Heli-Uwe
Forum veteraan
Hallo @GuusJ:
jou ideeën zijn geweldig, maar ik moet Bert (Brutus) recht geven,
met wat hij schrijft, b. v.:
als je een 500er T Rex koopt,
zijn da alle onderdelen nodig om te vliegen
en zeker geen delen niet nodig, die je kan weg laten,
maar je kan onderdelen vervangen tegen betere of goedkopere, dat wel!
Een heel goede tip van Ron ook:
Vario-helicopter,
zij beginnen met een mechaniek,
dan komt een motor bij (elektro, benzine, turbine, nitro ...)
en dan die servos en gyros,
gevolgd van rotorhoofd met bladen en hek-rotor,
en dan woord dat geheel ingebouwd in een romp,
of gewoon een kap over heen (canopy) en een startbuis aan, klaar.
Een helikopter is mooi maar ook ingewikkeld en moeilijk te vliegen
en als je verder gaat, wat Bert gevorderde beginner noemt,
kom je plotseling dingen tegen, van die je nog nooit wat gehoord hebt,
en die je dan ook nog moet begrijpen en begrijpen daarmee om te gaan.
Ik vlieg nu al een tijdje kleinere model helikopters,
maar heb ook een grote schaalheli met rigidrotorhoofd,
dat ene gaat zonder problemen perfect, (hmmm, bijna perfect)
en dat andere moet weer nieuw geleerd worden,
da kom je heel anderen dingen en problemen tegen:
"neus omhoog" effect
kruisvlucht-trim
tuimelschijfverdraaiing
>> dus een gewone heli uit de box bouwen en vliegen,
en accepteren, als die maar crasht,
leren uit de fouten en ook uit de oefeningen,
en dan verder gaan.
Mijn kleine helis (zijn meest al verkocht)
zijn vaak gecrasht !!!
alles wat groter is als 550 nog nooit !
alleen de 600er iets te hart geland, ha ha
hei, suc6, en groetjes van Heli-Uwe .. ..
jou ideeën zijn geweldig, maar ik moet Bert (Brutus) recht geven,
met wat hij schrijft, b. v.:
als je een 500er T Rex koopt,
zijn da alle onderdelen nodig om te vliegen
en zeker geen delen niet nodig, die je kan weg laten,
maar je kan onderdelen vervangen tegen betere of goedkopere, dat wel!
Een heel goede tip van Ron ook:
Vario-helicopter,
zij beginnen met een mechaniek,
dan komt een motor bij (elektro, benzine, turbine, nitro ...)
en dan die servos en gyros,
gevolgd van rotorhoofd met bladen en hek-rotor,
en dan woord dat geheel ingebouwd in een romp,
of gewoon een kap over heen (canopy) en een startbuis aan, klaar.
Een helikopter is mooi maar ook ingewikkeld en moeilijk te vliegen
en als je verder gaat, wat Bert gevorderde beginner noemt,
kom je plotseling dingen tegen, van die je nog nooit wat gehoord hebt,
en die je dan ook nog moet begrijpen en begrijpen daarmee om te gaan.
Ik vlieg nu al een tijdje kleinere model helikopters,
maar heb ook een grote schaalheli met rigidrotorhoofd,
dat ene gaat zonder problemen perfect, (hmmm, bijna perfect)
en dat andere moet weer nieuw geleerd worden,
da kom je heel anderen dingen en problemen tegen:
"neus omhoog" effect
kruisvlucht-trim
tuimelschijfverdraaiing
>> dus een gewone heli uit de box bouwen en vliegen,
en accepteren, als die maar crasht,
leren uit de fouten en ook uit de oefeningen,
en dan verder gaan.
Mijn kleine helis (zijn meest al verkocht)
zijn vaak gecrasht !!!
alles wat groter is als 550 nog nooit !
alleen de 600er iets te hart geland, ha ha
hei, suc6, en groetjes van Heli-Uwe .. ..
