Beginners EDF jet

Hoi, ik ben 14, en ik ben op zoek naar een beetje betaalbare EDF jet voor Sinterklaas.
Het budget is niet al te hoog, dus het zal waarschijnlijk van internet af moeten komen.
Ik hoop dat ik voor Sinterklaas m'n brevet heb, want toen ik 'm wou halen bleef m'n motor uitvallen.
Ik heb al veel geoefend voor EDF jets op de simulator.
Nou is m'n budget max. €200,- , lieftst lager.
Ik had gehoord dat de AMX van Robbe een goede EDF is om mee te beginnen.
Mij leek de F/A-18 V2 PRO in tigermeet wel een mooi toestel, maar is ie ook voor beginners, en hoe zit het met de betrouwbaarheid van toestellen van het internet?
Hier de link:
BananaHobby - 4 CH 2.4GHz BlitzRCWorks F/A18C Tiger Meet Hornet V2 Pro 3D Aerobatic Radio Remote Control Electric Ducted Fan RC Fighter Jet RTF

Hobbycity, heeft ook mooie prijzen, maar volgens de reviews is de kwaliteit van de electronica in de ARF/RTF modellen xtreem slecht. (http://hobbycity.com/)

Mathijs

hoi
als ik jou was zou ik eens kijken in nederland of net over de grens
want als je hem daar besteld moet je rekenen op douane en inklaringskosten etc.
terwijl je in de eu daar geen last van hebt.
er zijn zat leveranciers te vinden die niet veel duurder zijn.
hier bijvoorbeeld Elektro-Motorflugmodelle > Impellermodelle - Flugmodelle und Zubehör - Modellsport Schweighofer
of hier Elektro-Jets | Flugmodelle | Modelle | Staufenbiel
of hier Modellbau Lindinger Onlineshop

en zo zijn er nog meer

gr Albert

Bedankt voor de reacties, ik wist niet dat er veel winkels zijn die EDF's in de EU verkopen.
aws1, hoe kom je aan de links, wat is een goed zoekwoord in google?

Heel erg bedankt, Mathijs

kijk gewoon even naar een model die je mooi vind en google dan met het model nr. of naam desnoods doe je het met impeller jets of model. type .etc.
in duitsland zijn nog wel meerdere shops en ook hier in nederland nog wel denk ik

succes he

en als je een model hebt gezien kun je altijd hier op het forum even vragen waar je die kan bestellen
er zijn altijd wel mensen die even tijd maken om voor je te zoeken

gr Albert

Ik heb aan 'Sinterklaas' gevraagd naar bedragen enzo.
'Sinterklaas' vindt het een goed idee om een bouwpaket te nemen, omdat het goedkoper is, van hogere kwaliteit, en omdat het weer dan zo slecht is, dat ik dan beter aan kan bouwen inplaats van zoveel weken wachten tot het weer goed is.
Ik had al een paar mooie gezien van bijv. HET RC, alleen is dat wel duur zeg...
Hoewel het wel kwaliteit is, en ze een stuk sneller gaan.
Weet iemand een goedkoop, en relatief simpel bouwpakket voor een EDF jet, en waar ik die kan halen.

Alvast bedankt voor de hulp, Mathijs

edf

Hallo,
Is de Twister van Multiplex niet iets voor je?
Redelijke prijs en vliegt ook goed het is danwel geen snelheids wonder, maar om te beginnen wel geschikt denk ik en is te koop bij Hobby In in Waalwijk.
En dan is er ook nog de phase 3 f16 ook te koop bij bovengenoemde zaak.
Omdat ik zelf in Duitsland woon bestel ik vaak ook in Duitsland en heb goede ervaringen met der schweighofer en lindinger.
Stuur maar een pb als je wat meer wilt weten over het bestellen in Duitsland.

Egbertje

Bedankt, maar er zijn al zoveel kleine F16 op de club (minstens 5), waaronder ook die van phase 3, en het is wel leuk als je iets anders hebt.
De twister is wel een beetje duur, maar is de AMX van robbe niet goedkoper?
Nogmaals bedankt voor de ideën, Mathijs

Zou het mogelijk zijn om van hobbycity een ARF jet te kopen, en de fan, motor, en ESC te vervangen, door een sterkere versie.
Dan vliegt ie snel, en is ie een stuk betrouwbaarder dan met de mee geleverde electronica.
Je kan dan tijdens de eerste vluchten, met trim en expo enzo, er voor kunnen zorgen dat hij niet al te hard gaat, maar als het dan goed gaat, kan je daarna lekker hard vliegen.

Mathijs

Hoi, ik heb zitten kijken.
Waar kan je het best een (balsa) bouwpaket van een F-22 of MIG-29.
En wat is de beste betaalbare electronica om erin te doen, en waar zou ik die moeten kopen (bijv. HC)?

Nathijs

voor balsa kits zou ik even kijken op rbckits.com
Hele mooie bouwpaketten..:D

Bedankt, ik denk dat ik de F-22 kan laten zitten, omdat ie 2 fans heeft, dus kost het meer.
Zou die MIG vliegen op deze setup?
Fan: HobbyKing Online R/C Hobby Store : EDF70 with 3300kv Motor Assembled $21.56
ESC: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 60amp Speed Controller $43.95
Batterij: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Rhino 3700mAh 4S 14.8v 20C Lipoly Pack $39.99

En zouden deze servo's goed genoeg zijn?
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $3.65

Is die kit op rbckits.com inclusief het gesneden hout, of moet je het zelf snijden?

Crashburn, nog bedankt voor de link

Mathijs

Ik zou gewoon lekker voor die [URL="
jet [/URL]gaan. Het kost je een 1/2 uurtje bouwen, ondertussen de meegeleverde lipo laden en daarna kun je al lekker over het veld janken!

Het toestel is zeer wendbaar (ik zou wel flink wat expo gebruiken in het begin) en rolt als de beste... ook langzame vluchten (mits CG goed uitgemeten) zijn goed controleerbaar. Maar de voornaamste reden is zijn prijs, voor rond de 180 euro heb je een compleet, goed uitziend vliegend model incl. LiPo. Dus ontvanger erin een gaan met die banaan!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet dat het een goed toestel is, maar m'n ouders willen liever dat ik een bouwpakket koop.
En de squall, die gaat in ieder geval lekker hard, en die is ongeveer even duur, en voor €30,- uit te breiden naar TV.

Ik weet ook niet meer wat ik moet kopen m'n ouders zeggen bouwpakket, maar dat is een stuk duurder dan een ARFje.
Ik zal het nog eens vragen...

Bedankt voor de hulp, mathijs

Ik weet dat het een goed toestel is, maar m'n ouders willen liever dat ik een bouwpakket koop.
En de squall, die gaat in ieder geval lekker hard, en die is ongeveer even duur, en voor €30,- uit te breiden naar TV.

Ik weet ook niet meer wat ik moet kopen m'n ouders zeggen bouwpakket, maar dat is een stuk duurder dan een ARFje.

Mathijs,

Heb je mijn pb ontvangen ? Hierin verwijs ik je naar een alpha jet die ik te koop heb bouwdoos.

Gert-jan

gert-jan

Sorry hoor, maar de titel verwijst naar "Beginners EDF jet" wat is je ervaring dan met bouwen en vliegen? Wat is de achterliggende reden dat je een bouwdoos (meestal met veel balsa onderdelen e.d.) moet van je ouders? Wie gaat hem dan bouwen en invliegen voor je? Ik krijg het gevoel dat je een verkeerde keus gaat maken... Er zijn veel ARF EDF's op de markt, maar als je nog niet ervaren bent met het vliegen ervan (zeker met de Squall) dan denk ik dat je er niet erg lang plezier van zult beleven.

Oké, zo'n bouwpakket, lijkt me ook moeilijk, maar m'n ouders zeggen, dat als ik 'm voor Sinterklaas vraag, ik er meer aan heb dan een ARF, of PnP, omdat het weer dan meestal slecht is.
Ik zie dat je ook een AMX heb, hoe hard gaan die.
Ik wil niet egoïstisch over komen, maar ik denk dat ik een sneller toestel als de Sqaull ook wel kan vliegen.
En anders kan ik toch wat trimmen zodat ik niet vol gas kan vliegen?
Invliegen is geen probleem, er zijn genoeg mensen op de club die me daarbij willen helpen.

Mathijs

Oké, zo'n bouwpakket, lijkt me ook moeilijk, maar m'n ouders zeggen, dat als ik 'm voor Sinterklaas vraag, ik er meer aan heb dan een ARF, of PnP, omdat het weer dan meestal slecht is.
Ik zie dat je ook een AMX heb, hoe hard gaan die.
Ik wil niet egoïstisch over komen, maar ik denk dat ik een sneller toestel als de Sqaull ook wel kan vliegen.
En anders kan ik toch wat trimmen zodat ik niet vol gas kan vliegen?
Invliegen is geen probleem, er zijn genoeg mensen op de club die me daarbij willen helpen.

Mathijs

Bedoelen wij wel dezelfde, het is een doos met hout dus meer bouwdoos wordt het niet zie foto
GroteFoto-WFSRK8JA.jpg

GroteFoto-WW8JMSNE.jpg

gert-jan

Laatst bewerkt:
Back