Beginner!!Piccolo of Dragonfly?

Wie kan mij zijn ervaring vertellen welk model ik het best kan nemen? De Piccolo fun of de Dragonfly EM 300. 8O
Is er dan niemand die er mening over heeft? Ik ben een beginner en hoop op een goede tip!

hallo

ik heb begonnen met een mirco fixed pitch
en naargelang je begint ,chrash je wel eens .
mijn mening is koop een dragonfly 4 (+- 100€)
en je kunt er mee beginnen .
als je het beter kunt stap dan over naar een cp model
(df 4 stukken kosten bijna niets )

hopelijk heb je hieraan een beetje help

Inderdaad eerst een goedkoop FP'tje. Wat je hiervoor kiest moet je natuurlijk zelf weten. Goedkope mogelijkheden zijn DF04 van walkera, Honey Bee FP van Esky. Het belangrijkste zijn, goedkope onderdelen en snelle levering is soms ook wel handig...

Een 2ehandse op marktplaats kopen kan natuurlijk ook, alhoewel de kans op levering inclusief doorgebrand bordje vrij groot is. Kwestie van koper testen op betrouwbaarheid door bijvoorbeeld nog even te bellen, of afspraken te maken wanneer het niet geleverd wordt als omschreven.

Bij de overstap naar een CP (en grotere) heli speelt natuurlijk de vraag, hoeveel geld heb je er nog voor over. Moet er meteen maar een heerlijke computerzender komen, zodat je nooit meer 1 hoeft te vervangen of niet?

Om eerst wat met CP te kunnen spelen wordt de HB CP wel eens ingezet.

Echte grotere modellen zijn dan natuurlijk de T-rex, HB King en nog vele andere.

De genoemde modellen is natuurlijk niet een compleet lijstje, kwestie van zoeken op het forum, bovendien zou het best kunnen dat je niet verder wilt dan alleen FP vliegen of een kleine CP. Het geld is in principe beter te besparen voor het grotere model, alhoewel een FP à 200 euro natuurlijk superieur is aan de kloontjes.

Ik heb eindelijk reactie dank daar voor. Maar er zitten wel een hoop afkortingen bij?? Begrijp het niet allemaal?

Eloi zei:
Ik heb eindelijk reactie dank daar voor. Maar er zitten wel een hoop afkortingen bij?? Begrijp het niet allemaal?
FP: Fixed Pitch, lager toerental, minder schade bij crash, vleugelvorm bladen, waarbij je bladhoek niet kunt veranderen
CP: Collective Pitch, hoger toerental, kwetsbaardere rotor kop, kwetbaardere - vaak houten - vlakke rotorbladen, bladhoek kan met servo geregeld worden, zodat er een luchtstroom naar beneden of naar boven gecreërd kan worden om 3D vluchten te maken ('op de kop vliegen')
DF: Dragon Fly
HB: Honey Bee

Soms wordt er gewoonweg niet geantwoord omdat in principe de info al wel tig keer voorbij is gekomen. De vindbaarheid is altijd een probleem.

Hoi Eloi. een Piccolo of een Dragonfly 4 zijn beide het zelfde.
alleen is de Dragonfly een copie van de Piccolo,

En wat de afkortingen betreft:

FP: Fixed Pitch (de rotor bladen staan onder een vaste hoek en door ze sneller te laten draaien stijgt de heli op)

CP: Collective pitch (de rotorbladen draaien een vast toerental en door de hoek te verdraaien stijgt de heli op)

DF04: Dragon Fly 04

HB: Hummingbird (ook micro heli)

TIP:

Lees eens de sticky door: (Micro heli uitleg voor de beginner)

ik heb een piccolo prima helie'tje. Maar als zie wat dragonfly onderdelen kosten moet ik toch effe slikken. 15Euro gemiddeld tegen 5euro gemiddeld...
Ook het piccoboard is veel beter dan dat van de dragonfly.Toen zeker zijn geld waard. Maar vandaag de dag zonde van het geld. voor dat geld ga je tegenwoordig brushless.
Vandaag is de dragonfly de betere keuze. Morgen....

mestdaght zei:
ik heb een piccolo prima helie'tje. Maar als zie wat dragonfly onderdelen kosten moet ik toch effe slikken. 15Euro gemiddeld tegen 5euro gemiddeld...

Absolute onzin, gewoon ff beter zoeken..

Kijk maar eens bij http://www.rcvliegshop.nl goedkoper
kan ik het nergens vinden, daar haal ik mijn Df04 spul ook.
Ze hebben slechts 2 onderdelen duurder dan 15Euro, een nieuwe receiver of een nieuwe zender... de meeste komen niet eens boven een paar euro uit... Doe er U voordeel mee :wink:

Back