Beginner met vraag

• Topicstarter Topicstarter Timmerman
  • Startdatum Startdatum
T

Timmerman

Guest
Hoi iedereen,
ik ben tim, ben 14 en ben hier nieuw op het forum.
Ik doe al enkele jaren aan RC modelvliegen en vind het een hele leuke hobby.
Sinds een half jaar ben ik ook met helicopters begonnen.
Als heli heb ik een Spirit Eolo waarmee ik toch al redelijk goed kan hoveren, nu probeerde ik onlangs wat rond te vliegen, maar toen liep het mis, het was eigenlijk een rustige, zachte krash'van maar een meter hoogte maar toch heel wat schade. Toen we nieuw onderdelen gingen bestellen zij de uitbater zelfs dat het uitzonderlijk veel stukken waren.
Nu is het dus wachten tot de onderdelen aankomen en binnenkort word het weer her- en afstellen. :?

Nu zag ik onlangs een klein helikoptertje vliegen, en dit is wel handig aangezien je dan gewoon thuis kan vliegen of in je tuin.
Ik heb al een picollo V2, maar dit ding deed het bij mij echt niet goed.
en staat nu ergens in een hoek van het huis :P .
Nu ben ik dus opzoek naar een kleine, goedkope heli. Goedkoop, aangezien ik juist al veel geld uitgegeven heb aan de hobby en aangezien ik nog maar 14 ben en het dus moet stellen met gespaard geld van verjaardagen enzo.
Nu kwam ik op een site waar ik een heli zag staan voor 40 dollar (31€)
met zender en al bij.
zie site :

http://www.raidentech.com/aldoblhe3rcm.html

Dit lijkt mij wel erg goedkoop, alhoewel het wel goed lijkt te vliegen op het filmpje. Wat zijn jullie meningen over deze heli ?
Valt het aan te raden ?

vriendelijke groeten,
Tim

Hoi,
ik merk juist op dat het ding geen rollen lijkt te hebben, ofwel ? :roll:
En zonder rollen heb je toch geen volledige controle over het ding.
Dus blijf ik voortzoeken...

Is er een helikopter die jullie mij kunnen aanraden ?
(Hij mag natuurlijk wel wat duurder zijn dan deze hoor :D )
ik hoor het wel.

vriendelijke groeten,
Tim

Ik vind juist de V2 een topper :P wat mankeert daar dan aan ?

Die is vele malen beter dan die goedkope kloontjes.

Ik ben het met Rheli eens.
Als je met die V2 niet kan vliegen dan zal dat met een DF04 of iets zeker niet lukken.

Ik weet niet met watvoor zender je ermee heb proberen te vliegen?
Ik had kreeg het ding ook niet in de lucht met de standaard Lexors zender die erbij zat.
Maar wel met me Fx18 die ik ook voor me T-rex gebruikt.

Dus ik weet niet wat je gebruikt voor je spirit eolo, maar gebruik die ook eens voor je V2.

Als je al in het bezit bent van een Piccolo V2, waarom dan verder zoeken?
Misschien een paar simpele aanpassingen in de vorm van Kyosho M24 bladen en een dubbele tuimelschijfmeenemer en voor de rest gewoon vliegen.
Verder kan je proberen wat narfer007 voorstelt: een andere zender gebruiken. Ik vlieg op het moment zelf een V2 met een MX-12 en dat scheelt veel t.ov. het originele zendertje

Bedankt voor de antwoorden iedereen,

Als zender gebruik ik de Eclips 7.
Die heb ik toen bij de V2 ook gebruikt.
De eerste vluchten vloog het ding heel goed, maar daarna
(na 5 vluchtjes ofzo) traden er plots enkele probleempjes op :
Als de baterij +- 1/3 was leeggevlogen ging de staartrotor plots minder hard draaien en begon het ding dus traag rond te spinnen.
En als ik hoger ging dan anderhalve meter werd het ding plots onbestuurbaar en kwam het naar beneden, dit kan mischien wel komen doordat het baterijpak niet zo goed vasthong (ik had het vastgehangen met elastiekjes en daardoor kon het nog wel wat bewegen, mischien als de heli scheef hong dat de baterij dan van plaats veranderde en zo het balanspunt veranderde.

@appie, ik denk dat ik toch ga verder zoeken naar een model dat ook rollen heeft, of het nog eens met de picollo V2 proberen.

vriendelijke groeten,
Tim

Back