Daar de komende tijd mij veel vrije tijd in verschiet lig gezien mij leeftijd,
ga ik wat anders doen dan wat ik nu doet.
Ik combineer twee leuke bezigheden tot een.
1: 3D printen
2: Modelvliegen en bouwen.
Op internet staan veel 3D geprinte RC vliegtuigjes deze worden als STL files aangeleverd dit kan er 10 maar ook gemakkelijk veertig zijn.
Een firma die mijn aandacht trok was 3D LabPrint hier koop je tegen een gering bedrag alle files die je nodig
om een RC Plane te bouwen en ook een "trainer".
Zeer de moeite om eens bij hun te kijken op de site.
Het versnijden van balsa en hout behoor tot het verleden.
Het zijn nu de kunststoffen die dit gaan overnemen.
Dit zijn er al tientallen de beste zijn de PLA gemaakt van organische stoffen en milieu vriendelijk.
De bekenste is natuurlijk PETG denk aan alle limonade flessen enz. 100% recyclebaar!
maar ook rubber nylon en zelfs hout is 3D printbaar.
Op de site van Flitetest staat een P38 3D geprint en gevlogen.
Reacties waren 100% positief.
Ik heb een Prusa i3 clone uit China kost niks heb je een beetje, in ieder geval je kan gaan printen.
Eerst het geheel in elkaar geschroefd en af gesteld, dit is voor een gemiddelde modelbouwer een koud kunstje. Dan via Tingiverse diverse tuning parts gevonden en opgebouwd en nu gaat hij als de bliksem.
Het kom op het fijn tunen en daar gaat wat tijd in zitten.
Op net een gratis te downloaden Spitfire MK2 voor RC gevonden deze STL files gedownload,
U denk al dit is geen beginner kist, nee natuurlijk niet om mee te leren vliegen.
Maar wel om het 3D printen onder de knie te krijgen.
Als dit voor elkaar is zoek ik wel een vrijwilliger die dat ding in de lucht wil brengen.
Alle diverse onderdelen zijn inmiddels geprint en ook een lading 9gr digitale servo's zijn bezorgd.
Deze zal je moeten op offeren voor elk model want ze worden vast gelijmd in het model.
Doe dit met een lijmpistool kan je ze er ook nog later als het moet uit halen.
Als er leden zijn die met deze techniek bezig zijn wil ik het graag lezen en misschien eens een
bijeenkomst regelen om ervaringen en kennis te delen.
gr Martin
ga ik wat anders doen dan wat ik nu doet.
Ik combineer twee leuke bezigheden tot een.
1: 3D printen
2: Modelvliegen en bouwen.
Op internet staan veel 3D geprinte RC vliegtuigjes deze worden als STL files aangeleverd dit kan er 10 maar ook gemakkelijk veertig zijn.
Een firma die mijn aandacht trok was 3D LabPrint hier koop je tegen een gering bedrag alle files die je nodig
om een RC Plane te bouwen en ook een "trainer".
Zeer de moeite om eens bij hun te kijken op de site.
Het versnijden van balsa en hout behoor tot het verleden.
Het zijn nu de kunststoffen die dit gaan overnemen.
Dit zijn er al tientallen de beste zijn de PLA gemaakt van organische stoffen en milieu vriendelijk.
De bekenste is natuurlijk PETG denk aan alle limonade flessen enz. 100% recyclebaar!
maar ook rubber nylon en zelfs hout is 3D printbaar.
Op de site van Flitetest staat een P38 3D geprint en gevlogen.
Reacties waren 100% positief.
Ik heb een Prusa i3 clone uit China kost niks heb je een beetje, in ieder geval je kan gaan printen.
Eerst het geheel in elkaar geschroefd en af gesteld, dit is voor een gemiddelde modelbouwer een koud kunstje. Dan via Tingiverse diverse tuning parts gevonden en opgebouwd en nu gaat hij als de bliksem.
Het kom op het fijn tunen en daar gaat wat tijd in zitten.
Op net een gratis te downloaden Spitfire MK2 voor RC gevonden deze STL files gedownload,
U denk al dit is geen beginner kist, nee natuurlijk niet om mee te leren vliegen.
Maar wel om het 3D printen onder de knie te krijgen.
Als dit voor elkaar is zoek ik wel een vrijwilliger die dat ding in de lucht wil brengen.
Alle diverse onderdelen zijn inmiddels geprint en ook een lading 9gr digitale servo's zijn bezorgd.
Deze zal je moeten op offeren voor elk model want ze worden vast gelijmd in het model.
Doe dit met een lijmpistool kan je ze er ook nog later als het moet uit halen.
Als er leden zijn die met deze techniek bezig zijn wil ik het graag lezen en misschien eens een
bijeenkomst regelen om ervaringen en kennis te delen.
gr Martin