Hoi, AEH, dinges. 
Zoals Menno (RCEflyer) al zei zit je precies goed, hij woont zelf bijna bij jou in de straat
Heli vliegen valt niet mee, zeker niet in het begin. Ik vlieg al jaren vliegtuig en ben vorig jaar langzaam begonnen met heli.
En wel de makkelijkste Walkera micro 4#3 van 45 gram.
Vliegt waardeloos, zo zenuwachtig als de pest maar hij heeft 1 groot voordeel tov een groter model. Hij gaat niet zo snel stuk en raak je een keer de muren hoef je niet meteen de stukadoor te bellen. Heb nu een Arttech Wasp V4. Ook niet alles maar wel collective en maatje meer. Kom niet verder dan heen en weer vliegen op het moment, maar heb een nieuwe giro dus hoop dat het binnenkort beter gaat als ik er weer meer mee ga vliegen.
Goeie beginner die crash bestendig is is de Honey Bee King FP. Oké is dan wel niet zo spectaculair als een collective maar je leert er wel stuurcommando's mee geven en gaat het een keer (goed) mis ben je voor een paar euro weer airborne.
Maar goed je hebt al een heli en ik denk dat je het daar nog even mee wilt doen.
Alle beginnen zijn moeilijk en daar moet je even overheen.
Heli's vliegen sowiso moeilijk onder de 0,5 meter ivm downwash van je rotor. Daar moet je dus in een korte tijd boven zien te komen. Binnen in een kleine ruimte heb je vaak ook wat last van wind dat terug komt via de muren.
Bij de B.M.C. vliegen de meeste heli op mode 2. Gas rechts dus als je het daar nog niet hebt en nog niet kunt vliegen wissel hem dan even om. Tenzij je dit liever houd maar wordt les geven een stuk lastiger voor ons.
Je moet de heli eerst goed aftrimmen voor je de lucht in gaat. Meestal zie je op een gladde vloer bij rustig opspinnen wel of je heckrotor goed staat. Die is wel van belang omdat als de staart van je afdraait je helemaal de weg kwijt raakt met sturen.
Dus altijd Tail-in hoveren (staart naar je toe)
Op pingpong ballen kan je goed zien wanneer hij los begint te komen en zo kan je zijwaards en voorwaards of achterwaards nog bij trimmen. Al heeft een heli toch wel de nijging om een beetje te dweilen op een gladde vloer tot je een stukje van de grond af komt.
Verders veel oefenen en blijf nog maar even van de 3d modus af.
En vooral veel simmen als je iets hebt, anders valt er wel wat te regelen.
Zendertje is te krijgen bij RCtechnics Internet Store voor 20 euro met FMS
En zoals ook al voorbij kwam je bent vrij om je aan te melden op ons forum. kost niets.
Groeten Dennis

Zoals Menno (RCEflyer) al zei zit je precies goed, hij woont zelf bijna bij jou in de straat

Heli vliegen valt niet mee, zeker niet in het begin. Ik vlieg al jaren vliegtuig en ben vorig jaar langzaam begonnen met heli.
En wel de makkelijkste Walkera micro 4#3 van 45 gram.
Vliegt waardeloos, zo zenuwachtig als de pest maar hij heeft 1 groot voordeel tov een groter model. Hij gaat niet zo snel stuk en raak je een keer de muren hoef je niet meteen de stukadoor te bellen. Heb nu een Arttech Wasp V4. Ook niet alles maar wel collective en maatje meer. Kom niet verder dan heen en weer vliegen op het moment, maar heb een nieuwe giro dus hoop dat het binnenkort beter gaat als ik er weer meer mee ga vliegen.
Goeie beginner die crash bestendig is is de Honey Bee King FP. Oké is dan wel niet zo spectaculair als een collective maar je leert er wel stuurcommando's mee geven en gaat het een keer (goed) mis ben je voor een paar euro weer airborne.
Maar goed je hebt al een heli en ik denk dat je het daar nog even mee wilt doen.
Alle beginnen zijn moeilijk en daar moet je even overheen.
Heli's vliegen sowiso moeilijk onder de 0,5 meter ivm downwash van je rotor. Daar moet je dus in een korte tijd boven zien te komen. Binnen in een kleine ruimte heb je vaak ook wat last van wind dat terug komt via de muren.
Bij de B.M.C. vliegen de meeste heli op mode 2. Gas rechts dus als je het daar nog niet hebt en nog niet kunt vliegen wissel hem dan even om. Tenzij je dit liever houd maar wordt les geven een stuk lastiger voor ons.
Je moet de heli eerst goed aftrimmen voor je de lucht in gaat. Meestal zie je op een gladde vloer bij rustig opspinnen wel of je heckrotor goed staat. Die is wel van belang omdat als de staart van je afdraait je helemaal de weg kwijt raakt met sturen.
Dus altijd Tail-in hoveren (staart naar je toe)
Op pingpong ballen kan je goed zien wanneer hij los begint te komen en zo kan je zijwaards en voorwaards of achterwaards nog bij trimmen. Al heeft een heli toch wel de nijging om een beetje te dweilen op een gladde vloer tot je een stukje van de grond af komt.
Verders veel oefenen en blijf nog maar even van de 3d modus af.
En vooral veel simmen als je iets hebt, anders valt er wel wat te regelen.
Zendertje is te krijgen bij RCtechnics Internet Store voor 20 euro met FMS
En zoals ook al voorbij kwam je bent vrij om je aan te melden op ons forum. kost niets.
Groeten Dennis