Beginners crash

• Topicstarter Topicstarter bennyblanco_nl
  • Startdatum Startdatum
B

bennyblanco_nl

Guest
Hallo,

Ik heb een vraag, ik ben een beginnend vlieger, nu heb ik sinds kort een KDS 450 quiet RTF, ik ben begonnen om het hoveren onder de knie te krijgen, daarbij maak ik gebruik van een trainingskruis, gisteren ben ik op het lokale grasveldje wezen oefenen, daarbij landde de helikopter ietwat scheef en raakte de rotorbladen het gras.

Nu wou ik daarna weer overnieuw beginnen met oefenen, maar trekt de helikopter naar één kant bij het loskomen, heeft dit te maken met de klap waardoor er iets 'uit zijn voegen' is geraakt, of heeft dit te maken met t opnieuw trimmen door de klap?

Alvast bedankt voor de reakties.

na een crash contoleren of alle assen recht zijn de servo's niet gestrip( of alle tandjes nog op hun plek zitten.) door de servo te bedienen met de zender en een lichte druk hierop uit te oefenen met de nadruk op lichte druk mag de servo niet verspringen op de nulpunt instelling ook moet deze soepel blijven bewegen.
vervolgens dien je de complete helie te beoordelen of die nog recht is en geen breuken vertoont een haarscheurtje in een bladhouder kan later heel vervelend gaan doen en de rotorbladen zullen dan om je oren vliegen

dat de helie niet meer recht opstijgt is een teken dat er iets fout zit
succes met zoeken en nalopen stap voor stap en zeer secuur

Bedankt voor de snelle reacties,

heb al de Phoenix flightsimulator gekocht, gister de heli ook minutieus onderzocht, maar kan geen verbogen onderdelen vinden, ga vanavond maar weer opnieuw zoeken

Een single rotor heli zal ALTIJD naar één kant trekken bij het loskomen, namelijk naar links, Dit kun je er niet uit trimmen en zul je met de sticks moeten corrigeren.Naar welke kant trekt ie weg? Willem.

Bij een rechtsdraaiende rotor wil de heli naar rechts trekken, niet alleen bij het loskomen, ook tijdens hoveren en vliegen, bij een linksdraaiende rotor wil de heli naar links trekken.

Uitleg: [28073] heli-vliegt-schuin-2

Laatst bewerkt door een moderator:
En zelfs hier gaat t de fout in... het trekken naar links/rechts komt niet door de cw/ccw rotatie van de hoofdrotor, maar door de corresponderende staartrotor..... die duwt/trekt de staart tegen de rotatie in, en duwt ook gelijk de heli weg...

->Link van Ron van sommeren lezen:)

Nou, heb vanavond weer lopen kijken, maar niks vreemds gevonden, alle schroeven ook nagekeken.

Het zijwaarts naar beneden trekken van de rotor (links kantelen van de helikopter) begint reeds bij het opvoeren van het vermogen, dus direkt bij het willen loskomen van de grond, weet zeker als ik het vermogen nog meer opvoer dat hij weer gaat crashen.

Zou het beter zijn als ik even langs een modelbouwwinkel ga en hem laat nakijken, hier in de buurt zit modelbouw Bloemendaal, alleen verkopen zij geen KDS helikopters.

Benny,

je kan ook even langsgaan bij de HLC te Hoofddorp, aan de IJweg, achter Haarlemmermeerse bos.
Daar lopen veel heli-vliegers rond, en als je daar meld met een probleem zitten er gelijk 5 "stuurlui" met je mee te kijken.

Woendagavond clubavond, dus vanavond toch weer zo'n man of 15 in de clubkeet.

Advies is gratis. En het is altijd wel gezellig bij mijn oude clubje.

Hans

Kijk eens of de swash horizontaal staat als alle sticks in het midden staan.Vermoedelijk staat ie naar links wat lager. In dat geval moet je de linkjes eens nameten of die allemaal even lang zijn.
Willem.</p>

voor het rechtzetten van de tuimelschijf is een leveler te koop ongeveer 10euro honkong 2,50
dit helpt de tuimelschijf aftestellen waar door de helie super strak vliegt

Back