beginners heli

Persoonlijk vind ik een FP maar niets, dat lijkt, vind ik, meer op coaxiaal dan op CP. Je kunt het altijd doen, maar ik zou dan eerder coaxiaal vliegen, ook gezien je leeftijd.

De eerste Fp die qua vliegen in de buurt komt van coax moet ik nog zien :mrgreen:
Verschil in vliegeigenschappen is zeer ernstig aanwezig..
Al was het maar vanwege het zelfstabiliseren van een coax, wat een Fp dus echt niet doet..

Wil je naar cp, vind ik persoonlijk een fp beter om mee te beginnen.
qua vliegen lijkt het gewoon wat meer op elkaar, cp is dan zelfs simpeler.

De cb100 is een fp die makkelijker vliegt dan de 5#6 wat een zelfde formaat coaxiaal is van het zelfde merk.
Ik heb ze beide hier en laat beginners wel eens daarmee proberen..
De meeste hebben binnen 2 accu's de cb100 stabiel terwijl de 5#6 eerder vliegt maar daarna slechter bestuurbaar is.

Benno

Zelf heb ik ook reeds 3 jongens leren heli vliegen met een Raptor.
Mijn standpunt was om dezelfde setup als de mijne te nemen en zo via kabel te vliegen.
Eerst heb ik ze wegwijs gemaakt via Realflight en de tijd genomen om ze op hun gemak te stellen.
eenmaal in de weide aangekomen verschillende malen het roer (noodgedwongen) overgenomen en ik moet zeggen dat die jongens het goed doen door het vertrouwen die ze langzaam hebben opgebouwd.
Zelf heb ik ook vroeger het op die manier geleerd.
Het gaat wat makkelijker te weten als je iemand aan je zijde hebt die kan ingrijpen mocht het nodig zijn

Ja vliegen aan een touwtje is natuurlijk altijd beter...
Geeft heel veel vertrouwen en voorkomt schade...
Zo wie zo is het mee liften met een ervaren heli piloot een groot voordeel.
Een heli de eerste keren de lucht in krijgen is niet makkelijk maar een slecht afgestelde heli de lucht in krijgen is als beginner niet te doen.

Maar veel goedkopere rtf heli's kun je bijna niet koppelen aan een leraar.
En veel beginners hebben geen geld voor (over) een raptor met leraar/leerling zender..

Benno

Back