Beginner zoekt hulp.

• Topicstarter Topicstarter Dayokun
  • Startdatum Startdatum
Inderdaad als je echt helemaal beginner bent zou ik ook opteren voor een electrisch model... Gewoon laden inpluggen en rijden, vervangen en herstellen wanneer nodig...

Nitro is natuurlijk heel leuk, maar moet je erbij nemen om hem iedere keer opnieuw goed te stellen...

Benzine is een heel andere klasse, maar natuurlijk ook weer duurder... Leef me momenteel genoeg uit met de FG baja :)

zie pm

volgens mij is hij er nu wel uit dat het een nitro moet worden, of zeg ik nu iets onzinnigs?

nitro is veel leuker, is mijn persoonlijke mening.
maar ik kan me voorstellen dat iemand electro wil ...
je moet alleen flink investeren in accu's, want met 13 minuten per accu is je rijdag snel voorbij ;)

en met nitro tank je bij terwijl de motor draait.
al is nitro na een x-periode wel duurder dan electro... veeel duurder.

maar meer plezier, herrie, rommel, en stank.

oh de regering heeft nog een nieuwe regel ingesteld:
koop je een nitro RC wagen: moet je, om te compenseren een toyota prius bijbestellen :rolleyes:

hmmm 13 minuten rijden met 1 batterij?

Met mijn Revo of mijn Vorza rij ik met een 5000mAh batterij ongeveer een dikke 20 a 25 minuten... Herladen op 2C is geen probleem, dus na een half uurtje is hij weer vol...

Heb je 3 setjes lipo's kan je non stop rijden... :)

Ik heb zowel electro, nitro als benzine... Electro voor het gemak, al is het rijden wat gevoelloos... Nitro heeft de geur, de toeren en het geluid mee echter het afstellen moet je onder de knie krijgen... Benzine ook weer het geluid de geur enz... bijna niets aan af te stellen... nadelen? euhm misschien de aankoopprijs...

Vind persoonlijk nitro ook een stuk realistischer er zit veel meer leven in zon auto door het lawaai uitlaatgassen net als een echte auto. Je kunt voor het budget wat je hebt wel bijna 2 nitro 1:8 buggys kopen. Pkracing heeft idd een mooi assortiment 1:8 wagens voor redelijke prijzen het merk en model is afhankelijk van wat je zelf wil en de eisen die je aan de wagen steld natuurlijk. Vind persoonlijk dat een nitro veel meer power in zich heeft dan bijv een benzine. Maargoed je kunt voor 500 euro ook iets kopen wat dichter bij prof spul komt. Maar als beginner wil je natuurlijk liever niet te veel geld uitgeven. En kan je voor rond de 300 euro een supermooie wagen komen neem nou bijv de ishima rave.

http://www.ishimaracing.com/html/rave_m1_0s.htm

Dit is een model dat zit een beetje tussen een beginnersauto en wedstrijdwaardig in. Onderdelen zijn ook goed verkrijgbaar. De auto is zowel te koop als rollend chassis of als rtr met motor alles erop en eraan er zijn nu verschillende modelbouwwinkels aan het stunten met de prijs van deze buggys.

Hoop dat je wat aan mijn info hebt

Kijk eens naar deze modellen :

Hong Nor Ultra LX One
Hong Nor X2 CRT (De Sport versie is RTR)
Hotbodies
Tamiya
Kyosho

Ik ben zelf bekend met de Hong Nor modellen, vandaar dat ik daar het precieze model neergezet heb.

Nitro is natuurlijk heel leuk, maar moet je erbij nemen om hem iedere keer opnieuw goed te stellen...

Benzine is een heel andere klasse, maar natuurlijk ook weer duurder... Leef me momenteel genoeg uit met de FG baja :)

zie pm

Kappen met die bangmakerij dat je iedere dag moet afstellen, het is hooguit corrigeren, meer niet. Maar dat jij een bigscale rijdt zegt denk ik al genoeg over je afstelkunsten van een Nitro....

Euh inderdaad dat bedoel ik ook dat je hem iedere keer opnieuw moet bijstellen.. Is helemaal geen bangmakerij, eerder bewustmaking ;)
En dat ik ook met biscale graag rij wil niets zeggen over het niet kunnen afstellen van de nitro motor... Al ben ik ook nog steeds een beginner erin.

Ik geef grif toe dat een nitro motor niet zo simpel is als je beginner bent, maar al doende leert men... Ga je als volledige noob aan een nitro beginnen, en je komt nogal wat problemen tegen, durf je al snel een afkeer te krijgen van de hobby en niet iedereen zet dan door... Dus je moet jezelf afvragen is het te doen om alleen te rijden, of wil je ook de achtergrond en de techniek kennen van een nitro... Ikzelf heb ook sites bezocht to diep in de nacht met info over afstellen, symptomen etc... waarna het testen werd...

ps ik rij ook nog steeds met mijn nitro, dus om een iemand die ook een bigscale rijdt neer te bliksemen :D eergisteren bijna een liter nitro erdoor gejaagd, de originele bandjes versleten en heb me ook rot geamuseerd... Volgens mij en de andere aanwezigen stond de motor zeer goed afgesteld, waren geen haperingen, mooie wolkjes bij gassen en haalde mooi zijn snelheid... ;)

Als je als leek aan electro rijden begint met 0 ervaring met electronika kan ook de zaak affikken en loopt het ook in de papieren en/of munten.

Daarom wordt er ook hier zo vaak gezegd en geadviseert LEES JE HELEMAAL SUF AAN DE BETREFFENDE TOPICS OVER DE AUTO DIE WILT GAAN BESTUREN (nitro/electro/bezine) alvorens je aan de hobby begint (maakt eigenlijk niet uit welke hobby)
Het theoretische aspect van de hobby hoort er ook bij.

AMEN

hee , is de LRP B10 voor 200, euries niet leuk. is een elektro RTR welke getest is in een Hobby blad. Wat ik lees en zie is het kwaliteit voor weinig geld. De adviezen zijn om dan een goede lader met een 5000 lipo er in te hangen met een snellere motor en jawel hoor ook jij zal verslaafd raken aan de rc hobby. Is een 1/10 offroad welke je eigenlijk overal kunt rijden , zelfs op asfalt, met de juiste banden. Moet dus voor die 500 budget heel goed gaan lukken en ja als je dan brandstof daarna wil kun je dat altijd nog doen.
Ik rijd ook brandstof maar heb er veel aan gehad door eerst elektro te rijden.
Een elektromotor doet het namelijk meestal zonder aan schroeven te draaien enz. Je hebt al werk genoeg met het leren afstellen van de auto denk ik.
Zit ook een zender bij .

Zie maar wat je doet en succes.

Greetz JW

Nitro is idd leuk, enkel het afstellen moet je onder de knie krijgen.
Start hij niet meer, ga je naar fabrieksinstellingen en begin je opnieuw.
Ik ben er pas mee bezig (rij niet zoveel) en moet ook nog zoeken. Dat hoort erbij en heb het ook al willen opgeven (als auto in de verkoop).
Nu ik het wat beter onder de knie krijg (nog niet perfect hoor) begin ik de fun van nitro toch in te zien.

Aleq stelt onderandere de wagen voor die ik heb (HongNor X2 CRT SPORT), dit is een goede wagen die goed rijdt en redelijk sterk is, maar de servo's ga je redelijk snel moeten vervangen. Ze hebben bijna geen kracht en ze zijn na respectievelijk 1l nitro (stuur) en 1.5 liter nitro (gas/rem)kapot gegaan. Een goed paar servo's kost ook al snel over de 100€.
Het is echter een truggy en geen buggy (wat toch een groot verschil is).

De voorgestelde ishima rave is echter wel een buggy en in sommige winkels te koop voor 370€. Dan nog een starterset, humppack, nitro en batterijlader en je bent gesteld voor rond de 500€.
Vergeet niet dat het niet bij de aankoop van je wagen stopt, daar begint het eigenlijk pas, net zoals bij een gewone auto.
Kurtje heeft deze wagen en zal je met plezier erover vertellen als je hem een PM stuurt :D.

Laat je niet afschrikken door nitro maar zoek hulp als je vastzit (ga naar een club). Uiteindelijk lukt het wel.

Nitro is idd leuk, enkel het afstellen moet je onder de knie krijgen.
Start hij niet meer, ga je naar fabrieksinstellingen en begin je opnieuw.

Als de motor voorheen goed gelopen heeft en hij zal de volgende keer niet meer starten moet je het niet zoeken in de basisinstelling maar echt op zoek gaan naar een andere veroorzaker van het probleem.

Als de motor voorheen goed gelopen heeft en hij zal de volgende keer niet meer starten moet je het niet zoeken in de basisinstelling maar echt op zoek gaan naar een andere veroorzaker van het probleem.

Bij mij was het de stationairschroef. Dit was afgeregeld met de zender ipv met de schroef.
Na het veranderen van de servo was dit niet meer correct natuurlijk.

En was die daarvoor ook al fout ingesteld want de stationair wordt nooit met de zender ingesteld.

En was die daarvoor ook al fout ingesteld want de stationair wordt nooit met de zender ingesteld.

Ik heb in het begin enkel aan de HSN gedraait (rijk gezet).
Heb pas problemen gekregen door de gasservo en ontvanger te vervangen, ik had die dus zo gekocht.
Maar ik regel het nu bij met de schroef omdat het idd niet gedaan wordt met de zender.

Maar al doende leert men.

Kijk ook eens naar de Hong Nor Ultra LX-1

Pkracing heeft hem voor 260 euries staan zonder besturing. Voor 420 euro ofzo was k klaar, met super servo's & 2.4 ghz. Ben tot nu toe nog super tevreden over deze auto, alleen me trekstart koord is gister afgebroken mja dat kan gebeuren.

Btw, kan ik dit koord er nog weer aanmaken of mot k een nieuwe kopen ?

Over kapotte trekstarters is hier al veel geschreven met hints naar beter touw, zoek eens.....

Kijk ook eens naar de Hong Nor Ultra LX-1

Pkracing heeft hem voor 260 euries staan zonder besturing. Voor 420 euro ofzo was k klaar, met super servo's & 2.4 ghz. Ben tot nu toe nog super tevreden over deze auto, alleen me trekstart koord is gister afgebroken mja dat kan gebeuren.

Btw, kan ik dit koord er nog weer aanmaken of mot k een nieuwe kopen ?

Is €229,95 excl besturing :wink:
Is net een aanbieding daar geweest incl besturing voor €300

Back