Beginner : Traxxas

• Topicstarter Topicstarter JelcoGhysels
  • Startdatum Startdatum
Is 2x dezelfde auto, met een andere body. Het is een Tamiya TT01, veruit de bekendste beginnersauto voor onroad. Zeer degelijke wagen, en rijdt voor een beginner aangenaam. Alleen laat hij aan de technische kant soms wat de wensen over om het zo te zeggen : Is standaard niet voorzien van kogellagers, en bestaat bijna helemaal uit plastiek. Als beginner ga je daar natuurlijk niet veel van merken.
Let wel op dat dit een bouwkit zonder de electronica is, buiten een snelheidsregelaar. Ontvanger, zender, batterij, oplader heb je nog nodig. Het is ook een bouwkit, en je kan hem veel goedkoper krijgen in het buitenland xD.

Let ook ff op dat dit een Transparante lexanbody betreft --> je moet zelf nog verven + kost weer 1-2 tientjes aan verf

Je zou ook 2e hands kunnen kijken, je moet dan wel iemand meevragen die wat meer ervaring heeft met rc autos (zodat je geen miskoop doet)

Ik kan goedkoop een lsi lst kopen, met methanol

Een monster truck

Met alles op en aan

Losi LST, daar ken ik niks van, daar ga ik dus niks van zeggen.
Wat Hessel zegt klopt ook, je hebt bij een bouwkit nog verf nodig voor je body wat ook nog wat kost. Of een Traxxas Mustang beter is? Weet ik niet, ik ken ze niet echt goed. Hangt er van af wat je wil doen. Een Traxxas Mustang is ook stuk kleiner.

Het mag eigenlijk ook een drifter zijn, dat lijkt me ook tof !

vb de traxxas ford fiesta ken block maarja die ligt wel iets boven mijn budget

Zijn er eventueel geen andere van andere merken ?

Hij moet wel al in elkaar zitten,

MVG

Ik heb mijn eerste vlieger ook zelf gebouwd, en daar heb ik nu spijt van :yes::yes:
Tja, wat doe je dan eigenlijk hier op het modelBOUWforum??

Als je aan het twijfelen bent tussen monstertrucks en road cars zou ik nog even rustig achterover zitten, want daat gaat natuurlijk nergens over
Rustig bedenken en kijken wat je nu eigenlijk wil, bekijk filmpjes en bedenk waar je gaat rijden

Als je weet wat je wilt doen, alsnog rustig verder kijken en lezen, de meeste wagens kan je wegstrepen simpelweg door er wat over te lezen en plaatjes te kijken.
Als je de basis een beetje kent kan je ook beter kiezen
Als je toch aan die losi monstertruck gaat beginnen zou ik even kijken of je wel makkelijk onderdelen kan krijgen, want dat wil nog wel eens een probleem zijn met losi (meestal) En dat zou ik een beginner niet aanraden

Als je toch aan die losi monstertruck gaat beginnen zou ik even kijken of je wel makkelijk onderdelen kan krijgen, want dat wil nog wel eens een probleem zijn met losi (meestal) En dat zou ik een beginner niet aanraden

Héél belangrijk punt. Niets zo ambetant als lang niet kunnen rijden...

Héél belangrijk punt. Niets zo ambetant als lang niet kunnen rijden...

Dat is waar, dat is ook zo bij het vliegen

Ik denk dat ik voor traxxas rustler vxl ga, omdat die met een lipo 120km/uur kan,
dus snel zal ik er niet op uitgekeken zijn.

En het is zowel een on road als een offroad

Heeft iemand ervaring met de rustler ?

Waar koop ik hem best ( kwa prijs, wand in MCronse is het wel erg duur ivg met webshops)

MVG

zoek eens!!!!!!!
er is een heeeeeel groot rustler topic! o nee, twee zelfs!

je hebt al in het begin genoeg met 50km/u.
de 120 haal je toch niet zonder veel uit te geven aan upgrades.

zoek eens!!!!!!!
er is een heeeeeel groot rustler topic! o nee, twee zelfs!

je hebt al in het begin genoeg met 50km/u.
de 120 haal je toch niet zonder veel uit te geven aan upgrades.

120, volgens de website wel, standaard gewoon met een groter tandwiel

Voor pure speedruns, en dan moet je goed opletten en kan je niet lang achter elkaar rijden want dan is je vxl setje er zo geweest
Duidelijk heb je niet zoveel zin om veel tijd in het uitzoeken te steken, wat ik ook wel begrijp
Maar serieus vragen als 'heeft iemand evaring met een rustler' heb je niets aan daar steek je niets van op. dat kan je zelf na 10 seconde op dit forum wel zien. Doe eerst zelf meer moeite, en stel dan je vragen. Tenzij je iemand anders een auto voor je wil laten kiezen

Misschien op een vliegveld met wind mee. Lekker onzinnig ook.
Probeer hem eerst maar bij 60 km/u heel te houden voor je dat soort absurde snelheden gaat roepen.

Precies als je wagen 120 gaat betekend in dit geval dat je ook niets anders meer kan als rechtuit rechtaan, met tussenpauze iedere 3x omdat je anders je setje weg fikt :p (als je gaat sturen kom je idd ook in de problemen :P)

Ach, staart elke 15-Jarige beginner zich niet blind op de snelheid? Ik begon toen ik 13 was, en leerde pas dat snelheid niet zoveel uitmaakt toen ik echt m'n eerste auto die 70+ ging in m'n handen kreeg.

Er zijn ook zoveel auto's,

Ik ga volgende week eens zien naar een rc winkel, hier bij ons in de buurt niet zo bekend wand ik vindt er niets van terug op internet

Ik vind de revo niet echt een supergoede onroad auto.
Als ik deze vergelijk met mijn Rally heeft de revo een veel te goede grip waardoor het op straatstenen moeilijk is om bochten te maken zonder dat je revo direct op zijn kop ligt.

De Rally heeft dit probleem een stuk minder. Zelf heb ik er 1 te koop met sidebars en een andere middendiff waardoor deze wel normaal stuurt zonder over de kop te slaan

Ik denk dat ik het weet,

Ofwel kies ik de traxxas monsterjam replica of wel de traxxas toyota tundra een nieuw model, die nog niet te koop is denk ik

wat denken jullie ?

mvg

Dat moet je toch echt zelf kiezen.. zijn 2 compleet verschillende autos! dat laat je een ander toch niet invullen?
Ik vind oval racing wel cool en zou voor de die oval truck gaan ^^

Back