Beginners opgelet: Roto- en trekstartklasse op de Mach.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door kyoshodriver-->Bartje, 3 apr 2006.

  1. TGXnut

    TGXnut

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    405
    Locatie:
    IJsselstein
    Jammer hoor, is echt een goed initiatief.
     
  2. gladoor

    gladoor

    Lid geworden:
    1 sep 2005
    Berichten:
    186
    er komen nog 3 of 4 inschrijvingen bij vandaag,dus totaal van 7 rijders dan kan het toch wel doorgaan ?
     
  3. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    @gladoor, heel goed....
    Ja, ik denk dat als er nog een paar inschrijvingen komen dat de klasse in ieder geval dit weekend nog wel doorgaat.......

    Maar schrijf je wel in VOOR Zaterdag.....
    Dus op zijn laatst vanavond.......

    Herstel, inschrijven kan tot Zaterdag ochtend 12:00 uur.....

    Is het na 12:00 uur en lees je dit, bel dan naar de MACH....

    Telefoonnummer zie www.mach-heemstede.nl (linksboven "info MACH")
     
  4. Ready to Run

    Ready to Run Guest

    Toppie!!! gaat super worden, gezellig en leerzaam :D . tot zondag.

    Gideon
     
  5. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    ff gekeken, fantastisch!!!, er staan nu 7 inschrijvers......

    Hopelijk komen er nog 2 of 3 bij, want de ervaring leert dat gedurende de dag er vast wel iets kapot kan gaan en er dus uitvallers zijn......
    met maximaal 10 man kun je in een heat, maar de 7 die er nu staan beloofd ook een leuke dag te worden......
     
  6. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Kick 'm nog ff op RC-Junkies, Martin!
     
  7. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Heren het zijn er nu 8!!,heel mooi mannen nu is het een leuke heat!!!

    En ehhh wees nou niet bang om hulp te vragen bij ervaren rijders als je er niet uit komt!!
     
  8. Whoei

    Whoei Guest

    het was zeer geslaagt vind ik zelf. en ik hoop dat het er bij de volgende club race weer is :) want dan zal ik zker weer van de partij zijn
     
  9. Ready to Run

    Ready to Run Guest

    Ik kan dit alleen maar be-amen :D

    Goede dag, net iets te warm en oranje heeft gewonnen 8) .

    Had wat pech vandaag, geen wegligging hoewel het de 3e kwalificatie al beter ging. voor de race me stuur instelling gewijzigd dom dom, reed er gelijk af met schade en werd dus laatste. Weer een hoop geleerd, en dat is de insteek :D .

    Gr Gideon
     
  10. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ik vond toch ook eerlijk gezegd dat de meeste jongens toch "onbevreesd" reden, en best het gas durfden open te trekken......

    Duidelijk is het natuurlijk dat een autootje tussen de lijnen houden op een circuit heel wat anders is als op een parkeerterrein waar geen lijnen zijn (of hele brede :wink:)

    Ik hoop dat het een geslaagde dag was voor de "trekstarters" en dat ze zeker de volgende race er weer bij zijn......

    Wat wel een idee zou kunnen zijn is als er iets meer hulp zou zijn, en dan doel ik op het starten van een heat/finale, want een paar seconden stilstaan zonder dat je gas kan geven, daar slaan motoren van af.....

    Mogelijk kunnen jullie misschien iemand meenemen van huis, of anders even brutaal genoeg zijn en het andere clubleden vragen.......

    Nu is het een feit dat deze mensen vaak ook bezig zijn "met hun eigen ding" dus het kan lastig zijn, maar moet toch een oplossing voor te verzinnen zijn.......


    Een argument wat ik een heleboel posts terug las in het originele topic was:
    "ik ga toch niet een hele dag aanwezig zijn om misschien maar iets van 30 minuten in totaal te kunnen rijden!"....
    Klopt, 3x een kwalificatie van 5 minuten + een finale van 10-15 minuten is dat halve uur, maar heren rijders zeg eens eerlijk, die 5 minuten sturen tijdens een heat is wel ff 10x intensiever en leuker dan 30 minuten gassen op een grote asfaltplaat, of niet?
     
  11. Whoei

    Whoei Guest

    "die 5 minuten sturen tijdens een heat is wel even 10x intensiever en leuker dan 30 minuten gassen op een grote asfaltplaat, of niet?"


    Daar ben ik het helemaal mee eens :)
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Zo, steek dat die die hard straatrijders die het circuit maar niets vinden in hun r..t :D
     
  13. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Rustig Roelof, denk aan je bloeddruk.... :wink:

    Maar het was een mooie dag, er waren 8 man, alleen na de 1e heat waren er nog maar 6 over, maar deze mannen hebben het wel de rest van de dag volgehouden volgens mij, en da's toch knap.....

    Deze rijders hebben doorgaans logischerwijs ook niet alle onderdelen ook nog eens als reserve bij zich natuurlijk, en op het circuit is voor hun type auto's natuurlijk niet veel te krijgen......
    Nu is dit sowieso met RTR auto's, want meestal dient elk onderdeeltje wat kapot is ook door de winkel besteld te worden......
    Er zijn zoveel merken op de markt, dat het voor een winkelier niet te doen is alles maar op voorraad te nemen......
     
  14. Whoei

    Whoei Guest

    Ik heb helaas de finale niet gehaalt. omdat in de opwarm rondjes voor de race me as uit het niets brak :( maarja :p
     
  15. JoyForever

    JoyForever Guest

    Gelukkig had ik wel reserveonderdelen bij me.
    In de laatste minuut van de 3e kwalificatie lag m'n rechter achterschokdemper eraf.. 8O, waardoor m'n wagen ging tollen als ik gas gaf. .. was wel een grappig gezicht :)
    Ik heb beide schokdemperbevestigingen vervangen (bedankt voor de tip Sjef en Bart) want die andere was ook al bijna doorgesleten, doordat m'n 30mm achtervelgen ertegen aan schuurden. Hierdoor toch nog als 2e geeindigd, ondanks dat ik na m'n eerste tank de motor niet meer aan de praat kreeg.
    Was verder een leuke dag, maar in het vervolg ga ik met m'n R40 oefenen. Die is toch wat meer geschikt voor het circuit :)

    gr,
    Peter
     
  16. rs4evo3

    rs4evo3 Guest

    peter, ik vind dat wij toch ook nog een dag op gouda af moeten spreken gaan we eens kijken hoe een hara zich verhoud tegen een normale r40;-)

    mvg jarno
     
  17. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Een beetje laat, en ik ben het 's morgens tijdens de rijdersbriefing vergeten te zeggen, maar iedereen heeft omwille van het registreren van rondetijden met een clubtransponder moeten rijden.
    De rondetijden en hoogste snelheid op het rechte stuk zijn geregistreerd, en terug te vinden op mylaps.com......
    Wie welke transponder had, dat is niet bekend, omdat we dat niet hebben bekeken, maar dit lijstje van transponders is gebruikt.......

    http://www.mylaps.com/live/showLaptimes.jsp?tid=9&transponder=8985311
    http://www.mylaps.com/live/showLaptimes.jsp?tid=9&transponder=6698586
    http://www.mylaps.com/live/showLaptimes.jsp?tid=9&transponder=9534803
    http://www.mylaps.com/live/showLaptimes.jsp?tid=9&transponder=8175585
    http://www.mylaps.com/live/showLaptimes.jsp?tid=9&transponder=3402975
    http://www.mylaps.com/live/showLaptimes.jsp?tid=9&transponder=2465679
    http://www.mylaps.com/live/showLaptimes.jsp?tid=9&transponder=4058694
    http://www.mylaps.com/live/showLaptimes.jsp?tid=9&transponder=6284148
    Volgende clubrace misschien als rijder even opschrijven welke transponder je gebruikt hebt, dan kun je deze gegeven nazien.......
     
  18. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
  19. JoyForever

    JoyForever Guest

    Ik weet nier welke transponder ik had (blauw 3 ofzo kan dat?). Maar het stond wel op de lijst wie welke transponder gebruikte.
    Het zou leuk zijn als dat te achterhalen was ...

    gr,
    Peter
     
  20. Ready to Run

    Ready to Run Guest

Deel Deze Pagina