Beginner, welke heli ?

Voor de regelaar zou ik zelf een turnigy plush nemen, valt toch wat meer aan in te stellen!
En je moet nog een snelle staartservo hebben!

Ik ben zelf wel fan van de Super Brain regelaars van Turnigy, zijn via een usb stickje byzonder makkelijk in te stellen en uit te lezen :)
Heb je dit usb-stickje er wel bij nodig, kan je em (zonder de accu aan te sluiten) aan je pc koppelen.
Overigens zou ik voor een 40C lipo van Turnigy gaan, hebben een wat betere levensverwachting dan Zippy/Rhino of lipos met een lagere C-waarde (heb ik niet zwart op wit, is meer uit eigen ervaring) .

Succes

Mijn budget staat dat niet toe :(
Ik heb hier wel nog een corona 2kg servo liggen. Die doen het klusje toch ook wel ?

Het gaat niet over de kracht (ook wel, maar snelheid is net zo belangrijk) van de servo maar over de snelheid!
Voor de staart zo rond de 0.07sec nemen!

Groeten

ja helemaal :D
En ik heb ook een besluit gemaakt dat ik de heli niet ga bouwen...
...maar laten bouwen ;) Ik betrouw het niet, heb echt 0 verstand. In onze club is er een echte die-hard heli piloot die big scale electro doet :D hem om hulp vragen om een datum(s) af te spreken voor de bouw

Hey

Als je de handleiding van de t-rex 450 download kan het bouwen bijna niet meer verkeerd gaan ;)

Groeten

het bouwen van de heli is de helft van de hobby. erg leerzaam. Ik zou je adviseren zelf wat dingen uit gaan zoeken en dan de heli zelf bouwen. Enig verstand van de werking van een heli heb je toch wel nodig wil je hem kunnen vliegen.

Begin maar eens met die 101 video's ben je al een heel eind.
en dan de bouw serie van de align 450 se V2 is hetzelfde als zon HK en dan kun jehem echt wel zelf bouwen!!!

En een 450 heli bouw je in 2 avondjes in elkaar als beginner ,het is geen rocket sience :o

ik zou niet de hxt servos gaan gebruiken. Kijk eens voor towerpro MG 90 servo's op ebay. Metal gear en vele malen sterker als de HXT servos.

En voor op de tail een towerpro MG 90s is wat sneller. Ik heb goede ervaringen met deze servo's . Wil je echt een snelle tail servo kijk dan voor een Hyperion DS 11 GCB. evt met een gebruikte Futaba GY 401 gegarandeert een ram strakke staart!!!! en dan hoef je iig de komende niet te upgraden.

Verder is een motor van 3500 Kv meer als genoeg. Ligt ook aan welke HK kit je gaat bestellen. Als je zon cheapo plastic versie aanschaft is 4000 Kv zeker overkill.

Kijk anders eens naar een kit van Copterx bijv de SE V2 op eHIROBO.com. Zijn ook niet duur en waarschijnlijk betere kwaliteit als een HK.

maar neem dit nog eens in overweging http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=ali...0+sport&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

gegarandeert vliegplezier zonder te hoeven upgraden!!!

Laatst bewerkt:
Ik mag van mijn ouders niet op Ebay kopen.

Alles moet dus van HK komen !

Waarom wel HK en niet ebay???? sorry maar wat is het verschil????

Als je betaalt met paypal loop je nooit geen risico door de kopers bescherming dus ........gaat er iets mis of je krijg je item niet krijg je je geld terug leg dat je ouders maar een voor :D

Waarom wel HK en niet ebay???? sorry maar wat is het verschil????

Als je betaalt met paypal loop je nooit geen risico door de kopers bescherming dus ........gaat er iets mis of je krijg je item niet krijg je je geld terug leg dat je ouders maar een voor :D

Inderdaad ik begrijp het ook niet...
Maar je kent het misschien, je staat tegen een muur te praten.
Echt, vanop HK was al een ramp en na veel zagen toch gelukt

ik bestel regelmatig via ebay en altijd succes. Ik heb he een keer gehad dat een bestelling niet aan was gekomen en de verkoper niets liet horen, een geschil geopend via het klachten centrum van paypal en netjes mijn geld terug gekregen.

Back