beginners heli

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, je mag er ook zo mee vliegen.
En een brevet is niet verplicht.
Maar als je dat alleen gaat doen dan zal dat niet eenvoudig zijn, er komt behoorlijk wat kennis bij kijken om een CP heli te kunnen vliegen en onderhouden.
Je moet eerst een hoop leren.
Weet je dat allemaal niet, dan gaat het je veel geld kosten aan onderdelen en misschien dat je jezelf bezeerd tijdens het oefenen omdat je niet weet hoe alles precies werkt.

Je vader en jij hoeven helemaal niet te kunnen vliegen om lid te worden op een vereniging.
Je kan het daar stapsgewijs leren, en je wordt daarbij geholpen als het goed is.

Helivliegen is enorm gaaf om te doen maar behoorlijk moeilijk ;)

oke ik denk dat ik het wel weet zo'n beetje bedankt voor je snelle antwoord en als er iets is hoop ik dat ik zo terecht kan bij je

Geen dank, Is goed hoor :)
Heel veel vragen zijn al eens eerder gesteld en kan je makkelijk vinden met de zoekfunctie.
Kan je niets vinden dan mag je je vragen altijd posten of een persoonlijk berichtje sturen kan ook.
Veel succes bij je keuze!.

Je hebt geen ervaring en wilt 3D vliegen,
je kiest meteen voor een CP heli
je ziet het niet zitten om tot bij een club te gaan en ervoor het lidgeld te betalen.

Wat zal jij gaan betalen voor crashes te repareren.
wedden dat je binnen de kortste keren komt huilen en om hulp zal komen vragen ;-)

misschien is het ook handig om een sim aan te schaffen zoals realfiligt of phoenix.
en is een kds of een hk450 geen optie?
ik vlieg met een kds ik heb eerst weken alleen maar geoefend op de pc en ben nu net 3 weken bezig met hoveren.

als je mij even een pm stuurt dan geef in je een link voor iets.
dan is het iets goed koper.
en ik zou toch eerder een kds450 nemen dan een belt v2

zoek ff naar een copterx ME RTF. wordt dooe verschillende shops verkocht hier in Nederland voor een redelijke prijs. Ook op marktplaats!

Haa Moogle..

Ik ben ook nog maar een jaartje bezig met heli vliegen en ga binnenkort mn eigen helisamenstellen en bouwen. Het wordt dan een HK450GT of GT PRO.

Ik ben eerst eens begonnen met een kleine FP (een 4#3b om precies te zijn) heli en een klein coaxje voor binnen om zo de besturing een beetje onder de knie te krijgen en om te kijken of ik het eigenlijk wel leuk vond om met een heli te vliegen. Ondertussen heeeeel veel gesleuteld en gerepareerd aan de kleine beestjes en nu wordt het wel een beetje tijd voor een heli voor buiten.

Ik sim mezelf inderdaad een ongeluk (met helisimrc) en merk dat dat ook merkbaar is met het vliegen van mn FP (en coax).. ik maak steeds minder fouten en het hoveren en landen gaat zonder problemen.

In Huizen zit inderdaad een modelbouwvereniging waar ze volgens mij NIET met heli's vliegen. aan de andere kant van de stichtsebrug zit echter een vereniging waar ze dat wel doen.
Gooi en Eemland Vereniging van Modelvliegers - Algemene informatie
tot 16 jaar kost deze vereniging 36 euro per jaar...

Of je met een CP moet beginnen (zeker zonder enige vlieg ervaring)... tja.. ik zou het niet doen om de volgende redenen.
-Een CP vereist toch wel wat meer afstellen en bouwkunst om 'm goed in de lucht te krijgen
-CP's voor buiten zijn behoorlijk aan de maat(een 450 heli heeft een rotordiameter van een centimeter of 70) en crashen is duurder en gevaarlijker dan een kleine FP voor binnen. Als je dan eens crashed zul je toch flink wat moeten doen om weer te kunnen vliegen.
-Vantevoren weet je natuurlijk ook niet of je deze hobby echt zo leuk vindt als hij lijkt. Ik weet van mezelf dat ik vol enthausiasme ergens aan kan beginnen en dan als het klaar is ik er ook wel een beetje klaar mee ben. dat zou bij zo'n investering natuulijk wel een beetje zonde zijn.

Hoe dan ook ik wens je een mooie start van deze mooie hobby...

Maarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back