Beginner

Hallo allemaal,
Ik ben Roeland en ben nieuw in de wereld van rc-duikboten.

Ik vroeg me af wat je zo eigenlijk allemaal nodig hebt bij de bouw van zo'n duikboot, ik neem nu als voorbeeld de robbe seawolf v2.
Wel, als ik deze duikboot zou kopen, wat zou ik er dan bij moeten kopen om hem vaarklaar te maken en hoeveel zou dat allemaal ongeveer kosten?
Ik vind deze duikboten zeer interessant maar heb echt geen idee van wat het allemaal kost en wat ik allemaal nodig heb.
Ik heb al gezocht op het forum maar vind niet echt veel informatie voor een starter op het gebied van deze hobby.

Dus zouden jullie me kunnen helpen?
:confused:

hallo

welkom in dit hoekje
wat heb je reeds allemaal van rc spul ????
de reden dat je voor een beginner haast niets vind is dat je zo maar niet meteen begint met een duiboot als hobby

maar als je info wilt dan ben je hier wel op de juiste plaats
en de v2 is een mooi bootje om mee te beginnen

wat wil je dat is de grote vraag
dynamische duiken niet aan te raden
statische manier kost weer wat duurder maar je beleeft er meer plezier aan

laat maar horen
anders als je eens een kijkje wil nemen hoe het er op een treffen aantoe gaat
14/15 juni in mol is er een treffen en kan je met al je vragen daar terecht

groetjes raf

Bedankt voor de snelle reply:D
Ik heb eigenlijk nog niets met rc, is dit zo'n probleem?
Maar ik ben bereid er echt veel mee bezig te zijn.
Euhm, ja statisch denk ik dat het beste is, ik wil gewoon een duikboot die niet de allerduurste snufjes heeft en hoeft ook niet de allermooiste te zijn..Het lijkt mij gewoon super als je kan zien dat hetgene dat je zelf gebouw hebt kan duiken en terug boven kan komen.:D

Wat is er eigenlijk zo slecht aan een dynamisch duiksysteem?

Mvg

Laatst bewerkt:
Heb net op conrad de reely sharcon gevonden, wat denken jullie hiervan?
(zie Conrad.nl - Haal uw eigen helicopter in huis en typ daarna "sharcon" in bij de zoekfunctie.)
Kheb net de handleiding gelezen van de sharcon. (op de conrad site)
Hierop staat alles wat ik nodig heb om hem te kunnen bouwen en als ik conrad onderdelen zou gebruiken ben ik nog geen 300 euro kwijt voor alles.
Mvg
Roeland

hallo

de sharcon is bijna dezelfde boot als de robbe v2

maar voor 300 euries duikt nij nog niet staties

groetjes raf

Roeland,

even een vraag, want je vorige postings vind ik wat verwarrend:

"ja statisch denk ik dat het beste is, ik wil gewoon een duikboot die niet de allerduurste snufjes heeft"

Ben je op de hoogte met wat onder statisch duiken en dynamisch duiken wordt verstaan?

Rob

Wel, ik dacht dat statisch het beste was omdat raf me dit aanraadde, maar nu zie ik niet in wat er mis is met het dynamische duiksysteem.
Ik snap wel ongeveer van beide zaken wat ze betekenen maar de voor-en nadelen ervan weet ik helemaal niet want ik heb geen enkele ervaring.
Mvg
Roeland

hoi Roeland,

Ik ben in het bezit van een Seawolf type 1.
Deze heb ik nog origineel gelaten; dwz: op snelheid kan deze boot onder water.
Het is leuker om de boot op commando onder te laten gaan en daarna weer boven te laten komen, alleen kost dat alles iets meer. Je hebt bijvoorbeeld ook een zend/ontvangstcombinatie nodig die meer kanalen heeft.

Ik ga de Seawolf statisch laten duiken door water in een zak te pompen waardoor het model dieper in het water komt te liggen. Dat water kan ik er ook weer uitpompen. Al met al de goedkoopste manier van statisch duiken, maar wel de moeilijkste om "af te regelen".
Dit systeem heb ik al in de U-47 van Robbe gebouwd, dus ik weet dat het werkt.

succes met je keuze!

dag roelof

ik zou ook eens naar deze duikboot (de neptune) kijken hij is helemaal compleet je hebt alleen nog een afstandsbediening en ontvanger nodig,

en wat ik nog het beste vind, hij is in een week in elkaar te zetten. Je hoeft hem alleen te monteren en je hebt ongeveer 3 keer lijm nodig. De rest gaat allemaal met schroeven.

er zit een oplader bij, snelheidsregelaar, accu hij kan statisch en dynamisch duiken.

en kijk ook onder het draadje
:pim:een nieuwe subschipper:pim:

kortom een geweldige boot ik heb hem ook besteld en ik hoop hem van de week op te kunnen halen.:grin:

en dan varen maar

Thunder Tiger - Neptune SB-1 Static-Diving Submarine Most Complete Thunder Tiger Product Line

Ruben Bosman

Laatst bewerkt:
Back