Beginners duikboot

Discussie in 'Duikboten' gestart door Mike, 9 nov 2004.

  1. Mike

    Mike

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Zoetermeer
    Hey duikboot freaks 8)

    Een vriend van mij wil een duikboot gaan kopen.
    Wat is een goeie beginners duikboot
    hij heeft 1 bij conrad gezien kijk mijn 2 de bericht

    Mvg Mike 8)
     
  2. ErikDijkstra

    ErikDijkstra Guest

    De link werkt niet. Kan geen winkelwagen aanmaken zegt ie.
     
  3. Mike

    Mike

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik maak het wel even makkelijk plaats wel de specificaties


    Ontdek de onmetelijke diepten van de zee. Met onze onderzoeksduikboot wordt iedere duik een belevenis. De boot duikt dynamisch. Ditbetekent dat bij langzaam varen de boot aan de oppervlakte blijft. Wanneer de snelheid wordt verhoogd duikt de boot automatisch. Onder de waterspiegel begrenst een mechanische, op het voorste roer werkende, diepteregeling de duikdiepte. Een ander voordeel van hetdynamische duikgedrag is dat de boot weer naar de oppervlakte komt wanneer het accuvermogen te laag wordt. Om de boot te laten varen is een 2-kanaals afstandsbediening, die het motorvermogen en de richtingsroerfuncties bedient, voldoende. Met een afstandsbediening met een 3e kanaal kan naar keuze de diepteroerautomaat worden overruled. Hierdoor is het mogelijk om aan het oppervlakte sneller te varen of langer en sneller onder water te varen.
    Technische spec.: Dikwandige kunststof buis als drukelement met waterdichte afsluiting • Uittrekbare inbouwplaat voor de afstandsbediening • Mechanische duikdiepteregeling • Afdichting van de naar buiten gerichte stangen door rubbers • Kruisroer achter, diepteroer voor • Schroefaskoker met op flensbevestigde overbrengingsbehuizing, schroefas met tandwiel en 3-blads schroef • Diepgetrokken romprugdelen • Afm. (lxbxh) 90 x 10 x 32 cm • Waterverplaatsing ca. 4100 g • Wordt geleverd incl. Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.


    In de onmetelijke diepten van de zee
    Dynamische duikprocedure
    2-kanaals radiografische afstandsbediening
    Automatisch opduiken bij een laag accuvermogen
    Opbouw gevorderde
    Gebruik gevorderde
    Lengte 900 mm
    Besturing Type 1
    Aandrijfset
    Snelheidsregelaar
    Loodstrip


    mvg Mike 8)
     
  4. boatfreak

    boatfreak

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    258
    Locatie:
    Kampen
    conrad heeft 3 duikboten.....
     
  5. Mike

    Mike

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Zoetermeer
    Zijn vraag luidt: In de tekst staat dat als je 3 kanaals zender hebt dat je dan het diepteroerautomaat kan gebruiken, Maar moet je daar nog iets voor bijkopen?

    Mvg Mike 8)
     
  6. Mike,

    Volgens mij gaat het hier om het oude type Seawolf welke Robbe ook in het assortiment heeft. Alleen de Robbe versie heeft, naar mijn weten, nu ook de loodplakken er standaard bij. Tevens is het sluitsysteem verbeterd en is deze goedkoper dan de Conrad versie. Kijk maar een op www.robbe.de

    Succes ermee.

    Danny

    EDIT: de auto duikregeling werkt via een stang met klepje bovenin de periscoop. Deze regelt de voorste roeren. Met een derde kanaal kun je de achterroeren ook gebruiken en daarmee zelf bepalen hoe je duikt. Als je echter een beetje handig bent kun je deze auto.regeling eruit laten en de voorste roeren oopk sturen met een servo (eventueel meelopend met de achterste roeren). Wil je iets meer geld uitgeven (wat je bespaard hebt met de Robbe ipv Conrad versie, koop dan een Autoleveller van bv Norbert Burggen. Deze houdt de boot netjes recht onder water en zo kun je een heel stuk makkelijker op periscoop diepte varen. Hier zit tevens een water melder op en een failsave.
     
  7. Mike

    Mike

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Zoetermeer
    Danny bedankt voor je reactie,

    Ik heb bij robbe gekeken en het is geloof ik dezelfde als de seawolf.
    Over de prijs bij Conrad is deze duikboot Euro 149,50 en bij Robbe Euro
    176.30

    Mvg Mike
     
  8. En zitten er dan ook dezelfde spullen bij en een verbeterde versie van de sluiting?

    Danny
     
  9. Mike

    Mike

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Zoetermeer
    wel dezelfde spullen maar over de sluiting konden ze niks zeggen

    Mvg Mike 8)
     
  10. Met dezelfde spullen bedoel ik dat er bij Robbe een motor bij zit en de benodigde loodstrippen. Vergis je niet. Die maken de boot een stuk duurder. Als je een v2 koopt van Robbe zitten deze er al bij. Even voor je gechecked. De afsluiting is de oude versie van Robbe. Ik heb zelf dat ding ook en geloof me. Het wordt op een gegeven moment behoorlijk vervelend om steeds de hele neus los te maken om bij de afsluit pen te komen. Ik heb heb omgebouwd naar het voorbeeld van zijn grote broer de U-47.

    Het is maar een tip.

    grtz.

    Danny
     
  11. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.832
    Locatie:
    As,België
    hallo



    ik heb de u47 omgebouwd met een norbert brugge baionet sluiting en jongens werkt dat prachtig
    ik heb ook dus de u2540 haast klaar
    en de seawolf 2 is inderdaad een verbeterde versie van de v1
    ik ga eens vragen aan een collega of hij de drukbuis door meter eens kan meten want dan kun je bij brugge een bajonetsluiting kopen
    en ben je van alle ellende verlost
    je moet wel rekening houden dat als je vanplan bent de koppeling in te bouwen dat je dat doet voor je de boot samen bouwd
    want de koppeling is 1 cm dik en dus die moet je ofwel van de drukbuis afzagen of de buis bij het inbouwen los monteren zodat je ze nog kunt verschuiven

    groetjes raf
     
  12. Mike

    Mike

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Zoetermeer
    Dus beter voor robbe gaan?


    Mvg Mike 8)
     
  13. Mike

    Mike

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Zoetermeer
  14. elladar

    elladar Guest

    dit zag ik ook nog even op marktplaats

    Aangeboden: Onderzeeboot 95 cm lang
    Prijs: € 125,00
    Beschrijving: Een conrad sharcon onderzeeboot mooi geel gespoten met:
    6 volt droge lood accu (lekt niet)
    robbe rocraft 120 regelaar
    8 kanaals ontvanger 35 mhz (multiplex stekkers)
    servo's
    aandrijf set met motor
    alleen nog een 3 kanaals zender een kristalset en een lader en je kan varen nieuwwaarde: 340 euro
    nu voor 125 euro leuk sinterklaas cadeau

    Ik weet niet of het wat is maar wou het even melden

    MVG
    Frederic
     
  15. Mike

    Mike

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Zoetermeer
    Kan je even linkje plaatsen?

    Mvg Mike 8)
     
  16. jeroenkok

    jeroenkok

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    251
    Locatie:
    enschede
    gewoon zoeken op marktplaats: kinderen/speelgoed; modelbouw
    vul dan bij trefwoord in: sharcon .......

    eerst zelf goed zoeken ..... niet gelijk om linkjes vragen ! :wink:

    ps, dit is een goed varen beginnersbootje en 125 euro is geen geld incl. regelaar en accu ! :!:
     

Deel Deze Pagina