Beginner meldt zich

  • Topicstarter Topicstarter Subje
  • Startdatum Startdatum
hallo steven

vete' s tussen hein en ik ??????????
niet echt hahahaha kennen we elkaar reeds telang voor
menings verschillen hebben we wel
soms schrijf ik iets niet zoals ik het bedoel of wordt het verkeert gelezen

nu terug ontopic

je moet al deze sommen optellen + de revel kit zelf
de wtc past niet zomaar In de kit
er moeten tussen ringen in de kit geplaatst worden
dat is al 1 setje dat je moet aankopen
dan de wtc zelf met de techrek dat is set 2
daar zitten ook de assen en demotor en zo bij
dan de pomp om je duiktank aan vast te maken dat is setje 3
dan tweemaal de regelaar eenkeer voor de pomp en een keer voor de motor
dat is setje 4
dan de ontvanger met een failsafe als je zendersignaal gestoort moest worden
dat is setje 5
en dan natuurlijk de revel bouwdoos nog

begin maar eens te tellen wat het je gaat kosten

heb je een 7c van robbe voor
groetjes raf

ps ik heb de revel kit reeds in het echt zien varen
het werkt en nog mooi ook
 
:lol:
Niet om lullig te doen maar uhmm...say what? :lol:

Volgens mij moet ik niet alle sommen op tellen toch? er is een "pressure hull" los en eentje met motor etc er reeds bij.
Of zie ik het verkeerd?

En die ringen (spanten neem ik aan?) die staan er niet tussen zeker? Waar zijn die te bestellen?

Ik snap dat het duurder is dan een Seawolf maar ik ga het samen met mijn broertje doen dus dat scheelt weer.

De rolverdeling is al bekend (bij mij) ik vaar, hij zwemt. Mag hij er misschien toch aankomen :lol:
 
hallo hier nog eens

pressure hull (like picture top right) + interior frame 66,-€
dit is de wtc en het techrek

pressure hull + main parts for the motor unit (motor, shaft seal, gear wheels, bushings)+ pushrod seals 88,-€
er zit 1 motor in de romp en twee propellers
dit is de gear kit die van 1 as er twee maakt
plus de motor steun met motor en de wtc doorvoeren voor de assen en stuurstangen
peristaltic pump 220ml/min 60,- €
de pomp nodig om te kunnen duiken

ESC "Robustregler 3A"(1 each for motor and pump) 40,-€
hier heb je der twee van nodig
receiver "Schulze alpha 8.40wW" (intelligent receiver with integrated Failsafe, enshures safe daves even without special BTS ballast tank switch) 80,-€
de ontvanger

en dan bij norbert brugge de spacers dat zijn de opvul stukjes die de wtc opzijn plaats houden en nog wat kleindelen die echt wel nodig zijn
je moet ook nog 2 assen hebben en twee propellers

ik denk niet dat er iets verkeerts bij de vorige posting staat
de wtc bestaat uit verschillende stukken pvc van verschillende diameters
daardoor staat er twee keer die wtc op

kijk eens op de site van norbert bruggen
ik geloof dat hij een volledige ombouw set tekoop heeft

groeten raf
 
Hallo,

Je kan met de regelaars 30 euro totale gezien goed koper en houd veel ruimte over voor andere dingen.
 
@Raf

Ok, dan heb ik je verkeerd begrepen, je had het inderdaad goed neer gezet.

Ik kan helaas de complete kit niet vinden op de site Modelluboot.de

of heb ik (weer eens) iets gemist?

@Harrie

Wat bedoel je precies?
 
Als je op de site van Norbert kijkt zie je bij de ombouwkit een pdf bestand staan.
Als je deze opent staat er aan het eind een lijst met daarin wat er in, en niet in de kit zit.

Mijns inziens heb je voor € 88, de meest complete uitvoering.
Natuurlijk moeten er nog dingen bij gekocht worden.

De Revell kit,Regelaars, Zender, ontvanger, accu's, de items die grijs staan in het pdf bestand, verf, lijm enz, enz.

Lijkt mij een pittig stukje werk.
 
Dat had ik inderdaad gezien ja (PDF), de dingen die er niet inzitten zijn kleinigheden (volgens mij). Ringetjes,boutjes etc.

Thx in ieder geval!

Zender reken ik even niet mee omdat die langer dan 1 boot meegaan en in principe een eenmalige investering zijn.
 
Gisteren het boekje van Norbert Bruggen binnen gekregen over model subs. Ziet er goed uit.
Daar ga ik mij eens in verdiepen.

Iemand nog antwoord op mijn vorige vraag?
Ik kan namelijk de complete ombouwkit op zijn site (Norbert) niet vinden, alleen de losse onderdelen.
 
Bedankt voor de tips Danny!

Voor zover ik begreep van diverse forumleden en andere fora en de rest van inet is de ombouw goed te doen. Nu heb ik natuurlijk geen ervaring dus het inschatten van de moeilijkheid is eigenlijk niet mogelijk. Daarom heb ik ook al besloten om te beginnen met de Seawolf, lukt dat niet dan is het tijd om een andere hobby te zoeken denk ik :lol:

De VIIc van Robbe is de U-47 neem ik aan? Ik heb dat filmpje bekeken op de site en ik moet zeggen ik hem niet "mooi" vind varen. Natuurlijk is de dynamische manier van duiken om te zetten naar statisch maar ik dacht dat ik dan beter kan beginnen met die van Revell.

Leest er toevallig iemand mee die ervaring heeft met de ombouw?

Hmmm what to do what to do.....
 
Ik bedoelde eigenlijk de Revell VII ombouw.

Maar goed om te weten dat er genoeg vraagbaken aanwezig zijn voor de U-47 :thumbsup:

Hmmmm het is alleen al moeilijk om een keuze te maken uit welke sub, laat staan het bouwen :hammer:
 
Subje zei:
...
De VIIc van Robbe is de U-47 neem ik aan? Ik heb dat filmpje bekeken op de site en ik moet zeggen ik hem niet "mooi" vind varen. Natuurlijk is de dynamische manier van duiken om te zetten naar statisch maar ik dacht dat ik dan beter kan beginnen met die van Revell.

Leest er toevallig iemand mee die ervaring heeft met de ombouw?

Hmmm what to do what to do.....

Als eerste welkom hier.
Ik ben zelf ook een beginner in de modelbouw/duikboten wereld.
Zelf ben ik bezig met de U-47 van Robbe en de Shark van Graupner.

Wat het filmpje op de site van Robbe, helemaal mee eens, maar....
De boot op het filmpje is de boot zo als Robbe hem bedoeld heeft.
Een dynamisch duikende boot.
Als je de Robbe boot ombouwt naar statisch duikend, gaat het er heel anders uit zien.
Ik denk dat er hier genoeg leden zijn die dat kunnen bevestigen.

Zelf ga ik de U-47 bouwen als de U-96 (als zo velen...) naar statisch.
Ik kan je van harte de Robbe boot aanbevelen.
Een stevige en goed te bouwen boot waar een berg spul voor te koop is om hem nog mooier te maken.

Succes met de keuzen.

Groeten,

Joris

P.S. mocht je meer willen weten over de U-47 en wat kan, mail even anders.
 
Back
Top