Beginner, wil graag een helicopter kopen!

• Topicstarter Topicstarter Heli112
  • Startdatum Startdatum
H

Heli112

Guest
Hallo,

Ik zat op conrad te kijken en zag daar deze helicopter;
ITS System Information

Ik ben een beginner, en wil graag een camera waarschijnlijk een GoPro sportcamera onder mijn helicopter hangen. Is dat mogelijk met deze? of is dit gewoon troep en zeggen jullie koop wat anders. Wat is de beste webshop voor een brandstof helicopter en wat adviseren jullie mij?

Gr Heli112

Hallo, als je voor film wil gaan zou ik zelf sowieso voor electro gaan, dan heb je veel minder trillingen. Daarnaast is de geluidsoverlast een stuk minder bij de opnames!
De link die je geplaatst hebt werkt niet.

als het enkel zou zijn voor te filmen kan je ook eventjes kijken naar quadcopters. een populair platform om ladingen te dragen, stabieler en ook minder trillingen.

een beginnerheli zal nooit echt vloeiende mooie beelden kunnen schieten. als het gewoon voor de lol zou zijn kan je eens kijken naar een iets grotere FP, maar je moet me niet op mijn woord nemen ik heb geen ervaringen met filmen op heli's (of andere platformen)

Het gaat me niet zo zeer om de trillingen etc. het gaat me erom dat ik een beetje beeld heb, de camera zelf is groothoek dus zullen trillingen ook minder opvallen. En een brandstof helicopter is natuurlijk een stuk leuker dan een electro, iniedergeval, dat denk ik:) ik hou het wel bij een heli en geen quadcopter of iets dergelijks:)

Ik heb even gekeken naar de link en het werkt met sessie's dus een link plaatsen gaat niet lukken. Ik kan wel even een paar specs en de naam hier neer zetten;

Reely helikopter GP (ARF)

Afm.: (l x b x h) 738 x 130 x 245 mm
Lengte: 738 mm
Besturing: Nick
Roll
Pitch
Motor
Staart
Modeltype: AR2F
Hoofdrotor-Ø: 770 mm
Staartrotor-Ø: 140 mm
Gewicht: 460 g

Dat is een 6 kanaals CP helikopter, dus een "echte" modelheli die alles kan. Ook moet hier nog alles worden ingebouwd en afgesteld. motor, servo's, gyro, ontvanger, er moet sowieso ook een batterij in voor de elektronica aan te sluiten een startkit voor de motor een minimum 7 kanaals ontvanger en zender etc etc, zou je toch al snel meer dan drie keer de orginele prijs kwijt zijn als wat deze heli kost

Tenzij je iemand kent die iets weet van brandstof heli's zou ik dit afraden als beginner. Het is doenbaar, met heeeeel veel geduld, veel filmpjes en iemand die je heli kan afstellen na dat ie gebouwd is, daarna moet je nog leren vliegen als je dat nog nooit gedaan hebt, en het direct met een model probeert zoals deze, dan zal je vliegplezier maar van HEEL korte duur zijn.

Uiteindelijk is deze wel geschikt om een camera te dragen, maar nogmaals, leer dan eerst vliegen. zo bespaar je jezelf een hoop frustratie.

Elektro is tegenwoordig beter en beter aan't worden, elektro modellen hebben meer power als brandstofmodellen, ze kunnen wel niet zo lang in de lucht blijven, ... hele discussie waar ik niet eens aan ga beginnen. iig als je denkt dat elektro minderwaardig is zit je goed fout. Het is gewoon een kwestie van voorkeur.

Als je weinig van heli's weet, moet je vooral deze NIET hebben....
Sowieso, het word vermeld als brandstofheli, maar bij het toebehoren staat een electroset vermeld.... (weten ze zelf wel wat ze verkopen bij de Conrad????)

Verders is het gezien de afmetingen ongeveer een 450 afmeting, maar dan klopt een gewicht van 460 gram niet.
Electro zul je al gauw op 700 tot 800 gram komen, in brandstofuitvoering zelfs al gauw in de buurt van een kilo. Kortom, als de ogegeven info al niet klopt, moet je je heel erg afvragen of je zoiets wel hebben wilt.

Bij deze afmetingen worden de brandstofmotortjes al gauw erg kritisch, en dat is ook al niet voor een beginner aan te raden.

Met een lichte camera kun je met een 450 nog wel uit de voeten denk ik, maar ik zou toch graag een wat grotere heli nemen dan, in verband met de haalbare vliegtijden. Hoe groter de heli, hoe minder het gewicht van een camera invloed gaat hebben op de vliegtijd die je per accu of tankvulling kunt halen (want ook een brandstofheli vliegt korter naarmate hij zwaarder word).

Groet, Bert

Ik ben een beginner, en wil graag een camera waarschijnlijk een GoPro sportcamera onder mijn helicopter hangen. Is dat mogelijk met deze?
Als je echt een beginner bent, vlieg je als je heel erg veel geluk hebt 30 seconden met deze heli en dan heb je hem de grond in geboord, als je een beetje pecht hebt gaat het bij het opstijgen al fout ;)

Wees verstandig en volg de link van Ron :D
Heli vliegen doe je niet zo maar even! :rolleyes:

Oke dan ga ik toch eens wat verder lezen, had niet verwacht dat het zo moeilijk zo zijn haha.

Groeten.

Wacht maar tot je er 1 in je handen krijgt...

Zorg iig dat het een bekend merk is waar genoeg onderdelen van te koop zijn (ook over 5 jaar)
Veel prijsstunters (of verkopers op markten..) etc verkopen zo'n ding, geven een half jaar onderdelen uit en daarna is het op..
dus heli total loss als er iets kapot gaat.

Lees rond op het forum, dan gaan er snel genoeg namen en merken opvallen

Oh ja.... nog een tip:

op de hedendaagse heli-markt is het verband tussen prijs en kwaliteit volledig onvindbaar voor de beginner.
Er zijn prima heli's te koop voor een paar honderd Euro vliegklaar, er is rotzooi te koop voor veel meer geld....
Goedkoop betekent niet altijd slecht (wel vaak) en duur betekent niet altijd goed (ook wel vaak trouwens hoor).

Wat moeilijker is: bepalen wat geschikt is voor jou als individuele helivlieger.
Dat hangt niet alleen van je budget af, maar ook van je voorkennis, technische aanleg en of je hulp hebt van een ervaren vlieger.....

En om het helemaal moeilijk te maken: zoveel mensen, zoveel meningen. Als er hier op het forum mensen beweren dat model A heel beginners geschikt is, dan word dat meestal gezegd vanuit die persoon zijn/haar individuele ervaring, en dat hoeft lang niet voor jou het meest ideale begin te zijn.
Dus probeer ook een beetje naar de achtergrond van zo'n mening te kijken: is het iemand die met de sim en een FP heeft leren vliegen, of is het iemand die onder begeleiding van een ervaren instructeur heeft leren vliegen.

Kijk niet alleen naar wat je wilt (veel mensen willen "het wel even helemaal zelf doen") maar kijk vooral ook naar de mogelijkheden die er in de buurt beschikbaar zijn. Is er een vliegclub, of is er een ervaren helivlieger bij jou in de buurt? Wat voor winkel koop je bij, krijg je daar vakkundige begeleiding of is het een low-budget dozenschuiver, etc etc.... allemaal zaken om rekening mee te houden.

Wat je ook doet, maak nooit de fout te denken dat helivliegen makkelijk is.
Het vliegen op zich is mischien nog niet zo heel moeilijk, maar het LEREN vliegen.... DAT is het grootste struikelblok.
Als je daar rekening mee houd, dan kan het op zijn slechtst gewoon zo zijn en op zijn best reuze meevallen. Als je er te licht over denkt, kan het in het allergunstigste geval met mazzel goed gaan, maar is de kans op een grote teleurstelling uiterst groot....

Groet, Bert

Oke dan ga ik toch eens wat verder lezen, had niet verwacht dat het zo moeilijk zo zijn haha.

Groeten.

je zou een esky big lama kunnen kopen 150euro
dit is een coaxiale helicopter (4 roterbladen) deze heli´s zijn makelijk te vliegen zijn namelijk zelf stabiliserend
ik zou in ieder geval geen fp(fixed pitch)of cp(colective pitch) deze zijn namelijk moeilijk te vliegen en voor een beginner eigelijk niet te vliegen
voor camara zou je een sleutel hanger camara(key spy cam) en kosten 12 tot 15euries en geloof ook nog eens goed beeld.:yes:
echter het nadeel van een coaxiale heli is dat deze niet goed kunnen vliegen met wind.
surf maar een zijn genoeg filmpjes van een big lama met camara op you tube te vinden .
hoop dat je er wat aan hebt gr Nick

Back