beginner

• Topicstarter Topicstarter endargon
  • Startdatum Startdatum
E

endargon

Guest
halo ik ben helemaal nieuwe in rc brandstof heb wat electro dingen gehadt aleen dat vond ik niet zo leuk. toen ging ik op zoek naar nitro heb hele mooie gezien op www.nitrotek.nl mijn vraag is dus is de condor zelfbouw kit iets voor beginners de auto staat op nitrotek.ik wil graag ofroad en een buggy miss nog andere auto 's die bij me passen en graag van 100 tm 200 euro alvast bedankt

had nog een vraagje als ik per dag een halfuurtje rijdt op brandstof wat zijn dan me min koste per maand.

want heb gehoord dat het erg duur is

De kosten verschillen heel erg. Je kunt het zo duur maken als jezelf wilt natuurlijk, maar deze hobby kost wel wat inderdaad.
De minimale kosten zijn ook niet te berekenen. De ene keer gaat er niks kapot en de andere keer raak je een stoeprandje en is je ophanging kapot, dus daar is niks over te zeggen.
Brandstof kost gemiddeld 10 euro per liter.

M.v.g. Mark

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is al eerder gezegd; nitrotek is een vrij onbekend merk (eigenlijk wel bekend, maar enkel en alleen omdat ze rommel verkopen) en is kwalitatief rotslecht.
Met een budget van 100-200 euro ga je waarschijnlijk ook geen auto vinden die 60km/u gaat rijden, zeker geen offroad model (zoals ik lees in je andere topic). Met zo'n budget zul je met de standaard motoren en regelaars ongeveer 30-35km/u halen.
Wil je 60 gaan, dan zul je toch al wat duurdere spullen moeten gaan kopen.

Ik heb al 5 modellen bij Nitrotek gekocht en ik ben er erg blij mee ik weet niet wat voor ervaring jij met hun hebt gehad. en of jij wel zelf iets bij hebt gekocht.

Alleen iemand die bij hun iets heeft gekocht mag zijn kritiek tonen.

en ik vindt dat hun modellen er erg goed uit zien en dat hun service ook erg goed is.

Rc Lover; je hoeft me hiervoor niet per se een pb te sturen. Als jij al 5 modellen bij Nitrotek hebt gekocht, illustreert dat hoe weinig jij van deze hobby en de omringende merken afweet. (Daarbij zal ik ja ook maar niet de vraag stellen of je Nitrotek kwalitatief al hebt vergeleken met andere merken...)
Ik heb niet echt zin om hier veel woorden aan vuil te maken; het is alom bekend in de rc-wereld en praktisch élke review over Nitrotek is, op zijn zachts gezegd, niet erg flatterend te noemen; Nitrotek is op geen enkel vlak een concurrent voor de grote, bekende merken zoals Hpi, Kyosho, Tamiya, etc.

(Daarbij heb ik in mijn gemeente 2 beginners in de rc moeten helpen met het afstellen van hun auto, een Nitrotek. Vraag dus maar niet verder of ik ervaring heb met die auto's of niet. ;))

De toevalligheid bestaat dat al zijn posts gaan over Nitrotec. Dat samen met een PB om het product te beschermen doet mij denken dat er een connectie is.

Maar ja, zoals ook de Reely auto's is er voor ieder budget wat te vinden maar ook mijn advies zou zijn om iets bekenders te nemen, Voor iets meer heb je een Kyosho DBX/DST, een Carson Stormracer en bij Toemen waren laatst de Kyosho 1:8 buggies voor 260 euro in de uitverkoop.

Ik meen me inderdaad te herinneren dat hier een tijdje terug ook sluikreclame werd gemaakt voor Nitrotek door een gebruiker, dus je zou best gelijk kunnen hebben.

Dat je via zo'n goedkoop setje wilt proeven aan het RC gebeuren is prima en geheel jouw keuze maar besef wel dat een negatieve ervaring wegens div problemen geen rol mag spelen in een verdere beleving in het RC algemeen.

Dat je via zo'n goedkoop setje wilt proeven aan het RC gebeuren is prima en geheel jouw keuze maar besef wel dat een negatieve ervaring wegens div problemen geen rol mag spelen in een verdere beleving in het RC algemeen.

ik weet het nog niet zeker dat ik een auto ga kopen bij nitrotek(aangezien hier mensen zijn die het een slecht merk en kwaliteit vinden),ikzelf heb nu een Reely X-Cellerator en ik rij nu zo'n anderhalve maand off-road.

als het nieuwe seizoen volgend jaar begint heb ik ondertussen hel wat gespaard, en dan rij ik ook veel beter dan koop ik een Kyosho Lazer + LRP Vector brushless en lipo's of een associated,maar in ieder geval een goede buggy.

Maar die Reely rijd niet zo goed,ik wil graag een 4WD buggy of truggy,het liefst met een brushless ( maakt eingelijk niet zo veel uit)

weet iemand dan een goede buggy tussen de 100-200€?

Back