beginners boot

• Topicstarter Topicstarter koot
  • Startdatum Startdatum
K

koot

Guest
wie kan mij adviseren welke boot ik het beste mee kan beginnen.
zelf zit ik te denken aan een speedboot of een klein werkschip
:confused:

Allereerst WELKOM op dit forum!
Misschien is het handig om iets meer informatie te geven...
Heb je een budget? Een klein werkschip is de paula van robbe
het is een tonnenlegger van 60cm lang, is niet duur en kan je leuke functie's an toevoegen zoals geluid (hoorn) werkende kraan en verlichting.

spacer.gif
spacer.gif
spacer.gif
ecke_links_oben.gif
WERKSCHIP ''PAULA III''

ecke_rechts_oben.gif
229923_AB_00_FB.EPS.jpg

221305_AB_03_FB.EPS.jpg

221305_AB_02_FB.EPS.jpg

221305_AB_01_FB.EPS.jpg

Merk
ROBBE-MODELLSPORT_FL.EPS.GIF

WERKSCHIP ''PAULA III''

Bestnr.: 229923 - 89

Prijs slechts 99,95 EUR

Incl. BTW
stuk(s)
  • Ideaal instapmodel voor functionele modelbouw
In veel havensover de wereld treft men voorbeelden van onze Paula III aan. Tot hun taken behoort het inhalen en uitzetten van scheepvaartbakens, het verwijderen van kleinere obstakels in het vaarwater of het transport van speciale apparaten. Daardoor kan de vindingrijke modelbouwer deze boot op talrijke manieren inzetten. De bergkraan kan via het achterschip van het model verschillende lasten afzetten en weer ophalen.

Uitvoering: Kunststof romp en dek, diepgetrokken
Diepgetrokken dekopbouw van transparant materiaal
Gestanste inbouwelementen voor de binnenafwerking van de romp
Elektromotor EF 76 II
Compleet stuurwiel
Schroefaskoker met as en scheepsschroef
Askoppeling
Alle onderdelen voor de bergkraan
Decals
Complete beslagset.

Technische specificaties: Schaal 1:25
Afm. (lxb) 710 x 215 mm
Totale waterverplaatsing 2500 g.

Omvang levering: Bouwpakket Paula III.

succes!

Ludo

Laatst bewerkt:
Ben je van plan zelf een schip te gaan bouwen (scratchbuild, zonder bouwpakket) wil je een model dat vaarklaar is of wil je een bouwpakket (zoals de Paula III van Ludo). Zelf een boot bouwen is leuker (vind ik) maar je stopt er wel heel veel tijd in.

Laatst bewerkt:
Heb zelf ook de Dolly gekocht voor mijn zoon. Perfect beginnersbootje en niet duur.

Stevo

de Paula is juist dat ietsje meer groter dan de Dolly en dat kan handig zijn op groter water.

waar ga je varen he? Mijn dolly heeft al stormen meegemaakt en ik nog steeds een favoriet... echter ik zou met de Paula beginnen indien ik opnieuw moest kiezen.

Ons vaarwater is namelijk heel ruw

Patrick

bedankt voor de reacties.
heb besloten de paula 3 te gaan halen bij de muco in alkmaar

hoi koot

je moet niet te veel naar de meneer van muco luisteren
want hij smeert je soms dingen aan wat zonden van je geld is
en als ik jou was zou ik voor de paula 3 een andere motor
kopen want die er bij zit is meer een speedboot motor
mvgr bart

mijn eerste bootje was ook een paula III dat ik heb gebouwd
maar omdat ik nog geen ervaring had met bouwen en met alles werkend maken en ik toch zo snel mogelijk eens wilde varen heb ik met spijt in mijn hart de kraan niet werkend gemaakt
achteraf weet je maar eerst wat je mist maar ja dat zijn vijgen na pasen en kun je niet meer veranderen want ik kan er ook niet meer aan
maar ik heb er nog geen minuut spijt van gehad dat ik deze heb gebouwd en nu nog steeds in mijn bezit is
het is en blijft mijn eerste bootje

mvg rudieke

De Pollux van Graupner is ook een leuk slepertje om als beginnend rc'er mee aan de slag te gaan:

pollux%201.jpg

Droop

bedankt allemaal voor de reacties heb de paula 3 gekocht en ben ermee aan de gang gegaan.
ziet er goed uit en denk dat het zeker wel te begrijpen is voor een beginner:D:D:D

Back