus de standaard zender kan er niet op:(

Maar ik denk dat een goede zender later pas komt, eerst maar even oefenen met de dragonfly.

Ja en de 2601 en 2801 ook. Was meer om hem zelf ook even een beetje te laten zoeken :)

:) Sorry Martin..

(ik zat net je topic te bekijken op 3dfreakz. Van je FBL Trex 500 wat een mooi ding zeg.)

Maar idd zoals Burp al zegt, ff goed zoeken op heliforums zodat je ook weet waar je aan begint..

Nog even een vraagje:

Zit er veel verschil in de Dragonfly HM004 of de Honey Bee FP V2?

Welk zullen jullie kiezen? kwa prijs maakt het niet veel uit.

En past die zender van de Honey Bee op die Phoenix Sim? Er staat wel:

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]
• E-sky ("Mini-DIN adaptor" required)[/SIZE][/FONT]

Realflight heeft, als je even zoekt, een eigen controller meegeleverd..

Gevoel t.o.v. je eigen zender kan wat verschillen, maar dat is net hoe jij alles instelt.
Ik weet van de standaard zender van mn piccolo (ook een Fp heli) toendertijd dat deze geweldig samenging met realflight. Wat die van walkera doen weet ik niet.

Voor de modellen die je noemt zou ik domweg gewoon even gaan zoeken via google of dit forum.
Walkera is best vaak behandeld, heeft een lange tijd de naam gehad zooi te maken. Wat ze nu doen weet ik niet, zoveel zie je niet meer over walkera spullen verschijnen op dit forum (wat iets goeds is)
De honeybee zal je je zowieso geen buil aan vallen. Velen zijn hiermee begonnen, weinig klachten.

Even zoeken, en je weet erg veel meer over je modellen..

Succes!

Is het eigenlijk aan te raden om een 2e hands heli te kopen?

Ik heb hier op het forum namelijk een Walkera Dragonfly

(<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >)

en een Esky Belt

(<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >)

Gezien. Dit zijn denk ik allebei goede beginners heli's?

Laatst bewerkt door een moderator:
Let wel dat de Belt cp een Collective Pitch is (CP) en de walkera een Fixed Pitch (FP)

Niet met elkaar te vergelijken maar met allebei is het prima te leren al zou ik bij de CP even wat hulp gaan vragen en een simulator aanschaffen.

Crashen met een CP is eigenlijk altijd schade. Crashen met een FP vaak niet (maar soms wel)

Uhm, crashen met een fixed pitch gaat ook voor brokken zorgen hoor, ze zijn niet per definitie steviger ofzo. In mijn ervaring is het juist eerder andersom, alleen zul je bij een CP méér schade hebben wanneer het dan een keer écht fout gaat.

Zeker bij iemand van 15. (Dat is geen leeftijdsdiscriminatie ofzo, maar ik ga er even vanuit dat je een gemiddeld talent hebt). :)

Een Belt-CP als eerste heli raad ik dan ook echt af. Het kan wel, maar dan moet je met zo'n heli les gaan nemen of het echt extreem rustig aan pakken en uiterst veel met de simulator gaan doen.

Naar mijn idee is die stap te groot voor de gemiddelde beginner.

Natuurlijk leren jongeren vrij snel, dus is niets onmogelijk..., maar des te vroeger je rekening houdt met crashes, des te minder frustrerend zal de leerervaring zijn. Dat betekent ook weer niet dat je altijd zult crashen, maar voor je portomonnee is het een slim plan om dat gewoon in te calculeren.

Het is een beetje jammer dat niet alle merken momenteel overal op voorraad zijn, anders was de keuze wat groter dan momenteel het geval is. Ik zou je wel adviseren goed te kijken of je geen gedateerd model koopt uit een oudere serie, ongeacht het merk. (geen Honey Bee FP v1 of Walkera HM004 bijvoorbeeld).

Oké, Bedankt voor de reacties.

Ik ga denk ik volgende week kijken naar een nieuwe heli. Waarschijnlijk dan een Honeybee V2.

Weet iemand nog een shop waar de Honeybee's op voorraad zijn?

Zo te zien zijn ze allemaal weg gevlogen ;)

Edit: Heb nog een shop gevonden die hem op voorraad had. Meteen besteld en komt woensdag of donderdag. (Is er eigenlijk post op bevrijdingsdag?)

En nog even een vraagje, zit er standaard een usb kabel bij om op de pc te oefenen?

Laatst bewerkt:
Bij een honeybee zit een fsm simulator bij dat is een cd je krijgt ook een kabel waarmee je je zender met de pc kan verbinden.
Maar je moet nog iets doen om gelijk aan de slag te gaan met fsm.
Simulatorhandleiding je moet de bovenste overschrijven bij simulator lees ook wat er staat anders snap je het niet.

Ja. Zeker gebruiken. Je kunt er ook een 7,5 Amp autozekeringetje tussenplaatsen. Is stukker goedkoper en werkt gegarandeerd

Groeten
Martin

Back