beginner easy glider pro

Het voordeel van een accu met meer capaciteit is dat je meer motorlooptijd krijgt. De stroom die de motor trekt blijft gelijk, maar de motor kan langer blijven draaien voordat de accu leeg is. Een nadeel van meer capaciteit is dat de accu zwaarder wordt. Maar in het geval van een Easyglider vind ik dat persoonlijk geen nadeel. De EG is standaard erg (te?) licht, en ik vlieg hem bijna nooit zonder verzwaarde ligger (ik heb nog de originele EG, niet de pro). Ik vind de EG prettiger vliegen als hij wat zwaarder is, zeker de prestaties tegen de wind in nemen fors toe.

Voordeel: vaker een stijgvlucht maken en dus langer vliegen.
Nadeel: wat meer gewicht. Voor zover je van een nadeel mag spreken. Soms is het ook lekker om wat meer gewicht te hebben.

Groeten, JH

Top!! De gene waar ik hem van overgenomen heb heeft hem al wat verzwaard in het romp gedeelte bij de servo's met kogels.Ik denk dat ik dan voor een 2s 3000mah van turnigy ga. Bedankt voor de" lightning " snelle reacties...:onweer:

Laatst bewerkt:
Wij verzwaren de EG mbv verschillende stukken draadstang van 8 mm doorsnee die in de carbon ligger wordt gestoken. Past precies.
Deze draadstangen zijn verkrijgbaar in de doehetzelf zaken.
Als je een kortere draadstang plaatst (minder gewicht) aan weerszijden van de ligger een gelijk stuk rondhout plaatsen zodat het gewicht in het midden blijft zitten en niet kan verschuiven.

Succes, JH

Laatst bewerkt:
Back