Beginner vragen

Hallo @GuusJ:

jou ideeën zijn geweldig, maar ik moet Bert (Brutus) recht geven,
met wat hij schrijft, b. v.:

als je een 500er T Rex koopt,
zijn da alle onderdelen nodig om te vliegen
en zeker geen delen niet nodig, die je kan weg laten,
maar je kan onderdelen vervangen tegen betere of goedkopere, dat wel!

Een heel goede tip van Ron ook:

Vario-helicopter,
zij beginnen met een mechaniek,
dan komt een motor bij (elektro, benzine, turbine, nitro ...)
en dan die servos en gyros,
gevolgd van rotorhoofd met bladen en hek-rotor,
en dan woord dat geheel ingebouwd in een romp,
of gewoon een kap over heen (canopy) en een startbuis aan, klaar.

Een helikopter is mooi maar ook ingewikkeld en moeilijk te vliegen
en als je verder gaat, wat Bert gevorderde beginner noemt,
kom je plotseling dingen tegen, van die je nog nooit wat gehoord hebt,
en die je dan ook nog moet begrijpen en begrijpen daarmee om te gaan.

Ik vlieg nu al een tijdje kleinere model helikopters,
maar heb ook een grote schaalheli met rigidrotorhoofd,
dat ene gaat zonder problemen perfect, (hmmm, bijna perfect)
en dat andere moet weer nieuw geleerd worden,
da kom je heel anderen dingen en problemen tegen:
"neus omhoog" effect
kruisvlucht-trim
tuimelschijfverdraaiing

>> dus een gewone heli uit de box bouwen en vliegen,
en accepteren, als die maar crasht,
leren uit de fouten en ook uit de oefeningen,
en dan verder gaan.

Mijn kleine helis (zijn meest al verkocht)
zijn vaak gecrasht !!!
alles wat groter is als 550 nog nooit !
alleen de 600er iets te hart geland, ha ha

hei, suc6, en groetjes van Heli-Uwe .. .. :bye:

Bedankt voor de reacties tot nu toe. :cool:
Heb aankomend weekend een afspraak bij een vliegclub om me eens goed te laten informeren. Dat moet wat opleveren..

Ik ben nu zover dat ik gekozen heb voor de Align T-Rex 500.
Maar wil de heli wel naar mijn eigen smaak kunnen aanpassen. En dus ben ik
op zoek naar een "exploded view" tekening met daarbij de codes van de losse
delen. Dan kan ik zelf bepalen wat ik wel of niet wil aanschaffen. Klink een beetje krom, maar wil na verloop van tijd (lees ervaring) ombouwen naar een
Sea King. En loop anders het risico onderdelen te kopen die ik naderhand niet nodig heb.

Begrijp me niet verkeerd, alsjeblieft. Maar wat je nu schrijft komt neer op:
"ik weet van toeten noch blazen, heb een idee in mijn hoofd, en ik baseer al mijn plannen op mijn eigen niet kloppende ideeën, en luister verder lekker niet"....

Ik heb dit al zo vaak meegemaakt, ik heb al zo veel tijd in mensen met dit soort wilde plannen gestoken, en TENZIJ jij je plannen ernstig herziet, gaat dit voor jou op een grote teleurstelling uitlopen.
Om heel eerlijk te zijn: deze mensen stuur ik meestal weg, want in de tijd die ik nodig ben om zulke mensen te helpen, kan ik ook drie anderen leren vliegen, die wél realistische plannen hebben.

Als je een T-rex koopt (wat op zich een héél verstandige keuze is, voor iemand die les neemt)), dan zit daar maar EEN onderdeel op wat je weg kunt laten, en dat is de canopy. En zelfs dat is niet verstandig, want die Canopy dient ten eerste voor de piloot als "blikvanger" zodat je minder snel je oriëntatie verliest, en ten tweede dient hij om de accu te "zekeren" voor het geval die uit de spanbandjes glipt. Verder zit daar letterlijk niet één overbodig boutje of moertje aan.

Ga nu éérst eens leren vliegen, want geloof me nu heel gerust: voordat jij er überhaupt aan toe bent om je Seaking te bouwen, zijn er na die T-rex 500 al minstens twee opvolgende heli's versleten.

Die Seaking, die komt wel. Als je hard genoeg wilt, dan komt er vroeg of laat een moment waarop je denkt: "nu ben ik er aan toe". Begin je er te vroeg mee (m.a.w. is je vliegvaardigheid en zelfvertrouwen niet in overeenstemming met je plannen) dan garandeer ik je dat je straks thuis naar een heel mooie Seaking zit te kijken waar je domweg niet mee durft te vliegen, omdat je bang bent hem stuk te maken. En dan komt je mooie droom niet uit.... Weg motivatie, weg mooie hobby (want het is écht een heel mooie, en zeer verslavende hobby: Ik kan er na 30 jaar nog steeds geen genoeg van krijgen).

Begin rustig, trek er een jaar of twee voor uit om niet alleen te leren vliegen, maar ook te leren begrijpen wat er allemaal bij komt kijken om een heli ZELF te bouwen en af te stellen (want wat jij wilt is in de winkel niet te koop, dus je bent zelf de ontwerper, bouwer, testpiloot en vlieger), en begin dan pas aan je droom.

Die droom is absoluut te verwezelijken, daar ligt het niet aan. Maar het is gewoon niet haalbaar op de manier die jij nu wilt, en niet nu.
Er zijn te veel mensen die een prachtige maar nog nooit gevlogen schaalheli op zolder hebben staan, zorg dat jouw Seaking daar niet een van wordt.

Het is goed bedoeld advies, en op geen enkele manier neerbuigend bedoeld. Maar het is echt het beste advies wat ik kan geven.

Groet, Bert

Hallo Bert,

allereerst bedankt voor je uitvoerige betoog.
Zoals al eerder vermeld wil ik in de toekomst een Sea King in scale 500 gaan vliegen. Daarvoor is de basis de T-Rex 500. Maar de T-Rex heeft twee bladen op de hoofdrotor en twee op de heckrotor. De Sea King heeft er resp. 5 en 6.
Die moet dus worden aangepast. Verder zijn de bijgeleverde servo's te licht om dat er meer werk verzet moet worden. En de Gyro (als ik internet mag geloven) een niet al te betrouwbare Gyro. De canopy en het onderstel zijn ook niet (meer nodig). Dus is het meest ideale (is dat zo ?) is het opbouwen van een T-Rex op maat. Je blijft dan niet met overbodige onderdelen zitten.
Maar dit is mijn visie op de bouw van een Sea King.

Is dit reeel ?
Of toch maar eerst een complete T-Rex, leren vliegen en dan ombouwen ?
Zoals je in de mail terecht aangeeft, ik heb totaal geen ervaring, dus alle hulp is meer dan welkom. maar ik wil voorkomen dat ik na verloop van tijd met onderdelen blijf zitten die niet te verkopen zijn.

Ik wil je eventueel wel een PB sturen met mijn idee over hoe de Sea King op te bouwen (met onderdelen)

Nogmaals bedankt,

Guus

Nee, niet reeel.

Als beginner maak je wel eens schade.
met hulp als het goed is niet, maar een een fout zit in een klein hoekje.

ga nou eerst eens gewoon vliegen, voor je een peperdure 5 of 6 blads koopt, en een bijbehorend duur setje bladen. Daarnaast gaat het er niet meteen anders van vliegen, maar je moet hem wel wat anders behandelen met afstellen (wat je ook nog niet kunt)

Je zal toch echt moeten leren vliegen. Eerst kruipen, lopen, dan pas rennen
Want als je meteen begint met lopen of rennen, hou je ergens een beschadiging over.

Doe nou ff niet te moeilijk, want volgens mij zit je gedachtepatroon een beetje vast (niet vervelend bedoelt oid)
bij vliegtuigen moet je met een trainerachtige beginnen, hier moet je gewoon met een standaard heli beginnen.
Deze kan helemaal met je mee groeien, ALS JE MAAR EERST LEERT VLIEGEN!!!!!!!

En op zich moet je het ook zelf weten eigenlijk...
maar ik vermoed dat jouw aanpassing (kop en bladen, waarschijnlijk ook meteen staartrotor) dik 300 a 400 eur gaat kosten.
1 oeps, en je staat meteen weer dik honderd eur achteruit, omdat je zo'n bijzondere set bladen erop hebt.

Daarnaast, wat jij aan onnodige zooi thuis hebt liggen, heb je zelf in de hand...
Als je bij een club gaat oid, kun je het in no time weer verpatsen aan iemand die het wel gebruikt.
Je bent er blijkbaar verschrikkelijk allergisch voor, en blijkbaar wil je alle onderdelen los bestellen, om zo 3 a 4 losliggende onderdelen te besparen? Gaat een dure grap worden...

Daarnaast, een 500 in flybarless uitvoering heeft al vrij sterke servo's aan boord.
hoef je naar mijn idee niet meteen wat aan te wijzigen.

gyro kent wat puntjes, maar als jij goed leert om een heli af te stellen, is deze geen enkel probleem...

Het is duidelijk, gewoon een T-Rex 500 met bijbehorende zender en ontvanger. De rest is voor later. Maar beter een paar keer teveel gevraagd.

groeten,

Guus

Wijs!

Je zult zien dat je er je handen al vol aan zult hebben ;-)
Zeker zonder enige basis, is het ineens een verschrikkelijke partij theorie en kunde wat je "ff" moet weten
Dan moet je het niet moeilijker en duurder maken dan noodzakelijk is

2e puntje, simulator?
1 crash met een heli is vaak de aanschafprijs van zo'n simulator. Kosten haal je er altijd met alle gemak uit.

3e: hulp? waar is je thuisbasis, misschien zitten er aardige mensen met een leraar/leerling set bij je in de buurt..
(ook handig om dit in je profiel even aan te zetten.. )

Hallo Bert,

allereerst bedankt voor je uitvoerige betoog.
Zoals al eerder vermeld wil ik in de toekomst een Sea King in scale 500 gaan vliegen. Daarvoor is de basis de T-Rex 500. Maar de T-Rex heeft twee bladen op de hoofdrotor en twee op de heckrotor. De Sea King heeft er resp. 5 en 6.
Die moet dus worden aangepast. Verder zijn de bijgeleverde servo's te licht om dat er meer werk verzet moet worden. En de Gyro (als ik internet mag geloven) een niet al te betrouwbare Gyro. De canopy en het onderstel zijn ook niet (meer nodig). Dus is het meest ideale (is dat zo ?) is het opbouwen van een T-Rex op maat. Je blijft dan niet met overbodige onderdelen zitten.
Maar dit is mijn visie op de bouw van een Sea King.

Is dit reeel ?
Of toch maar eerst een complete T-Rex, leren vliegen en dan ombouwen ?
Zoals je in de mail terecht aangeeft, ik heb totaal geen ervaring, dus alle hulp is meer dan welkom. maar ik wil voorkomen dat ik na verloop van tijd met onderdelen blijf zitten die niet te verkopen zijn.

Ik wil je eventueel wel een PB sturen met mijn idee over hoe de Sea King op te bouwen (met onderdelen)

Nogmaals bedankt,

Guus

Even onafhankelijk van Student:

Er zijn een heleboel dingen die je in je gedachten niet meeneemt:
Een T-rex 500 is een hele leuke heli, en als je les neemt, absoluut beginners geschikt. Als je geen les neemt, moet je toch beter naar wat goedkopers kijken, want stuk gaat het als je geen les neemt. Da's 1...

De gedachte " onverkoopbare onderdelen" moet je laten varen: tegen de tijd dat jij aan die Seaking toe bent, heb je al zoveel onderdelen versleten, dat je vermoedelijk uit eigen wil VEEL meer onderdelen "op voorraad" hebt, dan waar je nu over loopt te tobben dat je bang bent ze niet kwijt te raken.
Daarnaast: zolang het een courante heli is, raak je ALLES wel kwijt....
Da's 2....

Ondanks dat de T-rex een leuke heli is, en er rompen voor te koop zijn, is de gehele T-rex serie qua schaalvliegen, ronduit behelpen. Ze zijn er domweg niet voor ontworpen, en veel van wat er te koop is en jij nodig gaat hebben (zoals bijvoorbeeld de verhoogde staart) is meestal KWALITATIEF wel goed, maar PRAKTISCH gezien feitelijk ongeschikt voor schaalvliegen, omdat de gehele ontwerpfilosofie van de T-rex serie, daar niet voor bedoeld is. Zie dat als volgt: de T-rex is een vliegend chassis, waar je een romp omheen hangt. Alle aanpassingen, gaan uit van dat vliegende frame, en daardoor is de romp eigenlijk ballast geworden.
Een GOEDE schaalheli, gebruikt de romp als dragend deel, waardoor het chassis grotendeels kan vervallen, en de heli VEEL betere vliegeigenschappen zal hebben vergeleken met een T-rex gebaseerde kist.
En da's belangrijk, want een romp verbetert de vliegeigenschappen meestal niet echt ten opzichte van de basis trainer.
Als je dan ook nog je eigen romp er omheen hangt, word de kans op succes alleen maar kleiner.
Het basisontwerp van de T-rex dwingt je echter nogal, om dat gehele chassis te gebruiken.
De kans is dus best groot, dat je uiteindelijk voor je seaking project bij een andere basisheli uitkomt, waarbij je vrijer bent in het toepassen van die onderdelen die je nodig hebt, en weglaten wat niet nodig is.
Mijn grote favoriet, Vario, levert veel van dit soort "basismechanieken" waarbij je alle kanten uit kunt met je ontwerp, en dat levert, als je weet wat je doet, veeeeel beter vliegende schaalheli's op.....

Je hoeft je dus niet zo druk te maken om overbodig spul op die T-rex.

Da's 3....

Nu kun je zeggen: Jippie, da's de oplossing! Ik begin met Vario!
Tsja, dan begin je wel, met een behoorlijk grote, en navenant dure heli, zoals een SkyFox of X-treme. Zijn absoluut goed, degelijk, en naar keuze goed zowel brandstof als electro te bouwen. Ze zijn qua vliegeigenschappen super beginnersvriendelijk (wat HEEL relatief is, als beginner zonder hulp vlieg je hem nog steeds binnen 30 seconden total-loss), maar de basis instapprijs ligt wel tegen de 2000 Euro voor een complete set....

Mijn dringende advies: Koop een T-rex 500, daar val je je geen buil aan. Neem les EN ga simmen (EERST lessen, DAN pas simmen) en leer vliegen, leer de hobby kennen, leer wat er allemaal te koop is. En blijf om je heen kijken, maar zet die SeaKing de eerste paar jaar in de ijskast, je gaat er 100% zeker niet aan toekomen. Helivliegen is een HEEL uitgebreid "vakgebied" en het duurt echt wel even, voordat je daar goed mee om kunt gaan.

Een ding kan ik je wel beloven: Als de hobby je ligt, dan is het vanaf het allereerste begin, je eerste lessen aan de kabel, je eerste bouwpakket in elkaar zetten, ontzettend gaaf, en dat verzacht de pijn van het wachten op je SeaKing volledig!

Groet, Bert

@ Bert,

ook jij bedankt voor je uitvoerige betoog :D :D
Uit alle reacties tot nu toe begrijp ik dat de Align T-Rex 500 geen slechte keus. Nu nog op zoek naar een geschikte leverancier.
Heb je een leverancier voor mij die ook nog een nette prijs hanteerd ?

groet,

Guus

.. wat is dan een nette prijs,
en wat is het budget ? ..

groetjes van Heli-Uwe

:offtopic:
picture.php
picture.php

(twee leuke helis van mij, een schaal, een 500er)
:ontopic:

Kijk gewoon eens rond..

Wat zit er bij je in de buurt?
Kijk eens bij de forum sponsoren (die reclame dingen op mbf)

Heb je heel snel een idee van prijzen.

Wel ff opletten dat je naast een trex kit, nog wat dingen nodig hebt:
- accu's
- zender
- pitch meter
- blauwe locktite

En even opletten dat je wel de align kit neemt war de servo's, gyro en regelaar +motor etc ook in zitten.
Er zijn ook kits zonder nl
Er zijn

Kijk gewoon eens rond..

Wat zit er bij je in de buurt?
Kijk eens bij de forum sponsoren (die reclame dingen op mbf)

Heb je heel snel een idee van prijzen.

Wel ff opletten dat je naast een trex kit, nog wat dingen nodig hebt:
- accu's
- zender
- pitch meter
- blauwe locktite

En even opletten dat je wel de align kit neemt war de servo's, gyro en regelaar +motor etc ook in zitten.
Er zijn ook kits zonder nl
Er zijn
...
- lader
- werktuig
- ontvanger
- nog een lipo (met een ga je na 5 - 10 minuten weer naar huis)
maar komt goed,
zender b.v. koop je nu alleen een keer,
ik vlieg bijna alle helis met 1 zender
suc6, Uwe

Heb ondertussen een leverancier gevonden voor een T-Rex 500, maar dan zonder de elektronica. Via Facebook in contact gekomen met een helivlieger.
van hem een lijst ontvangen met servo's, gyro, enz. Deze zijn geschikt voor de T-Rex, maar ook voor gebruik (veel later) in de Sea King.
Dit in verband met de 5-blad hoofd- en 6-blad heckrotor in een later staduim.
Die vragen sterkere servo's

Guus

Ik weet niet hoe erg je op je geld zit...

Maar een los frame is ALTIJD een stuk duurder dan een kit
de losse electronica is gewoon duurder..

Daarnaast, als je pech hebt in een crash, zijn meteen je mooie servo's dood.

pak nou gewoon een kit waar alles in zit, en ga nou eerst eens leren vliegen.
Scheelt je met gemak 100 of 200 eur.
Die sea king van jou komt wel. Maar tegen die tijd ben je toch aan een ander setje servo's toe.

niet om vervelend te doen, maar bij ieder antwoord presteer je het om iets terug te melden wat er recht tegenin gaat..
Op zich niet erg, maar nu heb je weer een groot stuk van de adviezen opzij gelegd.
Moet je ook zelf weten..
Maar beschouw jezelf wel als gewaarschuwd.
Je hebt hier van minimaal 3 ervaren vliegers reacties gehad, en blijkbaar de eerste vlieger die jouw gedachten half herhaald doet jou besluiten alles hier opzij te gooien
Nogmaals, niet erg, maar we waarschuwen niet voor niets

Heb ondertussen een leverancier gevonden voor een T-Rex 500, maar dan zonder de elektronica. Via Facebook in contact gekomen met een helivlieger.
van hem een lijst ontvangen met servo's, gyro, enz. Deze zijn geschikt voor de T-Rex, maar ook voor gebruik (veel later) in de Sea King.
Dit in verband met de 5-blad hoofd- en 6-blad heckrotor in een later staduim.
Die vragen sterkere servo's

Guus

Sorry als ik een beetje bot uit de hoek kom, dat is niet zo bedoeld:

Jij BLIJFT maar vasthouden aan die ene heli waar je alles mee wilt gaan doen.... Inclusief servo's.

Je wilt dus extra dure servo's in je heli stoppen "voor later...." maar als je er goed over nadenkt, is de kans groot dat je OF met een hele andere heli je SeaKing-droom gaat waarmaken, OF, en die kans is groter, je bent een paar keer gecrasht tijdens je leerproces, en dan heb je mogelijk die dure servo's al beschadigd, VOORDAT ze mogen doen waar je ze voor gekocht hebt: een meerbladsrotor aansturen.

Vergeet dat hele idee: het is niet realistisch. Koop goede servo's voor wat je NU wilt: leren vliegen! Koop een heli, idem dito, voor te leren vliegen.

Kijk later pas wat je nodig hebt voor je SeaKing.

Werk NIET met "lijsten" van anderen, maar neem de tijd om ZELF te leren wat je nodig hebt, zelf te bepalen wat goed/niet goed etc is.
M.a.w: leg de adviezen van meerdere mensen naast elkaar, zoek uit wat de verschillen zijn, en maak zelf daarna een keuze. Klakkeloos monteren wat Pietje ook heeft gekocht, is namelijk geen garantie voor succes.

Wees niet bang om fouten te maken, want het is een waarheid als een koe: als je geen fouten maakt, LEER je ook niks. Dat wil niet zeggen dat je niks mag vragen, en het wil ook niet zeggen dat je dan maar een paar keer "om het af te leren" je heli de grond in moet boren, maar probeer wel een balans te vinden tussen nuttig en overbodig.

Nu ik het zo terug lees: je gaat een hele harde dobber krijgen aan het vinden van een 6 blads hekrotor voor een 500 size heli.
Je gaat daar uberhaupt een harde dobber aan krijgen, want bij mijn weten zijn ze zelfs voor 700 en 800 size niet te koop.

Groet, Bert

nou ja, wij vullen elkaar iig mooi aan bert :mrgreen:

maar ik vermoed, dat de ts een gesproken woord boven een paar mensen op het forum stelt ...
dan zou de ts eigenlijk eens bij me moeten komen kijken morgen..
Kan hij alles ook meteen zien

Daarnaast, een barebone 500 zal ong 50 tot 100 eur kosten?
meer en je bent echt een stuk duurder uit met losse electronica.

@ Student @ Brutus,

naar aanleiding van jullie op- of aanmerkingen betreffende mijn plannen het volgende:
1. Wanneer je zo dapper bent om kritiek te leveren wees dan ook zou dapper mijn naam te gebruiken en niet afkortingen zoals "de ts" Zo weet ik over wie jullie het hebben, al gaat het zeker over mij.
2. Waarom constant terugkomen of bevestigen wat als eerder genoemd of voorgesteld is, niet nodig en zeker
overbodig.
3. Er mag/moet er maar een de rekening van dit alles betalen en dat ben ik. En heb ik het recht dit zo te doen
zoals ik dat denk te moeten doen. Zeker nu de inkomsten doordat ik in de WW loop minder zijn.
4. Wie zegt dat ik voorstellen qua servo's en dergelijke niet mag gebruiken. Ik kijk vooruit en wil voorkomen dat
ik nu geld uitgeeft voor zaken die ik straks niet meer nodig heb. En de regel waarin staat dat een overgebleven deel op Marktplaats zijn geld wel weer opbrengt is ver beneden de waarheid. De handel op MP ligt al maanden bijna stil, ik spreek uit ervaring.
5. De negativiteit op dit door mij geplaatste topic, in mijn ogen te gek voor woorden. Ik dacht dat wel elkaar moeten aanvullen, maar in plaats daarvan is het tot nu toe alleen maar negatief. Van jullie kant uit nog geen positieve reactie ontvangen.
5. Via Facebook heb ik een aantal enthousiaste helivliegers leren kennen. In de afgelopen weken heb ik met hun
ook mijn plannen kunnen bespreken. En wat mij daarbij opvalt is dat daar geen negatieve berichten komen. Iedereen denkt mee en adviseert daar waar nodig. Zo kan het dus ook.
6. Ik weet en heb dit ook al meerdere malen aangegeven mijn kop in een wespennest te steken. Maar voor de bouw van de heli en fuselage heb ik 6-9 maanden uitgetrokken. Daarnaast ga ik bij een vliegclub in de buurt 2 x per maand vliegles nemen en koop ook een simulator. De heli behoudt de standaard hoofdrotor en staartrotor.
De opmerking dat er voor scale 500 geen 5-bladige hoofdrotor zou zijn is uit de lucht gegrepen. Binnen 2 maanden
(ik heb dus nog tijd) verschijnt er in Engeland een fullmetal rotor.

Als afsluiting, lang geleden werd een jongen door zijn ouders ter adoptie afgestaan. In de jaren die volgden was hij technisch, tegendraads, gebruikte LSD, enz. liep op bloten voeten, leefde op fruit en groenten. Ging op reis naar Nepal, liet zich kaal scheren en werd na terugkomst door zijn adoptie ouders niet herkend. Klopte aan bij Atari en werd CEO van Apple. Ik had en heb nog steeds respect voor STEVE JOBS, een van de grootste visionairs van deze eeuw. Jammer dat hij niet meer onder ons is. Daar probeer ik mij nog elke dag aan te spiegelen. En ga geen uitdaging uit de weg, het zij gezegd.

Guus

Laatst bewerkt:
1) Dit is altijd op het forum dus niks persoonlijks en als je je goed had ingelezen op dit forum dan had je dit kunnen zien. Hier passen mensen zich aan aan het forum en niet andersom. (is net zoiets als @Brutus terwijl hij Bert heet !!!)

2) Er worden alleen adviezen gegeven die jij ogenschijnlijk verkeerd interpreteert.(zie ik grotendeels door gebrek aan kennis)

3) geeft alleen aan dat je eigenwijs bent en je eigen zin doordrijft en hierdoor de goedbedoelde adviezen niet meer ziet. Zelfs als mensen je voor extra kosten meerdere malen proberen te behoeden en je meerdere malen een advies geven.

4) Ook hier probeert men je te behoeden voor extra uitgaven, en fouten die al door duizenden voorgangers van jou zijn gemaakt.

5) Ik heb het draadje 4 keer overgelezen en zie alleen adviezen in positieve zin op jouw vragen, en adviezen om fouten te voorkomen van kenners aan beginners. Er zijn duizenden vliegers en duizenden meningen als jij je hier negatief behandeld voelt dan is dat je goed recht maar je vraagt en krijgt antwoord, als die antwoorden je niet het gewenste resultaat geven (of wat je wilt horen) moet je geen vragen stellen. er is hier niemand die een garantie kan geven.

6) Bij een goede club kan je gewoon gratis lessen aan de kabel zoveel je wilt. 2xper maand is niet voldoende. Bij de way als je wat eigen initiatief neemt over multiblade rotor heads (lees google) dan zal je zien dat er zat 5 blades heads zijn voor 500 size. 6-9maanden voor een zelf gebouwde schaal heli zonder gedegen kennis, kijk eens in het schaal gedeelte van dit forum die mensen bouwen continu tussen de 500-750uur of meer (dat is meer dan 4 maanden 4uur elke dag 7 dagen in de week) aan een heli met een zee aan kennis.

Stel gewoon concrete vragen, geen openvragen. Men zegt meerdere malen koop een complete trex500 scheelt veel geld en heeft sterke goede servos. Echter plaats men een paar kanttekeningen, welke heel sterk aan de realiteit grenzen(lees 95% kans), welke jij als negatief ziet of eigenwijs zijnde niet geloofd......:confused: Ga niet mensen hier bekritiseren als je niet weet waar je het over hebt of de adviezen goed kan inschatten.

ter afsluiting: Het leven bestaat uit keuzes, je kan links op de weg gaan lopen dit gaat prima, je kan rechts op de weg gaan lopen en dat gaat prima, je kan op het midden van de weg gaan lopen en dat gaat vrij snel mis.

Ik,

en een heeeeele boel andere helivliegers op dit forum
hebben van elkaar veel geleerd,
.. en dat is ook de bedoeling van dit geweldige forum ..

hmmmm:
>>>om geld de besparen,
>>>een crash te vermijden,
>>>vliegen veiliger en mooier te maken,
>>>hoe werkt dat eigenlijk

koord om:
informatie uit wisselen, die in geen boek staan,
en die die piloten gemaakt hebben
over jaren met velen honderden vlieguren .

Ik vind het dan niet eerlijk, als een nieuwbie met 0 vliegervaring komt
en ervarene piloten op deze manier aanspreekt,
en dan nog commentaren gebruikt als "ik spreek uit ervaring" of
"ver beneden de waarheid".

Ik zou meteen 20 namen kunnen noemen,
van beginnelingen hier op dit forum
die dank de hulp van ervarene helipiloten geleerd hebben,
RC-heli's te besturen,
en die blij naar deze leerfase terug kijken.

Wij zijn hier op modelbouwforum, forum modelhelikopter,
met mensen die hun hobby serieus bekijken,
hier is geen face-book sozial media kletskoek afdeling, sorry

da was mijn mening over deze discussie,
en ik heb ze wel gelezen!

groetjes van Heli-Uwe

Mijn laatste antwoord in dit topic.

Stap af van mijn idee om een T-Rex 500 aan te schaffen en op den duur om te bouwen naar een Sea King.
Ik koop nu een 2e handse KSD 450 heli met zender en Real Flightsimulator.
Weinig kosten, in de buurt en neem dan ook nog de lessen

Guus

Back