Beginner uit Huizen

• Topicstarter Topicstarter Gligoth
  • Startdatum Startdatum
Ik denk toch dat ik voor de King II ga.

En hierbij ook een oproep aan een heli (king) vlieger in de buurt van Huizen (Laren, Eemnes, Hilversum miss)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk toch dat ik voor de King II ga.

Denk erom dat je als je voor de king gaat meteen de
Brusless motor + esc er bij besteld!

Als je vragen hebt over de king ga dan effe naar eerste fotos en ervaring met de esky king
Daar staat alles wat je moet weten over de esky king..
Gr Justin en suc6 ;)

ga je spijt van krijgen.....
je kan ook gulang gl450's bij east systems.nl krijgen, en natuurlijk ook alle onderdelen, die ook niet duur zijn. er zijn ook goeie rtf combo's te koop daar
een gl450 vliegtvele malen beter dan een king.

ga je spijt van krijgen.....
je kan ook gulang gl450's bij east systems.nl krijgen, en natuurlijk ook alle onderdelen, die ook niet duur zijn. er zijn ook goeie rtf combo's te koop daar
een gl450 vliegtvele malen beter dan een king.

Tja maar wie vliegt met zn ding ...
Bijna niemand kan je vinden met een gulang..
Als je daarmee probleeme mee krijgt ..
Moet je het zelf zien optelossen en das meestal moeilijk te vinden..
Er zijn heel veel king vliegers die trots en goed presteeren met hun king 2 !!

Gr justin

het is een 1:1 cloon van een trex dus iedereen die een trex of een cloon ervan heeft kan je ermee helpen.
en het is een relatief nieuw merk
en eer dat je een prut hbk aand de praat krijgt....

Alle CP modelheli's zijn in de basis gelijk.
Instellen is ook allemaal redelijk hetzelfde.
Als je een heli koopt en de instellingen blind van iemand anders overneemt dan heb je (A) niets geleerd en (B) als je crashed ben je afhankelijk van de manual als je handig bent, of je moet hulp vragen aan iemand die er meer verstand van heeft.
Kortom, het maakt geen bal uit of een bepaalde heli veel verkocht word of niet.
De verkrijgbaarheid van onderdelen wel, voornamelijk als je veel crashed in het begin.
Crash je nooit en moet je toch veel onderdelen vervangen, dan heb je m.i. een prutsheli gekocht...
Het slimste en leukste is om snel bij een clubje mensen terecht te komen die iedere heli kunnen afstellen en inregelen op een zender.
Een Helikopter is om te beginnen een bonkje techniek, slecht in/afgesteld vliegt een heli van 2000€ ook als een natte krant...

Eric

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je nu gewoon een keuze moet gaan maken waarbij je je gevoel laten spreken en later blijft staan achter die keuze zolang je zelf niet van een ander inzicht bent overtuigd.
Zeker in dit draadje is te lezen dat als je tien modelbouwers naast elkaar zet, ze alle tien een eigen uitgesproken mening hebben. Het zal dus voor jou ook een uitdaging zijn zo'n uitgesproken mening te krijgen...
De oproep voor hulp uit je lokale omgeving (hellaas ligt steenwijk niet bij huizen in de buurt) zal dan nu ook het belangrijkste worden wat je op dit forum kunt doen totdat je een heli hebt en daarvan een probleem wilt posten.
Versta me goed.
Je mag natuurlijk verder vragen maar dan verval je alleen maar in meer vertwijfeling...

Suc6
Benno

plantjes zei:
als je tien modelbouwers naast elkaar zet, ze alle tien een eigen uitgesproken mening hebben

Veel van die uitgesproken meningen zijn gebaseerd op (gebrek aan) eigen ervaring. Ik lees van vliegers met bv alleen maar een King II en die roepen om het hardst dat dat een ideaal beginnersding is... Zoals je al leest uit
Justin-Esky-King-2 zei:
Tja maar wie vliegt met zn ding ... Bijna niemand kan je vinden met een gulang..
worden veel meningen gevormd door gebrek aan kennis ter zake, en gebrek aan interesse waarbij het makkelijker is een mening te ventileren zonder zelf even te googelen waar je het eigenlijk over hebt ;)

Imho zijn heli-vliegers het eigenwijste volk ter aarde (Vandaar de hoge concentratie IT-nerds, die hebben daar ook patent op ;)) en dat lees je ook vaak wel uit de postings. Overigens val ik ook wel onder de categorie "stronteigenwijs" maar ik push geen specifieke heli. Omdat ik uit eigen ervaring weet dat 'de ideale heli' niet bestaat.

Ja, ik denk dat je hierin wel gelijk hebt..
Ik heb ook al heel wat heli vliegers modellen horen afkraken alleen zonder ze zelf gevlogen of zelfs gezien hebben. Ik denk daarom dat de eerste vraag boven in de post legitiem is en dan moet je ophouden en zelf beslissen (zoals ik schreef).
Een belangrijk aspect mis ik nog in jou post...
Je moet ook wel zo vreselijk eigenwijs zijn om zo'n heli tegen alle natuurwetten in in de lucht te houden en dat dan ook nog hier op het internet te gaan verdedigen..
Ieder ander mens zal zich noooooit inlaten met deze hobby, of tenminste het speelgoed allang weer bij het grof vuil gezet hebben...

Benno

Ja, ik denk dat je hierin wel gelijk hebt..
Ik heb ook al heel wat heli vliegers modellen horen afkraken alleen zonder ze zelf gevlogen of zelfs gezien hebben. Ik denk daarom dat de eerste vraag boven in de post legitiem is en dan moet je ophouden en zelf beslissen (zoals ik schreef).
Een belangrijk aspect mis ik nog in jou post...
Je moet ook wel zo vreselijk eigenwijs zijn om zo'n heli tegen alle natuurwetten in in de lucht te houden en dat dan ook nog hier op het internet te gaan verdedigen..
Ieder ander mens zal zich noooooit inlaten met deze hobby, of tenminste het speelgoed allang weer bij het grof vuil gezet hebben...

Benno

Het in de lucht houden is 1 ding, het mechanisch mooi soepel krijgen en optimaal vliegend is de volgende stap, en dat maakt deze hobby zo mooi :).
Afkraken is makkelijk, m.i. vaak een gebrek aan inzet en meelopen/verschuilen achter de mensen die wel hun nek hebben uitgestoken, maar het is wel heel menselijk gedrag.
Ieder model is goed vliegend te krijgen, alleen moet je wel goed je research doen hoeveel ($$) er gedaan moet worden om het "goed" te krijgen.
En hoe lang het goed blijft is ook niet onbelangrijk, je wilt vliegen en misschien een beetje pimpen, niet continu allerlei problemen najagen.
Daar vind je m.i. het onderscheid tussen speelgoed en een goed RC model.

Eric

Oke ik heb besloten, ik voel me het beste als ik de King 2 koop.
Ik doe er een BL motertje bij, en een setje main blades, trainings setje.
(is het handig om er ook meteen setje schroevendraaiertjes bij te doen?) of andere dingen graag even vermelden + linki (als het kan het liefst van v-nix.nl daar ga ik hem namelijk bestellen)

Ik vind die heli er super uit zien en heb hier van de andere jongen op de camping een paar tips al gekregen. En heb een 1e hover gedaan zonder crash :P (was mijn eerste flight met een RC heli :D)

Verder nog steeds bedankt voor de reactie. Zal hier later miss mijn vorderingen en alles laten zien dvm foto's, filmpjes.

Zelf zit ik nu nog steeds lekker op de camping te genieten. Ik kom aanstaande vrijdag/zaterdag thuis en denk dat ik hem vrijwel direct bestel als ik de tijd er voor heb.

mvg,
Rolf

ik heb een art-tech falcon 400 SE 3D (rotordiameter 620mm) als 1e heli gekocht om te leren vliegen voor 380 eu (robbe spirit fun kloon), ding stond gelijk al vanuit de doos goed ingesteld en kan er al redelijk goed mee hooveren na een lipo of 6. ik vind m vrij stabiel en heel veel fun om mee te vliegen. onderdelen zijn ook niet zo heel erg duur (precieze prijs nog geen idee, want ben nog niet gecrashed) er zijn ook versies zonder het aluminium en die zijn ook een stuk goedkoper, maar ik kon het niet laten om toch voor de SE te gaan gezien m'n RC verleden dat ik alu-parts ging monteren...

Back