Beginners helikopter, welke moet ik kiezen?

• Topicstarter Topicstarter gt4luc
  • Startdatum Startdatum
G

gt4luc

Guest
Hallo,

Ik ben van plan een helikopter te kopen, ik heb geen ervaring (buiten een PicooZ).
Ik wil een budget besteden tussen de 80 en de 100 euro.
Ik heb eens op conrad.nl gekeken en een lama 3 of een lama 5.1 lijkt me wel wat.
Heeft iemand ervaring met een van die helikopters en zo ja, is het iets voor iemand die nog geen ervaring heeft? :confused:

er staan zeker 2 topics of op dezelfde pagina als deze of eentje verder. Heb je uberhaupt wel eventjes gelezen?

Ja, uiteraard heb ik dat gedaan en ik kon niets vinden over een lama 3 of 5.1

Voor 80 tot 100 euro heb je maar 2 soorten: een coaxiaal of een fixed pitch (FP). Esky en walkera hebben leuke helicoptertjes in deze prijsklasse. Voor de keuze moet je jezelf afvragen wat je er mee wil:
* Coaxiaal : makkelijk te leren en heel goed in de huiskamer mee rond te vliegen. Minder geschikt voor buiten (eigenlijk alleen als het absoluut windstil is; en dat is het eigenlijk nooit).
* Fixed pitch : moeilijker te leren. In de huiskamer kan je alleen leren hooveren. Veel beter geschikt voor buiten en tot en met windkracht 2 goed te vliegen (met windkracht 3 heb je ervaring nodig).

Beide heli-types zijn redelijk crashbestendig, maar houdt er rekening mee dat je binnen de kortste keren reserve-onderdelen nodig hebt. 80 a 100 euro is de eerste aanschaf, maar als het heli virus toeslaat ben je snel meer kwijt ;)

Succes!

Groet, Joost

Back