Beginner wil graag auto kopen, graag advies

• Topicstarter Topicstarter etty
  • Startdatum Startdatum
E

etty

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ook nieuw in de modelbouw wereld. Via een aantal mensen ben ik enthousiast geworden over modelbouw auto's. Graag zou ik (op termijn) zelf ook een auto willen kopen.
Op internet ben ik flink aan het speuren geweest om te kijken wat ik eventueel wel en niet zou willen:
Schaal: 1:10
Soort: Nitro
On/off road: Onroad

Daarnaast zou ik de auto graag zelf willen bouwen, omdat ik denk dat je dan de auto goed leert kennen en omdat het me gewoon leuk lijkt om zoiets te doen. Vandaag ben ik bij een modelbouw winkel geweest om te kijken wat zij in de aanbieding hadden. Helaas voor mij viel dit heel erg tegen, ze hadden namelijk geen enkele zelfbouw nitro onroad auto staan.

Mijn vraag aan jullie is dus: Weten jullie een goede website, waar wel zelfbouw nitro auto's te koop zijn?
Kwa budget heb ik nog niet iets in mijn hoofd, dit laat ik afhangen van jullie adviezen.
Alvast bedankt voor jullie tijd en advies!

hoi

welke winkel was dat als ik vragen mag?

wat wil je er mee gaan rijden ook echt op het circuit of alleen parkeerplaatsen?

mvg hans

Het was modelbouwshop Krikke in Groningen.
Ik zou graag eerst willen beginnen op een parkeerplaats, gewoon om te kijken hoe het is om met zo'n auto te rijden.

Zelf heb ik ook n speurtocht gedaan naar een "kit" echter is dit moeilijk, daar de meeste auto's tegenwoordig RTR verkocht worden.
Als je al een auto (lees: kit) naar je zin kan vinden is die vaak een stuk duurder als een gelijkwaardige RTR.
Ook is het vaak zo dat er geen motor,zender en servo's bij zijn,wat de auto fors duurder maakt.

Wat ik heb gedaan is simpel,ik heb gezocht naar een auto,al dan niet in een kit, die aan mijn eisen voldeed.
Vervolgens was dat een RTR, die heb ik fijn helemaal gedemonteerd :p en opnieuw in elkaar gezet.
Zo leer je meteen je model kennen.

Echter, bij groot onderhoud,zul je een RTR ook uit elkaar nemen, dus waarom een kit?Je haalt het evengoed wel uitelkaar.

Groeten,

Ton

Ok, daar heb je natuurlijk gelijk in.
Dan natuurlijk de vraag: Voor welke auto zouden jullie kiezen als je kijkt naar mijn wensen? En welke site is betrouwbaar om een dergelijke auto te kopen?

Etty,

Dat ligt helemaal aan wat je wilt uitgeven.
Je hebt verschillende merken en zo ook winkels.
Zelf heb ik gekozen voor Kyosho.
Dat is een goed merk met een ruime onderdelenvoorziening.
Je kan ook naar HPI,Traxxas enz
Meest simpel is gewoom dit forum doorspitten,kijk anders even naar mijn topic keuze-onroad-t-blijft-lastig-fotootjes-vraagje
Daar kun je vast iets mee!

Je hebt natuurlijk verschillede soorten met hun specifieke eigenschappen,het is net wat je wilt.
Ik heb bijvoorbeeld gekeken naar en auto met 2 speed en volledig instelbare ophanging.

Je kunt natuurlijk meteen een uit de topserie kopen bijvoorbeeld Kyosho v-one series.
Maar zoals je al zei zul je net als ik merendeel parkingracen ik stel voor Kyosho FW-06 of FW05

Ik zou zeggen kijk rustig rond en bepaal eerst wat je wilt
Makkelijker is om een RTR te kopen,dan hoef je inprincipe alleen brandstof, cellen (batterijen) en een ladertje te kopen.
Dan kun je in principe rond de € 300 klaar zijn.

Als je vragen hebt.....shoot!

Groeten,

Ton

Laatst bewerkt door een moderator:
Die kan heel goed ja,ik heb zelf eenzelfde body maar dan met fw-06 chassis.
Bij mijn auto zit er inderdaad volledige documentatie bij,ik neem aan dat dat ook bij de fazer zit.
Let wel, de fazer is niet volledig instelbaar,dat kun je wel upgraden met zogenaamde hop-ups.
Je kunt met google vast wel plaatjes vinden van een fazer onderstel dan kun je zien wat ik bedoel.

Op www.kyosho.com kun je van elke kyosho een manual downloaden, daar kun je zien hoe een en ander in elkaar zit.
Ik zou zeggen neem daar eens een kijkje!

Groet,
Ton

Laatst bewerkt:
Voor alleen op een parkeerplaats is die auto prima ja. Wel vind ik de FW-06 iets beter omdat die volledig instelbaar is, maar de HPI is zeker niet slecht.
Er zijn genoeg onderdelen verkrijgbaar voor die auto.

M.v.g. Mark

Verbaast mij dat krikke geen zelf bouw meer heeft.
Ben er zelf ook best vaak geweest , en hadden ze genoeg staan on en offroad. Maar goed tijden veranderen.

Probeer anders pk , die heeft ook genoeg modelen.
En een goede service

Back