Beginner

Hallo allemaal,

ik wil graag een eigen modelvliegtuig maken, kan iemand me helpen of een makkelijke bouwtekening sturen ofzo. Maar niet te ingewikkeld want ik snap het niet als het te ingewikkeld is.;)
Je zou me er heel erg mee helpen.

Alvast bedankt,
groetjes Pim

misschien is iets meer informatie hier handig, wat voor vliegtuig wil je bouwen, heb je al eens gevlogen met een rc vliegtuig, wat voor materiaal wil je gaan gebruiken voor de bouw, wat voor aandrijving wil je (ik denk elektrisch aan je leeftijd te zien)

Wil je überhaupt wel een rc vliegtuig, een vliegtuig om met je hand weg te werpen of ga je er een bouwen om alleen naar te kijken?

Job

Ik weet niet zo goed wat voor materiaal ik wil gebruiken, misschien hout maar ik weet niet welk materiaal hiervoor geschikt is, ik wil graag een klein vliegtuigje bouwen dat makkelijk te besturen is.

ik heb wel een tekening liggen van een turbo raver die je uit depron kunt maken, allen deze vliegt niet zo makkelijk.
een makkelijke kist om mee te vliegen en te bouwen kan ook wel een hai 1 zijn. deze is van balsa gebouwd, als je intresse hebt doe meer even een PB.
heb je trouwens al enige vliegervaring en zo ja, bij een vereniging of het je het jezelf aan geleerd en bij welke vereringing?
meestal willen clubleden ook nog wel heel erg helpen.

Groeten,
Niek

Ik weet niet zo goed wat voor materiaal ik wil gebruiken, misschien hout maar ik weet niet welk materiaal hiervoor geschikt is, ik wil graag een klein vliegtuigje bouwen dat makkelijk te besturen is.

Ik zou toch voor depron (een soort piepschuim) dit is namelijk makkelijk te repareren als je crashed. kijk anders hier even naar depron-trainer-van-tekening

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb wel een tekening liggen van een turbo raver die je uit depron kunt maken, allen deze vliegt niet zo makkelijk.
een makkelijke kist om mee te vliegen en te bouwen kan ook wel een hai 1 zijn. deze is van balsa gebouwd, als je intresse hebt doe meer even een PB.
heb je trouwens al enige vliegervaring en zo ja, bij een vereniging of het je het jezelf aan geleerd en bij welke vereringing?
meestal willen clubleden ook nog wel heel erg helpen.

Groeten,
Niek

Ik heb wel een paar keer gevlogen met een vliegtuig.
Maar ik wil er graag zelf eentje bouwen, en die hai 1 lijkt me wel wat. heb je daar een bouwtekening van ofzo. en hoeveel tijd gaat me dit ongeveer kosten.

Mvg,
Pim

Hout is anders ook zeer makkelijk te repareren.kost alleen iets meer door de bekleding.
Plotterwelt heeft volgens mij een tekening van een trainer welke je uit gammaplaat haalt,dan zijn de kosten laag en het model oerdegelijk.

Hoi Pim,

Ik ben ook een beginner in model vliegen zelf ben ik ook bezig met vliegtuigen van depron (depron is een soort piepschuim, de slager heeft bakjes van depron waar hij het vlees in doet.) het is goed koop en handig mee te werken.
Als jij een mooi vliegtuigje wilt maken zal ik als ik jou was beginnen met deze.
Spitfire
het is een simpel model en een leuke.
Hier een paar tips:
Koop meteen de goede spullen zoals brushless motoren en servo's.
koop geen producten waar van je weet dat je er niet veel aan hebt.
heb ik wel gedaan maar heeft me ongeveer €75 gekost.
weet wat je doet, Maar je moet ook kunnen experimenteren.

vragen? stel ze maar.

arjan

Tiger Hai

Ik heb wel een paar keer gevlogen met een vliegtuig.
Maar ik wil er graag zelf eentje bouwen, en die hai 1 lijkt me wel wat. heb je daar een bouwtekening van ofzo. en hoeveel tijd gaat me dit ongeveer kosten.

Mvg,
Pim

Hallo Pim wanneer je besluit een TigerHai te bouwen kan je bij VTH in duitsland een gefreesd onderdelen pakket bestellen met tekening voor €99
Bestelnr.621.1445 service@vth.de
Mvgr.roger

Hoi Pim,

Ik ben ook een beginner in model vliegen zelf ben ik ook bezig met vliegtuigen van depron (depron is een soort piepschuim, de slager heeft bakjes van depron waar hij het vlees in doet.) het is goed koop en handig mee te werken.
Als jij een mooi vliegtuigje wilt maken zal ik als ik jou was beginnen met deze.
Spitfire
het is een simpel model en een leuke.
Hier een paar tips:
Koop meteen de goede spullen zoals brushless motoren en servo's.
koop geen producten waar van je weet dat je er niet veel aan hebt.
heb ik wel gedaan maar heeft me ongeveer €75 gekost.
weet wat je doet, Maar je moet ook kunnen experimenteren.

vragen? stel ze maar.

arjan

leuk toestel zo'n spitfire:cool:,
maar vind het geen beginners toestel.
de spitfire vliegt niet zo makkelijker

Back