Het probleem van de Zwarte Zee is dat die heel erg instabiel in het water ligt.
Het is dus zaak om het gewicht ECHT zo laag mogelijk te houden.
Dit is zeker een punt om bij de keuze van je accu op te letten.
Ikzelf zat te denken aan cellen verspreid over de romp.... lager kan dan niet
.
Maar goed zover ben ik zelf nog niet.
Motor, as schroef zijn al geplaatst. De koker van het roer is ook al geplaatst.
Roer en roeras zijn in aanbouw. De bediening van het roer gaat middels een servo die ergens midden in de romp zit. De tandriem die ooit de kop van een printer heen en weer bewoog, word nu gebruikt om de roeras te verdraaien. Op de roeras komt de orginele tandriem poelie uit de printer. Op de servo is de aandrijving van de riem nog niet uitgewerkt... ik heb een soort van snaar-schijf die erg geschikt lijkt.
Ook is het afhankelijk van de slag van de servo.
De romp is verstevigd middels polyesterhars met fleece doek.
Wat ik wel verander aan de BB ZZ zijn de massieve uitstekende delen van de spanten die boven het dek uitsteken.
De opbouw heb ik ook afneembaar gemaakt, met als de motorkap op het achterdek.
De kap van de stuurmachine staat precies boven de roerbediening, en staat nu nog los.
Zowel de opbouw en motorkap hebben een opstaande rand waardoor water niet in de romp kan komen als er eens een keertje een golf over het achterdek spoelt.
Een boegschroef komt er niet in, want dat was orgineel ook niet.
Verder ben ik nog niet gekomen .
M.vr.gr. Ron
Het is dus zaak om het gewicht ECHT zo laag mogelijk te houden.
Dit is zeker een punt om bij de keuze van je accu op te letten.
Ikzelf zat te denken aan cellen verspreid over de romp.... lager kan dan niet

Maar goed zover ben ik zelf nog niet.
Motor, as schroef zijn al geplaatst. De koker van het roer is ook al geplaatst.
Roer en roeras zijn in aanbouw. De bediening van het roer gaat middels een servo die ergens midden in de romp zit. De tandriem die ooit de kop van een printer heen en weer bewoog, word nu gebruikt om de roeras te verdraaien. Op de roeras komt de orginele tandriem poelie uit de printer. Op de servo is de aandrijving van de riem nog niet uitgewerkt... ik heb een soort van snaar-schijf die erg geschikt lijkt.
Ook is het afhankelijk van de slag van de servo.
De romp is verstevigd middels polyesterhars met fleece doek.
Wat ik wel verander aan de BB ZZ zijn de massieve uitstekende delen van de spanten die boven het dek uitsteken.
De opbouw heb ik ook afneembaar gemaakt, met als de motorkap op het achterdek.
De kap van de stuurmachine staat precies boven de roerbediening, en staat nu nog los.
Zowel de opbouw en motorkap hebben een opstaande rand waardoor water niet in de romp kan komen als er eens een keertje een golf over het achterdek spoelt.
Een boegschroef komt er niet in, want dat was orgineel ook niet.
Verder ben ik nog niet gekomen .
M.vr.gr. Ron