Beginner, welke heli ?

Hallo allemaal,

Ik ga me even voorstellen =

Ik ben Lindert, en ben een vliegtuig vlieger. Nu ik heb echt 0 verstand van heli's en toch zou ik er eentje willen... voornamelijk indoor en in de zomer in de tuin wat vliegen.

De tuin 180m*55m. Natuurlijk ook menemen naar het vliegveld.

Ik was eens aan het kijken naar wat helis op Hobbyking en ik kwam deze tegen =

HobbyKing Online R/C Hobby Store : HK-250GT Electric Helicopter Kit (Alloy/CF w/ Blades)

Ik weet niet of dit een 'beginners' toestel is ;) Ik heb ooit eens indoor gevloegen met een heli (vraag me niet welke) en dat ging best goed :banana:
Vandaar dat ik er nu eentje voor mij zoek...

Als deze niet geschikt is. welke dan wel ?

Ook een vraag over de setup , (ben een vliegtuigpiloot dus hier kan ik niet uitkomen)
Welke servo's en motor/regelaar ??

Zender = spektrum Dx6I

Groetjes en al bedankt !

hoi

hoi kleiner de heli hoe moeilijker hij onder controle is te houden.
ik zou minimaal voor een 450 klasse gaan.

mvg Hans

hoi lindert,

ik ben met een 500 begonnen (toen ik hem optoerden schrok ik zelf van de toeren die hij maakten. daarom een 450 aangeschaft daarmee leren vliegen en gaat lekker ik zou gewoon voor een 450 gaan die van mij van ongeveer 100 eurotjes vliegklaar pm me maar als je de zet-up wilt weten.

groetjesss

een 250 is supernerveus, is zeker niet voor beginners.
Hoe kleiner de heli hoe nerveuzer.. hoe groter hoe duurder ;-)
anders kan je als het puur is om te leren ook een tweede hands 450 of 500kopen.
deze eerst laten nazien door iemand die er iets van kent, dan alles samen overlopen dan kan je met je eerste crash alles samen heropbouwen.

probeer anders eerst nog eens met een dubbelblads (een coxial dus)
kijk dat dat geeft, want als "het redelijk" ging zoals je al eens teste was dat wss e coaxial. deze zijn heel stabiel. (bv: lama serie etc)

we weten natuurlijk niet hoe goed je vliegen kan , maar de kans dat je de heli de eerste 60seconden de grond inboort is wel reëel..., maar nogmaals, ik weet niet hoe goed je controle is. heli vliegen moet in je vingers komen door oefening...

Hey

een 250 is supernerveus, is zeker niet voor beginners.
Toch heb ik hem als eerste CP heli en het valt echt NIET tegen ;)
Het zal lastiger worden hem te bestellen, aangezien het laatste half jaar er geen voorraad meer van is!

Voor het betere binnenvliegwerk kijk eens naar een blade mSR!

Groeten

Laatst bewerkt:
kijk dat dat geeft, want als "het redelijk" ging zoals je al eens teste was dat wss e coaxial. deze zijn heel stabiel. (bv: lama serie etc)

Neen het was geen coaxial ( 2 bladen in tegengestelde richting),
Tsal in vingers zitten zeker :rolleyes:.

Ik ga eerst even alle linkjes bekijken en dan mijn vragen hier posten :D

cool man!
dan zal je zeker je gading vinden in de helis!!
veel plezier ermee! Tis echt e mega toffe en uitdagende hobby die helis!

Neen het was geen coaxial ( 2 bladen in tegengestelde richting),
Tsal in vingers zitten zeker :rolleyes:.

Ik ga eerst even alle linkjes bekijken en dan mijn vragen hier posten :D

Je moet je eerst aanmelden op helifreak om video's te kunnen bekijken.

Zou ik als ik jou was zeker doen en de 101 filpjes van Bob bekijken, scheelt echt een hele hoop onnodige vragen en je hebt dan alle basiskennis om succesvol je eerste heli te kunnen bouwen.

Wat voor heli ligt natuurlijk ook an je budget. Zo te lezen heb je al een geschikte zender en zou ik je aanraden de HK heli's links te laten liggen. Met je vliegtuig ervaring heb je al wat basis kennis over het rc gebeuren dus heb je al een voorsprong op de standaard beginner om zo maar eens te zeggen.

Mijn advies zou zijn kijk eens voor een goede sim als je die nog niet hebt en kijk eens voor een Align 450 sport nieuw op gebruikt. Daar ga je geen spijt van krijgen. Beter als al het geklooi met clonen.

Just my 2ct's

Ik ben aangemeld op helifreak ik zal nog eens proberen.
Ok, ik ga eens rondkijken voor een 2de hands Align 450 sport ;)

Lindert: Er is anders een club in jouw buurt (Bavegem, tegen wetteren) kan je altijd vrijblijvend eens binnenspringen voor info en toestanden.

Groeten

Lindert: Er is anders een club in jouw buurt (Bavegem, tegen wetteren) kan je altijd vrijblijvend eens binnenspringen voor info en toestanden.

Groeten

Ik vlieg in heldergem bij The Little Wings ik ga me daar een mede vliegers ook eens bevragen

Pfff :shock:
Man een heli kost geld! zelf 2de hands :D

Maar swat, ik vid enkele geschikte heli in BE, en ik maak ook liever zelf eens zodat ik weet hoe het eruit ziet.

In onze club vliegen er 3 HK heli's en ze zijn er tevreden van.
Dus ik zou ook graag die HK 450 bestellen.

Nu kan iemand me een setup geven ?

Back