beginners model heli

• Topicstarter Topicstarter duncker
  • Startdatum Startdatum
D

duncker

Guest
hoi ik heb vandaag zo'n silverlit picooz voor mijn zoontje gekocht en het was leuk om met dit dingetje te vliegen.....
ik heb bij deze een beetje de kriebels gekregen om ook een heli aan te schaffen en had zo gezien op het net dat ze veel lof spreken over de WALKERA DRAGONFLY 4 ( prijs is zeer aangenaam), is er iemand die mij kan vertellen of dit een goed beginners toestel is en dat je daar mooi vooruit kan vliegen.
Indien er personen zijn die een ander goed beginners toestel kan aanprijzen ( prijs mag 130 Euro voor RTF), graag uw oprechte en ervaring rijke mening.
Graag zou ik wel met gewone batterijen NiMh vliegen dus geen lipo's

duncker

De DF04 vliegt prima, zeker gezien de kosten. Onderdelen zijn ook zeer goed en voordelig te verkrijgen. Met de standaard bijgeleverde accu vlieg je als je zuinig vliegt zo'n 10 minuten. Uiteraard kan je dit later altijd vervangen door een ander type accu (lipo) waarmee je een 20 a 25 minuten kunt halen.

Ik denk dat de DF04 een prima beginnersheli is om de basis te leren, dat wil zegen hoveren en rustig rondvliegen. Op het moment dat je dat echt goed onder de knie hebt (maar dat duurt wel even ;) ) zal je denk ik op den duur een een CP heli (verstelbare bladhoek van de rotorbladen) gaan kijken. Hier is meer mee mogelijk maar ze zijn een stuk kwetsbaarder en ook duurder.

Mark

op de andere topic over de walkera's heb ik ook de 36 en ARK X400 zien staan , welke is nu de beste om te leren vliegen , welk toestel zou men mij voorschrijven ; de DF4 , DF36 , ARK X400 , ( natuurlijk krijg je bij de DF zender erbij , denk ik)maar kwaliteit/kosten/prijs/degelijkheid/vliegkawaliteit gericht wat is de beste?

De X-400 is heel veel duurder en ook geen beginnershelietje.
De DF04 lijkt mij voor jou best interessant.
Als je het leuk vind kun je altijd nog overstappen naar het zwaardere werk.
Bovendien is de X-400 ontworpen voor lipo`s.

Helemaal mee eens, de DF04 is een goede instap heli voor beginners.
Maar kijk uit, ook beginner heli's zijn moeilijk ;-)

via een site heb ik nu gehoord van iemand dat de WALKERA DRAGONFLY 04 ( verbeterde versie ) niet deugd , omdat deze persoon amper 1 minuut in de lucht kan blijven en direct weer crashed.Moet ik dit nu aannemen of ligt hiet iets anders aan de oorzaak( slecht geregeld/of niet kunnen vliegen).
Zijn er hier die dit kunnen beamen of is dit toestel niet anders dan positief
duncker

Mijn ervaring is dat één mening op internet geen mening is. Pas als je een groep mensen aantreft die hetzelfde zeggen, zou het waar kunnen zijn.

De grap van modelbouw en zeker daar waar het de keuze van een model betreft, is dat je meestal meerdere groepen aantreft die vaak ook nog dingen beweren die haaks op elkaar staan.

wat ik nu nog niet versta is het volgende , er wordt gepraat over de dragonfly , is dat nu van het merk walkera of bestaan er nog dragonfly's en indien er meerdere bestaan welke is de beste om te leren.

de dragonfly 04 is van walkera en kost 94€

de gws dragonfly is van gws en kost 284€ in de goede setup

beiden zijn helicopters die mensen aanraden voor beginner, beiden lijken ze op elkaar (van grootte en frame) maar het vlieggedrag is evenredig met de prijs.

Dat niet langer dan 1 minuut in de lucht kunnen houden en dan chrashen ligt naar alle waarschijnlijkheid meer aan de ervaring van de eigenaar en/of de afstelling van de heli. De ervaring die ik nu met walkera materiaal heb is alleen nog maar positief. (afstellen en invliegen van de HM04 van een klasgenoot, en een aantal passende onderdelen van walkera op de microstar 400 van Graupner, en de brushless motoren en regelaars)

Mark

De GWS Dragonfly is in ieder geval super voor de crashen :P :lol:
Laatst heb ik hem nog tegen de omheining geknald 8O en dacht amaai dikke kosten weeral, maar nee hoor terug plaatsen in midden van de tuin en vliegen maar. :lol:

Ik wil maar zeggen dat de GWS wel heel erg sterk is voor crashen doe dit met een andere heli en je heb kosten aan je heli.
GWS Dragonfly is dan wel iets duurder tegen over de andere Dragonfly, maar op termijn haal je hier dik je centen terug uit.. :wink:

Ik zelf heb nou ook een Walkera DF004 gekregen en die bevalt me wel goed. Ik moet je wel aanraden als je zon coaxiale heli pakt(als je die pakt) je dan wel een heel groot verschil hebt qua vlieggedrag tussen een DF004. Ligt er maar aan of je later groter wil gaan vliegen. Ik zou je aanraden qua prijsklassen en je toch niet lang vliegt met een beginners heli om een DF004tje te pakken. Een FP heli (Fixed pitch) zoals de DF004 zijn wat moeilijker te besturen als een CP (collective pitch). Een DF4 is een FP en als je zon eentje neemt je toch voordeel hebt als je al kan vliegen en je overstapt naar een CP je dan wat makkelijker vliegt, omdat het vlieg gedrag dan wat rustiger is(ligt er ook aan hoe je dan ook weer vliegt). Om echt te beginnen moet je een DF4 pakken, kwaliteit is niet zo super goed in vergelijking met duurdere toestellen maar voor de prijs en als beginners heli zou je de DF4 echt goed kunnen gebruiken. Hier heb je een link waar ik hem heb gekocht www.rc4me.nl . Het is een webshop en geen echte winkel maar je kan daar ook komen kijken, hij wordt dan ook gelijk afgesteld.

Mijn ervaringen tot nu toe is dat het een voor de prijs een goeie beginners heli is.

Hoop dat dit je een goed idee geeft over walkera.

Groetjes Pascal

Back