beginner zoekt hulp omgeving oss.

goedendag

ik zal mezelf kort voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit forum.
ik heet martijn en kom uit oss.
ik heb vroeger wel eens aan rc gedaan maar dat waren autos.

nu heb ik het in mijn hoofd gehaald om een helikopter te proberen.


ik heb inmiddels twee helikopters aangeschaft.
de falcon 400se(die laat ik nog even iggen tot ik meer ervaring heb :(
en een t2m hm5-10 pro identiek aan de Blue Arrow XL RTF 2,4GHz is mij verteld in de winkel.
deze heeft dubbele wieken dus ik dacht daar ga ik eerst eens wat mee oefenen,maar kort gezecht het valt me vies tegen.

ik krijg hem niet goed getrimd en hij wil dus steeds naar een kant en naar voor of achteren terwijl die beste man in de winkel er op een vierkante meter zo mee weg vloog nadat hij hem getrimd had. eenmaal thuisgekomen ging hij weer alle kanten op dus ben ik zelf weer aan het trimmen gegaan.

nu is mijn vraag is er iemand in omgeving oss die mij er een beetje mee wil helpen met de t2m, de falcon moet ook afgesteld worden kwa serve enzo maar daar durf ik niet aan te beginnen aangezien ik eerst maar eens met de t2m moet leren vliegen.

inmiddels heb ik 1 rotorblad moeten vernieuwen en het landingsgestel, die onderdelen heb ik ook maar meteen op voorraad genomen.

ik weet dat er een club in nistelrode is maar ik ben nu nog niet van plan om bij een club te gaan aangezien ik eerst wil weten of het mij gaat lukken en ik het leuk blijf vinden.

dus wie kan en wil mij helpen.

mvg martijn
eventuele vragen beantwoord ik graag.
 
hier nog een beginner.ik zeg ga toch bij een club.zo duur is dat nou ook weer niet. en daar kan je alle hulp krijgen..

ik zit ook te twijfelen maar ik ga sowieso eerst kijken en leren met die dubbelwiek daarna ben ik wel van plan lid te worden maar dan moet ik eerst meer weten kwa tijden etc ivm werk en andere hobby.
 
Alvast 1 tip, het heeft een reden dat men rotorbladen per set verkoopt.
Die zijn regelmatig tegen elkaar gebalanceerd. Dit moet je wel checken, al is het bij de kleine heli's vaak niet zo'n probleem

Als je de bladen van twee sets gaat wisselen, heb je kans op grove trillingen, met bijbehorend ###vlieggedrag

Verder, je hebt nu een heli uit de categorie coaxiaal.
Dus twee wieken boven elkaar, die zijn meestal redelijk zelfstabiliserend.
Maar, een heli is het meest veeleisend voor de bestuurder van alle rc takken
Je moet, zeker als je een normale fp (fixed pitch) of cp (collective pitch) gaat vliegen, constant corrigeren en bijsturen
Je stelt alles af, en het gevolg is dat je een paar tellen de handen los kunt laten tijdens een hoover, maar daarna moet je ze toch echt weer zelf rechthangen

Lees je een beetje in aan de hand van wat ik net gezegd heb, lees de beginners topics over de systemen

Normaal gaat een coax stilhangen als je de knuppels loslaat.
Doet hij dat niet, moet je trimmen
Werkt dat niet, is er iets aan de hand.
Gaat het om een afwijking waarbij hij langzaam van zn plek gaat, dat kan.
Moet je zelf wegsturen.
Wil hij erg overtuigend 1 kant op, moet er iets aangepast worden

Maar als dat zo is, praten we straks vanzelf verder :mrgreen:

Want wat is nu helemaal precies het punt, wat doet hij niet, en wat verwacht je dat hij moet doen?
 
Het punt is dat hij eigenlijk een kant op duikt en naar voren,het is voor mij moeilijk om uit te leggen aangezien ik een leek ben.
Ik ga morgen naar Nistelrooy en dan hoop ik dat iemand wil helpen.
Ik heb net alweer een rotorblad vervangen en alweer een landingsstel.dus ben er effe klaar mee haha.
Uiteraard moet je het leren maar het is wel frustrerend.
 
Welkom hier.
Ik ben lid van the Wings, en laat ik nu ook heli's vliegen.
Ik weet niet zeker of ik er zondagmiddag ben. Vraag dus gewoon in het rond.
Wel moet je er rekening mee houden dat we je op het veld misschien wel niet kunnen helpen. En het weer geeft windkracht 3 a 4 aan. en dat is voor een coaxiale heli vaak teveel.
En anders stuur je een PB en maken we een keer een afspraak.
 
Inmiddels kan ik aardig laag over de grond vliegen met de dubbelwiek.
Ik heb ook diverse reacties gehad en ben in nistelrode geweest waar ik zodra ik kan weer naartoe ga.

Hier mag eventueel een slotje op.
 
Back
Top