Beginners heli gezocht

• Topicstarter Topicstarter Baki92
  • Startdatum Startdatum
Wat is nou je budget?

Nogmaals, een 450 afmeting heli (ong 60 cm kop staart) zet je makkelijk 600 eur achteruit.
Zender zit ergens tussen de 100 tot 3000 in. Ontvanger, 50
Lader, 100
accu ong 40 tot 60eur stuk.

Crash: 20 als je de loterij wint, 150 zal eerder gemiddeld zijn.
Maar het is vliegend spul, total loss komt ook voor

Lees je aub eerst in op een heli, voor je hem overweegt
Esky is technisch gewoon echt niet best.
Zo ook veel chinese prijsvechters. Align is eigenlijk 1van de goedkoopste waar iets van kunt verwachten
Al heeft ook align zijn punten.. maar dit is modelbouw...

Vergeet ook niet als je uit het niets begint nog de nodige gereedschappen nodig hebt bij een 450.
Zoals een soldeerstation met spullen om connectors aan je lipos te maken.
Hexdrivers, dremel etc
Tikt ook wel aan allemaal..

Nou, mijn eerste soldeerbout was vrij cheap ass.. 60 watt boutje van de gamma/praxis/karwei

Die imbus schroevedraaiers heb je in allerlei prijsklassen, ik heb die van 20 eur oid.
Maar deze blijven wel heel.. die goedkope dingen slopen de kop van de bout

Dremel hoor je niet nodig te hebben. Officieel.
Heb je die wel nodig, ben je iets niet volgens handleiding aan het bouwen:mrgreen:

Ja @student theoretisch klinkt het leuk.. maar zonder dremel had ik heel veel boutjes, die ik met een zelfde set van 20€ dol gedraaid heb, niet los gekregen. Dus een dremel is heus wel een heel handige tool in deze hobby.. het gaat er volgens mij gewoon om dat een heli kopen iets anders is als een heli vliegen en dat een heli kopen/bezitten een (essentieel) onderdeel is om te kunnen vliegen en dat je, om te kunnen vliegen, er best nog wat investeringen bij moet doen. Er zijn denk ik meer mensen die zich vergissen daarin als ze een heli kopen dan andersom

Zelf doe ik aan gsm tablet reperatie dus dat zal geen probleem zijn voor materiaal etc

Mijn eerste heli was een TT mini titan: RTF voor pakweg 400€. Daar kwam nog bij: een lader en wat gereedschap... Alles samen was ik €700 armer [emoji51]. Maar nooit spijt van gehad!

Laatst bewerkt door een moderator:
Mdec +1!!

Ik ben met een MT1 begonnen en ook absoluut geen spijt van!
Het ding vliegt erg fijn en voor een beginner zonder ervaring goed te doen.

Maar onderschat de heli niet en werk met KLEINE stapjes....niet te veel ineens willen!

In mijn geval was ik ongeveer €800,- armer.
Als je wilt weten wat ik voor die €800,- gekocht had, dan laat het maar weten. Moet ik ff nakijken namelijk.

Align is vaak alu en carbon. Waarschijnlijk duurder met spares dan een MT1.

Succes en een fijn weekend!!!

Gertjan

Back