beginners heli

beste mensen

ik wil graag beginnen met helivliegen weten julie een goede beginners heli die pich heeft en electro is
ik zat zelf te denken aan een g toys g8 maar wat denken julie?

beste mensen

ik wil graag beginnen met helivliegen weten julie een goede beginners heli die pich heeft en electro is
ik zat zelf te denken aan een g toys g8 maar wat denken julie?

als er "toys" vermeld staat zou ik er niet voor gaan.
laat je ook goed informeren op een club of in een speciaal winkel.
zelf heb ik een belt cp2, ik zou je deze niet aanraden om het te leren.
als je al wat ervaring hebt met een coax heli, dan zou je het kunnen proberen.
succes met je beslissing en aankoop
gr Arno

als je wil begginen met helivliegen voor het eerst zou ik je geen pitch heli aanraden,
maar een Coaxiale heli.

Mvg,

Ruben:alien:

ik heb al vaak gevlogen met coaxiale helikopters
de lol was er voor mijn heel snel af
daarom dacht ik aan een helikopter met fixed pitch
de helicopter van g toys is geen toy de naam zegt speelgoed
maar hij is bijna totaal koolstof vezel en aluminium
hier een link naar de foto

http://www.modellflugtipps.de/newscenter/bilder/530.jpg
in de handlijding (gedownload van internet) stond ideaal voor beginners die met coax heli's kunnen vliegen.
ik ben van plan om les te nemen

okee maar je wilt dus een heli om mee te leren voor dat je met de CP heli gaat?

die toy heli, zal wel een goedkoop chinees prul zijnn...? onderdelen voorziening lijkt me enorm brak, heb zelf ook nog nooit van dat merk gehoord..
ga voor een leuke fixed pitch van bv Esky, walkera, dat zijn de merken waarvan je zowat overal wel aan onderdelen kan komen..

daarbij, die toys g8, is een collective pitch heli, want ik zie een flybar cage met mixer arms en een washout base.. geen aanrader dus..

als ik les krijg lijkt het me handiger op meteen colectieve pitch te hebben
dan denk ik dat ik er langer plezier aan heb
het merk is uit duitsland

op google is hij aleen lastig te vinden

Voordat je de heli gaat kopen, zou ik eerst even contact opnemen met degene die jou les gaat geven.
Het is altijd beter om met een heli te lessen, waar je instructeur ervaring mee heeft.
Zo kan hij jou beter helpen met de heli en ook beter je het vliegen leren.

Als je het plaatje goed bekijkt, lijkt dit "vrij veel" op een CP, als je het mij vraagt. :mrgreen:

ja het is een cp en ik denk dat ik daar langer meer aan heb
ik zal het overleggen met mijn toekomstige instructeur
maar ik heb tehoren gekregen van mijn ouders dat ik eerst mijn vliegbrevet moet halen:( :mad:

ja het is een cp en ik denk dat ik daar langer meer aan heb
ik zal het overleggen met mijn toekomstige instructeur
maar ik heb tehoren gekregen van mijn ouders dat ik eerst mijn vliegbrevet moet halen:( :mad:

Besef je wel dat een CP in niets te vergelijken is met een coax? Als je die goed kunt vliegen, die coax, dan is de kans nog steeds groot dat je een CP, zonder les dan he, meteen de grond in boort.

Het allerbelangrijkste als je gaat beginnen: Hoe snel heb je onderdelen. Als twee vluchten 2 maand uit elkaar liggen omdat er maar 1 leverancier is, die de spullen niet op voorraad heeft, leer je het nooit.
Verder, als er forumleden tegenargumenten posten, is dat niet om je te pesten, maar om aan te geven waar zij zelf tegenaan gelopen zijn. Je hoeft die kist niet te verdedigen, maar je kan de reacties al raden als je na je eerste crash hier post dat je zo lang op de onderdeeltjes moet wachten ;)
Wat meestal word aangeraden: Wat verkoopt de lokale model-boer, wat is populair en in Nederland verkrijgbaar voor weinig, wat is je budget. Als je eerlijk naar een kistje kijkt voor 300 eurie, kan je beter bij HobbyCity en dergelijke een Trex 450 kloon kopen met alle zooi erbij, kost ook 300 euro maar heb je wel een veel gevlogen kistje! Onderdeeltjes uitwisselbaar met de Trex 450 dus overal te krijgen voor bijna niks... En vliegt nog vrij strak ook. Ik heb er eentje bijgekocht, kostte 100 euro zonder zender dus verder alles erop en eraan.

Succes met je keuze!

Ton

Wat meestal word aangeraden: Wat verkoopt de lokale model-boer, wat is populair en in Nederland verkrijgbaar voor weinig, wat is je budget.

Hier ben ik het nou compleet mee eens. E-Sky bijvoorbeeld is een merk wat in Nederland prima te verkrijgen is en je hebt al een degelijk, goedvliegende heli voor pak 'm beet €150,-. Een CP. Bovendien, wat naast de verkrijgbaarheid van de onderdelen een leuke bijkomstigheid is, is de prijs van de onderdelen. Geloof me, E-Sky is niet duur met onderdelen. En omdat je toch zult crashen, maakt niet uit hoeveel je simt of kunt vliegen met coax, is dat zo gek nog niet :D Kijk anders eens naar een Belt CP of een Honey Bee King V2/3.

Als je al wel gaat lessen en je moet eerst je Brevet halen dan kun je beter ineenkeer voor een goede CP heli gaan. Les heli's zijn meestal wel groter dan 450 klasse, dus vaak ook makkelijker mee te vliegen dan een 450, hou er dus rekening mee, hoe kleiner hoe nerveuzer.

Back