beginner zeilboot

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
hallo,
ik ben nieuw hier ik stel me dus eerst even netjes voor.
ik ben pim
ben 14 jaar.
heb nog niet veel van rc(een electra wagentje :P en een racebaan geen rc maar tog)
en ik wil met rc beginnen.
bouw wel modeletjes.
en ik zeil in het echt in een pluis.

hier komt mijn vraag.
Ik wil graag beginnen met rc zeilboot.
ik heb al veel gelezen over de MM.
maar wil toch iets anders(ik vind hem een beetje kaal :oops: )
ik wil toch iets in die prijsklasse.
ik heb gezocht op het internet en wat boekjes gekocht.
op een site (http://www.verspaget.nl/prijslijs/boats.html#Zeilboten)
zag ik de Aussie 2 Champion America's cup-jacht lengte 500 mm..
ik vind dit wel een aardig bootje.
maar ik weet er niet veel van.
ik wil graag wat meer info over rc zelboten dat ik een inzicht heb om te kijken wat ik zal moeten kopen(bijv. merk,kwaliteit,een andere boot enz..)

vriendelijke groet..

Pluis, welkom!

Tja... die MM.
Een beetje kaal: ja. althans, als je hem 'straight from the box' bouwt.
Is dat een nadeel? Nee, want hoe meer 'toeters en bellen' op een RC-zeilboot, hoe meer er stuk kan gaan. (en ik spreek uit ervaring!)
Je kan je beginnersboot helemaal vol hebben staan met lieren, kaapstanders, bemanning en dergelijke, ziet er prachtig uit, totdat je een paar keer hebt gevaren. Dan kom je er achter dat die 'versieringen' bijzonder lastig zijn, omdat je schoten er achter blijven haken enz...

De MM: ik heb 'm zelf ook, nog steeds in de doos, want er komen eerst een paar andere schepen die nog afgebouwd moeten worden. Maar ik heb er een aantal zien varen, ik heb zelf een paar keer een zender in handen mogen hebben met een MM er aan, en het is heel veel boot voor weinig geld! Het modelletje is zover door-ontwikkeld, dat er weinig aan te verbeteren valt. Andere fabrikant proberen nu met soortgelijke modellen op de markt te komen, maar de MM blijft toch op eenzame hoogte staan.

Kijk ook eens op de site http://www.micromagic.nl/. dan kan je zien hoe zo'n 'kaal' scheepje mooi aangekleed kan worden!

Veel succes met je keuze, of het nou een MM wordt of niet: veel bouw- en zeilplezier!

Roel

ik heb nog wat vragen.
komen er wetstrijden in noord holland?
omgeving uitgeest?
wat heb je nodig om de boot in mekaar zetten (lijm etc.)
je hebt een 1 kanaals zender met 2 servotjes standaart nodig toch?
kunt u zo'n set laten zien op een site?
wat moet ik nogmeer even weten voor dat ik zo'n ding koop/maak?
is het slecht als je er mee in de winter zeil (natuurlijk zonder ijs :P)

vriendelijke groet
Pim

Hey Pim,

Ik denk als je het forum van micromagic.nl doorleest, dat je dan al een hoop antwoorden zult vinden. Zelf vaar ik ook een MM en heb er ook al een stel gebouwd voor andere mensen. Het bouwen is heeeel eenvoudig.. Er staat in het zeilforum al een hoop info over de Micro Magic, gebruik de zoekfunctie maar eens, of blader er zelf even rond..

Robert

Een leuke boot met (vindt ikzelf) goede zeileigenschappen is de BMW Oracle van Kyosho.

Deze heb ikzelf ook sinds kort en ben er zeer tevreden over.
Ook heeft het schip een breed windbereik. en toch blijven de zeil eigenschappen goed.

Het leuke van deze boot is dat hij geheel compleet geleverd wordt en zelfs gezeilt kan worden met de bijgeleverde bemanning.
en toch een betaalbaar schip blijft na wat zoeken heb je hem voor 199 euri.

Greetz Mark

iemand meer info over de aussie 2 behalve alleen te vermelden dat de mm beter is?

is hij makkelijk te varen? ook bij weinig wind?

verschil assie 2/ mm ?

ook ik ben vanaf morgen de trotse eigenaar van een MM, heb hem net besteld. :D was de laatste ze hadden er vandaag een paar binnen gekregen, ik heb de laatste. de rest was alweer verkocht. :)

Back