Beginner: Welke helicopter

• Topicstarter Topicstarter RPM
  • Startdatum Startdatum
R

RPM

Guest
:D Kun je als beginnend vlieger met een heli beginnen?
Al jaren bezoek ik de jaarlijkse plaatselijke vliegshow en altijd ben ik wezen kijken bij de heli's. Nu wil ik zelf gaan vliegen maar ik heb geen enkele ervaring, ook niet met andere vliegtuigen. Ik weet dat men zegt dat je heel simpel moet beginnen met een Cesna maar toch wil ik onderzoeken of je met een heli kunt beginnen.
Na e.e.a. gelezen te hebben, lijkt een electro heli het beste om te beginnen. Is dat zo, zo ja, welk type helicopter komt hiervoor in dan aanmerking als je hem binnen en buiten wilt gebruiken.
Hij moet crashbestendig en stevig zijn, toch goed en precies kunnen vliegen en ook leuk te vliegen zijn als behendiger bent geworden.

Het mag best wel wat kosten want ik wil geen rommel hebben. Onderdelen moeten goed verkrijgbaar zijn.

Is het aan te raden om te beginnen op een flight simulator op de PC?
Zo ja, wie kan daarin een suggestie doen.

Sugegsties voor modellen die hiervoor in anmerking komen, worden zeer op prijs gesteld. In eerste instantie wil ik wel een RTF heli hebben.

Alvast bedankt,

Roland

Roland,
Als jij wilt beginnen met modelvliegen dan hoef je niet eerst met een vleugelvliegtuig te beginnen. Helivliegen is bijna niet te vergelijken met het vliegen met een vleugelvliegtuig. Kan je met een vleugelvliegtuig vliegen dan moet je vrijwel opnieuw beginnen als je over gaat naar een heli.
Op jou andere vragen zijn eigenlijk de antwoorden al gegeven hier op het forum. Ga eens kijken bij de draadjes in de heli subforums. Daar staan al vele stukjes over electro heli's maar ook de heli's met een verbrandingsmotor. Daar zijn diverse types bij die geschikt zijn voor beginners.
Bij Modelbouw software vindt je diverse besprekingen van symulator programma's zoals Realflight, FMS, Easyfly, Reflex en misschien wel meer.

roland, ik stel voor dat je even een search doet over "beginners" of "electro" in het helicopter en micro-helicopter subdeel, dan kan je de voors en tegens van beide ontdekken.

heel erg in de notedop samengevat:
-grote heli: duur, vliegt stabieler, bij crash relatief veel schade, maar met instructeur erbij prima te leren, en goede ruimte voor de radicale moves later die je op de shows ziet.
-micro heli: goedkoper, niet super stabiel, bij crash aan het repereren slaan met goedkope secondelijm, je kan zelf aan het experimenteren zonder instructeur,de radicale moves zijn alleen voor de toppiloten weggelegd met zo'n ding, en dan zit er inmiddels een hoop geld aan upgrades op.

leuke hints om op te zoeken zijn:
-electro
-logo
-raptor
-beginners

veel plezier.

Ik zag net deze topic staan en ik heb zelf net een helicopter dus ik wilde even reageren. Het is erg moeilijk om te vliegen met een heli neem daarom een simpele heli die niet al te veel kost en bijna niet kapot gaat. Een goed voorbeeld is de nikko skywatcher, die heb ik zelf en hij vliegt goed. Je moet niet denken dat die voor kleine kinderen is want dat is ie absoluut NIET. Hij kost maar 99 euro en dat is goedkoop vergeleken met andere helis.

haha een skywatcher aanraden :o kheb er ook één kheb er geen spijt van, maar om hem echt aan te raden dat is een andere vraag :? Als je graag helivliegt zal je zowieso een andere kopen na een korte tijd, en dan had je achteraf gezien die 99 euro beter al gespaard voor een 4-kanaals. http://www.rcstore.nl/ dragonfly alles erop en eraan voor 120€ ik schrik er zelf van is maar 20 euro duurder, maar wel 4kanaals

Luister hij is goedkoop en gaat relatief lang mee. Neem bv een raptor die dingen gaan zo kapot als je nog nooit gevlogen hebt, je kan er dus ook niet mee oefenen als beginner omdat ie dus meteen kapot zou gaan.
Misschien vind je het vliegen wel niks en als je dan een dure raptor ofzo gekocht hebt is dat toch vrij zonde van je geld!!!

Hihi,

ze gaan idd vast lang mee... in de kast of op de zolder. Voordat iemand de bovenstaande reactie serieus neemt, zoek dan eerst even op skywatcher, en lees de draadjes door. Trek hieruit je EIGEN conclussie :wink:

Groetjes A.

Aaalie zei:
Hihi,

ze gaan idd vast lang mee... in de kast of op de zolder. Voordat iemand de bovenstaande reactie serieus neemt, zoek dan eerst even op skywatcher, en lees de draadjes door. Trek hieruit je EIGEN conclussie :wink:

Groetjes A.

Grappig zeg ik heb er dus zelf een en dat jullie als volwassenen nou dure helis kunnen kopen, ik vermaak me prima met mijn heli. De meeste mensen die zeuren over de skywatcher weten er niets van en zijn gewoon meelopers!!! :evil:

Ik wil wel eens een video van dat ding zien, je zou de eerste zijn die dat ding ook echt goed vliegt, want wat ik tot nu toe gezien heb is ongecontrolleerd neervallen, zelfs de improteur kreeg het ding niet aan het vliegen.

Nee als je dan voor een goedkoop alternatief wil gaan, ga dan voor een dragonfly, eksy, carboom, hummingbird of wat dan ook kost je 200 euro voor een complete set,
Ik ga de discusie fp of cp niet aan daar is genoeg over geschreven.

gr Remco

Misschien vind je het vliegen wel niks en als je dan een dure raptor ofzo gekocht hebt is dat toch vrij zonde van je geld!!!

alsje een skywatcher kocht zit de kans er dik in dat je meteen genoeg hebt van heel het helivlieg-gedoe, allemaal wel leuk tot een keer je staartrotor stuk is of de staart afbreekt. dat kost je minstens 20 euro en voor die prijs kocht je al een dragonfly + simulator + 4kan afstandsbediening. Maarja dan is het al te laat en moetje maar verder blijven knoeien met die heli waar je niet eens mee kan hooveren ofwel opniew een investering doen, ofwel gewoon helemaal stoppen omdat jer genoeg van hebt.

PS ik zelf denk niet dat ik, nu ik met de skywatcher 'gevlogen' heb, een enorme stap voorsprong heb op degenen die nog nooit met een heli gevlogen hebben. De skywatcher is ook maar alleen gas geven en als die omlaag gaat de andere kant uitsturen enzo maar schommelen tot hij voorover of achterover valt. En als het al eens goed gaat (meer dan 15 sec) dan raakt die zo ver van je verwijderd datje wel moet stoppen of die knalt tegen een boom.

ik word ook moe van "te duur met schade aan een grote heli"

ja als je zelf aan het prutsen gaat wel, maar ga je met een instructeur aan de gang in leerling leraar configuratie, leer je zonder een schroefje schade vliegen, in tegenstelling tot met een sckywatcher, waar je met de beste wil van de wereld nog niks van leert.

frankieman zei:
Aaalie zei:
Hihi,

Groetjes A.

Grappig zeg ik heb er dus zelf een en dat jullie als volwassenen nou dure helis kunnen kopen, ik vermaak me prima met mijn heli. De meeste mensen die zeuren over de skywatcher weten er niets van en zijn gewoon meelopers!!! :evil:

Wanneer je je persoonlijk aangevallen voelt, of misschien wel beledigd, dan bij deze mijn verontschuldiging. Dat was niet de opzet...

Gr.A.

Met zo'n skywatcher heb je niet alle functies die een heli eigelijk moet hebben. Zelf vind ik dat je minstens iets groters dan een microheli moet nemen wil je echt serieus leren vliegen.

Helaas is een heli nou eenmaal duur... Als je zeg maar 12-16 bent kan je wel het beste met een microheli beginnen omdat die nog betaalbaar zijn.

frankie man
hoe haal jij het in je hoofd om iedereen met een skywatcher en die zegt dat het ding niet goed vliegt
een mee loper te noemen
voor jou informatie
ik heb een skywatcher en geloof het of niet ik ben geen meeloper en zal ook altijd kijken (als dat mogelijk is) over iets beters is dan wat anderen gebruiken
maar ik vind de skywatcher gewoon een leuk prul waar mee je niet kan vliegen maar wel crashen
zonder al te veel schade op te lopen
maar dat kan ook met een piccolo of soort gelijke heli's die stukken beter te beheersen zijn(beter vliegen).
ik praat uit ervaring
en binnen kort komt er nog een toevoeging aan me micro heli vloot de esky en dan kan ik heel zuiver zegen wat nu beter vliegt in mijn optiek fp of cp
we zijn hier allemaal ingeschreven om wat te leren van elkaar niet om mekaar uit te maken voor rotte appel en zo en al helemaal niet openbaar

Ik vind persoonlijk dat "High Flyer'' groot gelijk heeft en dat ''Frankieman" wel even een beetje gas terug mag nemen met wat hij allemaal zecht op dit forum. Maar dit draadje was eigenlijk bedoeld om Ronald tips te geven over welke heli hij het best kan kiezen om mee te beginnen en niet om te discusseren of de Skywatcher goed vliegt of niet.

Ronald,
Ik zou jou de Dragonfly aanbieden.
Hij is goedkoop en schijnt super te vliegen. Ik ben ook aan het overwegen om deze heli te kopen maar ik ben eerst nog even met mijn m-24 bezig.
greetz Marijn
(p.s. check www.hberends451.freeler.nl succes :wink: )

@ Marijn;
het is nu http://www.rcstore.nl/catalog/

Volgens mij durf die jongen nu helemaal geen heli meer te kopen, en als die het al gedaan heeft, alleen maar stiekum in een achterafje zit te oefenen.

Betrokkene; je kunt beter gewoon rondneuzen op dit forum, en dan zoeken naar "Dragonfly, hummingbird" e.d toestellen.
Ook ik heb een skywatcher gehad, en toegegeven dit dingetje is best wel geinig, maar het geeft een compleet verkeerd beeld wat helivliegen betreft.

Back