beginners speedkistje

nu ik de accu heb ben ik aan het kijken naar de juiste motor om er op te zetten.
de motor mag maximaal 2000watt trekken

ik zit te kijken naar een van deze motors:
Hyperion shop
Hyperion shop
wat voor prop lijkt jullie het beste op deze motor op 6s of weten jullie een andere die ook goed is? en welke van de twee lijkt jullie het beste?

het is de bedoeling om een motor van ongeveer 100 euro er op te zetten.

zouden deze motoren werken op deze regelaar?

RCtechnics

servo's die heb ik ook al: 2x dymond d300

groeten Robert

komen die motoren op de 2/3 model uit de FMT?

let wel, dat de motor op dit model andersom gemonteerd wordt dan dat fabrikant bedacht heeft. Aan de kant van de draden zijn de inlaten voor de lucht niet aleen aan de zijkant, maar ook op de kopse kant. Dit om de koellucht de motor in te krijgen.
Monteer je hem anders om, dan heeft hij alleen maar ingang koellucht via de zijkant. Er gaat dus minder koellucht doorheen.

Die koeling op deze wijze is totaal geen probleem, mijn Powerdekker 3026 (powercroco 3026) zit zelfs op die manier in een romp en heeft geen warmte probleem. De lucht die erlangs kan moet door een kier van maximaal 1 mm, maar eerst nog eens langs een spinner die iets groter is dan de motor........

Bij de modellen als de 2/3 en de Speed Ninja draaien de motoren normaal maar een seconde of 10 om dan op hoogte eerst weer af te koelen voor dat men opnieuw aanduikt voor een hoge snelheids doorkomst.........

Met alle respect

Met alle respect denk alleen niet dat dit een beginners kistje is zowel bouwen als vliegen.

Ga eerst eens met een snelle funjet vliegen en dan niet de standaart ultra uit de doos.

Dit zet door en als je twee tellen niet oplet heb je een hoop schade(misschien zelfs mensen).

Als je hem niet goed bouwt is het een tikkende tijdbom!

Ook denk ik dat als je je afvraagt of deze motoren zo geleverd worden, dit wel het juiste kistje is voor jouw.

Niet om aan de pret af te doen maar dit is geen SPEELGOED!

Enjoy.

ik weet het maar dat is juist waar ik naar opzoek ben.

het is mijn bedoeling om een model te kopen die een hoge maximale snelheid heeft.

eerst natuurlijk rustig aan en het langzaam op te bouwen.

het model word gebouwd samen met een clublid die veel ervaring met bouwen heeft maar ook met (speed) vliegen.

aan snelheid begin ik onderhand aan te wennen zo heb ik een tucano van het en een mini viper van tomahawk en die hebben voor hun grote toch behoorlijk de vaart er in!

motoren moeten natuurlijk omgedraaid worden met een spinner er voor, dat is vrij logisch ;-)

Hallo Robert,

We hebben nog wel zoiets in de aanbieding als je wil. Eigenbouw met 6,5ccm.
Tevens een club 20 bouw kit met motor van een Stileto.
Aub een pb als je serieus interesse hebt.

Mvrgr, Rie

op zoek ben ik niet meer ik heb onderhand de tekeningen en ben het model in cad aan het overtrekken zodat het kan worden uitgefreest.

maar toch bedankt voor het aanbod.

Back