Beginner: welke van deze merken is te vergelijken met een tymina tt-01

Beste,

ik ben nieuw hier op het forum en wil graag gaan beginnen met een rc auto. Ik heb gelezen dat de tymina tt-01 een uitstekende keuze is om mee te starten. Nu bij ik in den bosch wezen kijken en nu hebben zei alleen de volgende merken.. Kyosho, HPI, Thunder Tiger, Carson Welke is ongeveer vergelijkbaar met de tymina en een goede auto om mee te beginnen waar ik evt later wat aanpassingen aan kan doen.. snellere motor nieuwe body etc.. het moet wel een onroad model zijn..

alvast bedankt..

hpi e10 is bijna hetzelfde

Bijna? Ja inderdaad hij heeft 4 wielen waarvan 2 gestuurd.

Ik heb zelf een tt-01 en ben er zeer over te spreken met de tuned motor van tamiya zelf. Tot heden heb ik alleen nog maar een spur tandwiel hoeven vervangen en natuuijk versleten bandjes en kappen(TT is nu bijna 2jaar in mijn bezit en wordt regelmatig gebruikt. De TT is een leuk stukje speelgoed als je er geen sterke bruchless motor op knutseld. Want dan rijd je alles kapot.

Mijn neef is na het zien van de TT-01 toch wel onder de indruk van de stevigheid van het voertuig. Hij bezit momenteel een tt en E10 die onderstaat te stoffen

bedankt jongens..

Mijn pa heeft er 1 voor me gekocht was een verassing.. een traxxas vxl Boss 302. Ik heb er vandaag mee gereden maar na een 15 min was de baterij leeg..?? is dit normaal? als ik rij dan schiet mijn auto alle kanten op zonder dat ik stuur.. wel mooi natuurlijk dat driften maar ik wil ook even rechte stukken rijden.. op internet zie ik wel modellen die dat doen.. is dat een kwestie van oefenen of mijn afstandsbediening goed afstellen..?

Mijn vader heeft deze gekocht:

Ford Mustang Boss 302 VXL - 1:16 Brushless - TRX7304 - De goedkoopste traxxas modellen uit voorraad leverbaar - Toemen Modelbouw

ik rij gewoon alles standaard..

alvast bedankt.

Ondergrond, Banden keuze, Ervaring, Afstelling auto, e.d. .....

Ik zag dat de auto standaard wordt geleverd met drift banden en een leuke brushless set. :cool:

Accu leeg in 15 minuten !
Is afhankelijk van de capaciteit van de gebruikte accu.
Kan dus heel normaal zijn gezien het rijgedrag en de volgens de traxxas site meegeleverde accu (NiMH 7,2V 1200 mAh accu)

Deze combinatie zorgt er voor dat als je normaal rechtuit wilt wegrijden je dit met een fluwelen gas- hand/vinger moet doen.
Als je gewoon bruutweg het gas er opzet zal de auto waarschijnlijk uitbreken en lijkt het alsof je op ijs rijd. Om dit te kunnen corrigeren is gewoon ervaring nodig.
Veel oefenen dus :D ( ook in het afstellen van de auto zelf :idea: )

Andre

Laatst bewerkt:
jij zegt dat de auto raar gaat doen zodra je accu leeg is. Dan zou je even in je boekje moeten kijken hoe je de regelaar moet instellen voor een "voltage cutoff" dan stopt je autootje met werken als de accu bijna leeg is. meestal merk je wel zodra je accu bijna leeg is dan rijd hij niet meer zo lekker als met een volle (reageert trager, niet meer zosnel als in de eerste 10 min noem zo maar op).

En ik zou gaan kijken of je er een extra accuutje bij kan krijgen (liefst een met een hogere mAH waarde, ik rijd op een 3600mAH op een tt-01 ongeveer 25 min, en op een 4000mAH 30 / 35min. Na die tijd heb ik het ook wel weer gezien ;)

Hmm oke.. nou lees ik dat mijn auto op lipo baterijen kan rijden.. zijn dat de baterijen die ik er standaard bij heb gekregen? Ik heb zojuist een parallel en een serieel kabeltkje gekocht voor meer snelheid of langer rijden dus komt goed:) ( btw ik had de accu 4 uur opgeladen zeiden ze in de winkel maar boekje staat 6 uur) vandaar.. hoe hoger de mAH hoe langer die mee kan gaan of bepaald dat ook de snelheid>

Ik heb een beetje met de steering trim zitte klote en de auto in practice mode gezet gaat minder snel minder gevoelig en nu gaat het prima.. ben flink aan het oefenen..:)

Groetjes,

PS WaaghNL ik zie dat jij ook uit omgeving eindhoven komt? ( waalre) op welke plaatsen rij jij?

mAH bepaald de rij duur
Volts bepaald de snelheid

Houd er wel rekening mee dat de regelaar een maximale waarde heeft kwa voltage en dat je daar zeker niet overheen gaat want dan kan je een nieuwe regelaar gaan kopen en dat is zonden.

Inderdaad ik kom uit aalst(het gezellige gedeelte van waalre haha) maar pff waar rijd ik allemaal. ik kom veel bij Groenen(veldhoven, ivm het strakke stukje asfalt, daarnaast kwam ik soms bij de IKEA (weet niet hoe de parkeer plaats er nu uit ziet want ze hebben het daar verbouwd of ze zijn nog steeds bezig dat weet ik niet), bij Oranje Zwart (op een van de kunstgras trainings velden (na afloop wel heel de auto vol zand/kleine grind korrels maar wel leuk rond glijden), Soms even kijken bij de ERCE (woensel, buitenbaan), en verder komen wij nog op plekken bij ons in de wijk.

nice,, ik ga der ook maar eens kijken dan., die erce baan zit er wel cool uit.. moet je daar lid voor zijn of kan je ook gewoon los betalen om een x rond te rijden?

hahah gezelligste van waarle ja? hmm dat moet ik nog meemaken;)

ik ga eens bij de ikea kijken en bij groenen;)

thmx man

je hoeft er geen lid te zijn maar als je elke week komt zien ze je toch wel liever lid worden ;), Kosten bedragen 5 euro per keer. De openingstijden van de baan bij de ERCE
Het circuit is vanaf eind maart t/m september, zowel op zaterdag en zondag geopend van 12.00 tot 17.00 uur.
Op woensdag avond is het circuit gedurende het seizoen vanaf 18:30 geopend tot zonsondergang.

ja bij de ikea kan ik nog niet zeggen of ze daar klaar zijn met de parkeerplaats

hihi jazeker de gezelligste waalre is een beetje een uit gestoven gebied aan het worden met veel vergrijzing

Beste,

ik ben nieuw hier op het forum en wil graag gaan beginnen met een rc auto. Ik heb gelezen dat de tymina tt-01 een uitstekende keuze is om mee te starten. Nu bij ik in den bosch wezen kijken en nu hebben zei alleen de volgende merken.. Kyosho, HPI, Thunder Tiger, Carson Welke is ongeveer vergelijkbaar met de tymina en een goede auto om mee te beginnen waar ik evt later wat aanpassingen aan kan doen.. snellere motor nieuwe body etc.. het moet wel een onroad model zijn..

alvast bedankt..

Zelfs in het tijdperk van zoekprogramma's nog gewoon tymina ipv Tamiya:sleepy:

Back