Beginners heli na Coaxiaal

• Topicstarter Topicstarter emrg
  • Startdatum Startdatum
E

emrg

Guest
Hoi allemaal,

Enige dagen snuffel ik al op het forum en op verschillende modelbouwwinkels kijkent naar een nieuwe uitdaging.

Op dit moment vlieg ik met een simpele parkfun Blitz 3D.
Ik heb al gekeken naar mini titan 325, Copter X 450 Me, E-Sky Honey Bee King III en zo nog wel een aantal.
Ben wel iets wijzer geworden alleen loop nu zeg maar even dood. Der is zo veel keus :rolleyes:

Ik zoek een goed vervolg kunnen jullie mij helpen ?

groetjes,
Enzio Rosa

Belt CP

Hello,

Na wat coaxiaal gevlogen te hebben ben ik totaal bevangen met het heli virus...Ik heb gisteren mijn Belt CP ontvangen, dit na lang speuren en zoeken op fora wat nou een goede starter was op dit gebied.

De Belt CP is momenteel redelijk goedkoop te vinden bij diverse internetshops en word aangeraden omdat ie bv stabieler is dan een honeybee..(en een brushles motor!).

Ik heb er een trainings onderstel en pc simulator bij en gisteren alleen wat spin-ups en downs gedaan. de hele set koste mij (incl.btw en bezorgen) 200,- euri's wat ik echt goedkoop vind (de coaxiale heli koste mij bv 150,- maar zo'n Belt CP is heeel wat anders...) pb me voor het adres waar ik de complete set heb aangeschaft..)

Succes,
Groetjes Indro

Hoi Indro,

Leuk dat je even reageert. Zo zijn der dus nog veel meer geinfecteerd.
Welke was voor deze nieuwe aanschaf de gelukkige ?
Inderdaad 200 euro is niet erg veel voor een tweede heli.
Waar kocht je deze ?

groetjes
Enzio

Een heli springt eruit voor beginners en intermediate piloten de Hirobo quark wel duur maar de perfekte trainer, top kwaliteit en vliegt geweldig. Ook heel uitdagend want is beslist geen coax maar kan heel snel vliegen in een kleine ruimte gaat niks aan stuk en vliegt uit de doos. Hij vliegt super strak ook naar achteren over de staart. Tail staat als een huis, met een beetje drift tegen einde lipo. Ik heb 2 450 helis waarvan 1 vliegend en ik heb honeybee s gehad. Maar de quark heb ik veruit het meeste plezier van en is een hele goede trainer voor een 450 heli.
Met een quark vlieg ik lipo na lipo zonder problemen en als ik een keer crash is er niks stuk, bladen kun je makkelijk zelf plakken en vliegen weer.

Hij kan alleen niet tegen veel wind maar als je hard vliegt en wat beter wordt kun je veel opvangen en kan een klein beetje wind wel aan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou voor een Trex 450 cloon gaan, is genoeg over te vinden. Kan je gaander wijs met metaal / carbon upgraden en ook de electronica stukje bij beetje.

E-sky Belt CP is leuk maar tis een beetje als een Fiatje. Kan je veel aan doen maar het blijft een Fiat :p

styretta vind jij zelfs die trex cloon van 35 euro beter als de belt cp dan?

anders ga ik me i.p.v. onderdelen telkens zo'n cloon kopen :D

groet

Morgen,

Wat vinden jullie van de copter X bij modelbouwbloemendaal ??
Verder gister bij een andere toko geweest en die raden de robbe spirit fun of Falcon 400 aan :cool:

@styreta & sir smoke alot
Ja en een heli van 35 euro kan dikwijls haast niet goed vliegen. lijkt mij sterk. En zo blijft een cloon natuurlijk een cloon maar ja.

of je gaat hem uiteindelijk upgraden naar de echte trex

ps ik haal alle esky onderdelen altijd bij shopzinnig.nl,,, bijna alles altijd op voorraad, snelle goedkope en goed verpakte verzending, en je kan er je heli ook bestellen.

groet

Laatst bewerkt:
Die HK zou ik inderdaad niet nemen, de schroefjes zijn bijvoorbeeld niet van super qualiteit en zo schijnt er meer aan te mankeren. Maar iets als een KDS / Gulang, een Copter X, etc, zijn barebone ook onder de 100 euro te krijgen of gewoon een 2de hands Trex nemen.

die HK heli vliegt overigens niet verkeerd, het kan alleen weinig hebben bij crashes en je moet de schroefjes etc goed vastzetten met locktite waar mogelijk, oppassen dat je ze niet stuk draait etc.

Alhier 2 voorbeelden en een link naar het HK 450 draadje;
flasher-450-weer-een-t-rex-kloon

Die kleine cp helitjes zijn wel leuk, maar waar wil je ermee gaan vliegen? Binnenshuis zijn ze absoluut ongeschikt voor (of je moet heeeeel royaal wonen). Voor buiten vind ik ze erg wind gevoelig. Ook worden ze erg snel klein als je iets verder wegvliegt. Ik heb zelf als oefen heli een Hurricane 550 en dat bevalt prima. Goedkope heli, vlietgt uit de doos prima en er kunne goedkope accu's in. Door het formaat lekker stabiel en goed zichtbaar. Ik heb ook een 450 clone, maar die is me echt te nerveus. Leuk als je wat beter kan vliegen.

Bedankt voor de tips heren !
Heb de Art Tech 400 SE 3D gekocht.
En heb hem vanmiddag gecheckt en toen ja .....
Even op een veldje geprobeerd. En tot nu toe ben ik erg te vreden.
Der is ook een filmpje gedraaid zal kijken of ik jullie een deze dagen wat beeldmateriaal kan laten zien.

groeten,
Enzio

plt knob

Toch nog even een vraagje op de zender zit een draai knob plt > ch 6 in de handleiding staat pitch trim daar vlak bij zit de knob nor/3d daar blijf ik voorlopig af heb ik begrepen. Mijn vraag is nu wanneer is de knop plt actief en waneer niet of wat kan ik dikwijls met deze knob ??

groeten,
Enzio

trek de stekkertjes van de motor uit de regelaar, sluit de batterij en ga met je knopje spelen in zowel normaal als 3D mode zou ik zeggen.

Even aan alle knopen gedraaid en gedaan alleen volgens mij doet hij niks de 3d switch wel. Nog enig idee iemand ?

Trilling

Hoi allemaal een keer gevlogen mee naar huis tweede keer ga opstijgen en hij maakt af en toe hele rare trillingen. Heb het idee dat het bij de main gear vandaan kwam. dus gestopt thuis weer even kijken blijkt zo'n beetje alle schroeven van de staart rotor los te zitten bijna alle schroeven van het gehele toestel gecheckt. Toen nogmaals geprobeerd nog niet weg. Ik hoop dat nog iemand dit probleem heeft of heeft gehad ??

Back