beginner: hoe werkt de robbe 3 plus lader??

• Topicstarter Topicstarter koney
  • Startdatum Startdatum
K

koney

Guest
hallo,
ik heb vandaag mijn xray M18 RTR en robbe lader 3 plus binnen gekregen. alleen zit er geen handleiding bij de lader omdat hij 2e hands is (bijna niet te zien, wel gekocht in RC-winkel). nu weet ik niet hoe ik het accupack moet laden voor de eerste keer en volgende keren. de pack is 5 cell, 6v en 1100 mAh en nog nooit geladen.

nog een paar vraagjes over deze lader:
1) in welke poort moeten de laadkabels als ik snel wil laden? er zit een draaiknop op, maar voor welke poort geld dat?
2) hoe moet ik ontladen? er zit een knop, moet ik die dan indrukken en verder niks doen, of moet er nog iets gebeuren?
3) TX is (wat ik begrepen) voor de zender, waar is RX voor?
4) boven de ingang van slow charge (150 mA) staat 6/7 NC, kan ik hier mijn 5 cell pack mee laden? zoniet, in welke poort wel?

groeten, koney

he bedankt. ik had er al naar gezocht op die site maar kon niet vinden. blijkbaar had ik dus niet goed genoeg gezocht...

hoort het pack bij snelladen een sissend/zoemend geluid te maken? en hoort het lampje van quick charge onregelmatig, snel te knipperen?

Echt sissen mag niet, maar je mag wel een zoemend geluid horen. De lader werkt met een hoge frequentie en dat kun je in de accu en/of stekers horen.
De lader begint eerst met een continu brandende led. Zolang hij dat doet kijkt-ie nog niet naar de accuspanning. Op het moment, dat de accuspanning wordt gemeten begint de led snel te knipperen.

ok, dan klopt alles!! hij doet precies wat u zegt, eerst even continu branden, daarna knipperend... en dat geluid is niet echt hard hoor, je moet het niet op 2 meter afstand leggen want dan hoor je het al niet meer... bedankt...

IK wil even reageren op een al erg oud onderwerp, nl de Robbe 3 plus lader.
Zou graag de handleiding willen hebben, maar kan deze nergens meer vinden/downloaden.
Misschien via forum nog te vinden ?
Gr. Joop.

Vreemd, bij mij werd die geopend.....
Zal wel weer een cache-dingetje geweest zijn want nu niet meer.

Back