beginners heli

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo

Ik ben een beginnede bestuurde om het zo maar te zeggen dus ik heb niet veel vlieg ervaring dus nu is mijn wat voor helikopter ik nou moet kopen
(liefst 3D om dat ik dan denk ik in 1 keer klaar ben dus daar na niet maar naar een andere helikopter hoef over te stappen maar sta open als het sugsities) maar ik heb niet echt een groot buget dus nu is mijn vraag wat kan ik dan het beste nemen.

alvast bedankt

moogle

Er zijn echt enorm veel topics over geweest de afgelopen tijd.. dus gebruik de zoekfunctie even..

Zomaar een 3d heli kopen en vliegen, kan je absoluut vergeten, is veels te moeilijk als 1e heli, beste begin je met een Fixed Pitch, of als helemaal novice, een Coax, beiden kosten ongeveer 100 eurie(= ongeveer 2 keer crashen met die 3d heli.)

Als eerste heli zeker geen CP nemen, slechte motivator als je een foutje maakt ;)

Veeeeeel simmen dat scheelt zoveel..

Hiermee stamp je gewoon de basis kennis qua besturen en reageren op een situatie in je koppie.

Een leuke instapper is een Blade MSR, ik zeg dit zoveel omdat:

1. Vrijwel zo stabiel vliegt als een coax
2. De eigenschappen heeft als een CP
3. Redelijk crash bestendig, (die van mij heeft al alle hoeken van de sporthal gezien)
4. Klein dus redelijk pittig is qua reageren, hoe groter de heli hoe logger (makkelijkerder)
5. Klein en dus ook binnen in huis bruikbaar
6. Met weinig wind zelfs buiten vliegbaar

Mijn schoonvader (55) was een Noob qua RC
En vliegt na 1 week al redelijk goed met zijn MSR. kan mooi stil hoveren tail en nose in ;)

Ik vind het onzin dat CP's te moeilijk zijn om mee te leren vliegen. Er zijn 1000en mensen die het probleemloos gedaan hebben zo.

Zoek eens naar de Belt CP. Deze heli is vrij betaalbaar.

Ja, die bedoel ik eigelijk, sorry. Maar dat is een goede indicatie van een goede heli waarmee je verder kan. Waar kom je vandaan? Misschien is het handig je profiel in te vullen.

Als je gelijk een CP heli wil gaan vliegen....

Je leeftijd is niet zo belangrijk hoor ;)
Leert alleen maar makkelijker en sneller.
En de veiligheid en techniek...
Daar moet je zelf heel serieus mee omgaan.
Een RCheli kan op elk formaat gevaarlijk zijn als je er verkeerde dingen mee doet, of niet weet waar je mee bezig bent.
Ik raad je wel aan om ervaren mensen op te zoeken om mee te vliegen.
Dan maak je die fouten niet snel, en heb je directe hulp.
Dus een club of ervaren mensen in de buurt van Huizen opzoeken is dan wel het slimste lijkt me.
Als je je profiel even goed invult, plaatsnaam erbij enzo...
Dan weet iedereen waar je zit.

M.vr.gr.
Eric

Laatst bewerkt:
oke er zit wel een club bij mij in de buurt maar volgens mij vliegen die alleen maar op zaterdag wanneer ik niet kan

Op clubs wordt meestal op bijna alle dagen gevlogen hoor (met goed weer dan he)..
Moet je gewoon eens gaan kijken en even vragen wat je wilt weten aan de mensen daar.

Laatst bewerkt:
ze vliegen op zondag maar dan betaal je wel 45.00+9.00+38.00 euro en ik weet neit of ik daar nou zo'n zin in heb omdat te betalen voor alleen een beetje vliegen wat ongeveer maar 45 minuten kan

en geen helikopter houden ze zich mee bezig en heb je eigenlijk een vliegbrevet nodig om te mogen vliegen met een heli

Maar helemaal zonder hulp met een CP gaan beginnen vind ik toch een beetje gevaarlijk op jouw leeftijd..
Misschien reageerd er hier iemand bij jou in de buurt waar je eens kan komen kijken en die je wat dingen kan uitleggen.
Lijkt me de slimste manier, anders denk ik dat het uitloopt op een teleurstelling.
En dat zou ook zonde zijn toch...
En een brevet haal je vrij snel, als je weet wat je wel en niet kan doen ;)

dus je hebt een brevet nodig maar waar kan ik die halen en mijn vader zij dat ook al dat die het te gevaarlijk vond om mij alleen met zo'n ding te laten vliegen.

Als je vader het ook leuk vind kan hij je misschien wel helpen, of het samen gaan doen ;)

Als je lid wordt bij een club dan betaal je gewoon een contributie.
Is een jaarlijks bedrag.
Het brevet halen kost meestal niets, die wordt op de club afgenomen (clubbrevet examen) als je club vind dat je er klaar voor bent om zelfstandig te gaan vliegen.
Daarvoor mag je alleen vliegen onder begeleiding van een clublid die jou begeleid met het leren vliegen.
De prijzen van de contributie verschilt per vereniging, moet je dan ook naar vragen als je ergens gaat kijken.

maar hij heeft geen vlieg ervaring mijn vader maakt dat nog wat uit?
maar als ik nou geen vliegbrevet heb kan ik dan een boeten krijgen ofzo?
en als dat niet zo is moet ik dan alsnog een vliegbrevet halen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back