Beginners tekening voor +2mtr electrozwever.

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een simpele tekening van een depron danwel houtbouw electro zwever, om eens wat anders te doen dan alleen wilde ARF picojets en zagi's. :) Je moet toch ergens de winter mee door.

Nog speciale wensen? Reken maar. :P
Spanwijdte Rond de 2 meter, iets groter mag, maar 3 meter is de limit (Et moet nog DEZE winter af. ;)).
De vleugel moet op te delen zijn in stukken van ongeveer een meter.
De motor moet niet te veeleisend zijn. Liefst geen brushless, tenzij dat met goedkope chinese imitatie kan.
Het moet te maken zijn door iemand die nog maar weinig met depron of nog ooit met hout gewerkt heeft, dus met alleen een boven en zij aanzicht gaat het denk ik niet lukken.

Ik heb dr nog niet zo heel goed naar gekeken, maar mischien heb ik al verschillende materialen om te gebruiken (motoren, propellors, regelaars, accus). Ik hoop dat het lukt. :P Ik had al een plannetje in gedachte van een devine van 2 meter, maar bij nader inzien vond ik dat ding niet mooi genoeg. :P

hmm, kortom: een 2meter elektro zwever die simpel te maken is.

Dan zou ik een spectra of iets dergelijks pakken bij hobbyin.
Net als puzzelen(stukjes vallen zo in elkaar)

moet te doen zijn!

Ja ik bedoelde scratchbuilding, plaatje hout halen, printerdeprint, en scalperen maar. :P

Sorry, ik had trouwens moeten melden dat ik graag rolroeren wil hebben. Die spectra heeftze helaas niet. Dat vond ik bij mijn graupner terry al een nachtmerrie om recht en ook nog in de goede richting te houden bij de landing, dat zal met zon mooie van hout wel helemaal niets worden bij mij. ;)

Bobcat(zelf ombouwen naar elektro)
anders de atlantis, maar die heeft geen houten romp, dus weer sneller bouwen.

Verder zijn er bijna geen bouwdozen meer te koop.

dan moet je idd van tekening bouwen.
Denk dan aan de ucelino
Deze heeft geen rolroeren nodig.
als je echt eigenwijs bent kan je heel eenvoudig v-stelling verminderen en wel ailerons inbouwen :wink:

EDIT: Maar als je nog nooit gebouwd hebt, zou ik zeker voor een bouwdoos gaan. (tenzij je een heel geduldige/precieze bouwer bent)

De bobcat is denk ik erg smal in de neus, dat lijkt me best lastig electrisch te krijgen, tenzij je zon kermis stellage op zn dak schroeft natuurlijk. :P

De atlantis krijg ik niks over gevonden, alleen een of ander Nasa ding.

Die Ucelino heb ik al zitten besnuffelen, lijkt me vrij simpeltjes te maken, maarja, ik ben heel eigenwijs he. ;) En zelf zomaar even met de natte vinger ailerons inbouwen, ik weet totaal niet hoe ik die trailing edge dan moet gaan verbouwen. Dat vind ik eigenlijk een beetje te moeilijk om te doen als eerste project.

Ik heb inderdaad het liefst iets dat ik compleet volgens plan kan knutselen zonder vervelende verrassingen. Ik ben nu nog een EPP rookie, die gewend is alles in 2 uur in elkaar te fleppen, dus de schoen van geduldige secure bouwer moet ik nog voorzichtig passen. :P

GFK rompje mag trouwens, maar dan worden ze volgens mij wel sterves duur, toch?

Als ik dit zo allemaal lees, dan zou ik zeker voor de atlantis 2 gaan.
-Rolroeren
-elektro
-2 meter
-vleugel niet deelbaar(kan je natuurlijk wel zelf maken. bovendien zijn er helemaal niet veel deelbare zwevervleugels van 2 meter. Om die zo ligt mogelijk te houden zijn ze bijna allemaal vast)
- eigenlijk is het gewoon van tekening bouwen, maar dan heb je de meeste onderdelen al uitgesneden. Dus eigenlijk precies wat je wilt!!!
- epoxy romp, mooi, snel te "bouwen".

Helaas niks te vinden op hobbyin.nl Het heeft wel ooit in hun krantje gestaan. Miscchien kan dennis dit nog naar je doormailen.
Ik zou het wel weten als ik jouw was, anders wordt het weer een arf modelletje.

Zoek eens op "Atlantis" in topic titel

afb5234.jpg

De atlantis heb ik bij de grondpiloten gezien toen ik n keer ging kijken! :D Echt een beeldschoon kistje. Maar zon ding verbouwen tot 2 delige wing zit ik n beetje tegenop te hikken. een wing van 2 meter kan ik echt niet hebben, daar blijft niks van over omdat et hier door een krappe draaitrap gesjouwd moet worden. :P

Ik ken al wel een kist waar ik helemaal verliefd op ben, maar dat moet weer helemaal uit amerika komen, en dat kost schijnbaar dik 60 euro verzendkosten. :cry: Namenlijk de Omei 2000 EP. Wing is 2 delen, romp van GFK, maar helaas wel ARF.

:cry:

2 meter is helemaal niet zo groot hoor, als je zelf door die trap kan, kan je vleugel dat ook al vrij snel. bovendien kan je vleugel op de begane grond bewaren.... dan hoeft die maar 1 keer naar beneden.

Maarja, Ik zou het gewoon een keer proberen, en niet de hele tijd tegen alles aan lopen te hikken. Er is nooit iets perfect....

Alle hints worden afgekeurd.....
Ik vraag me af hoe je dan toch aan zoveel modellen komt....

Er is geen begane grond, dat is een bedrijf, daar wordt met marmer en ijzeren platen gesjouwd, dus daar ga ik geen modelbouw spullen laten liggen. Ik ben nou eenmaal niet zon mazzelaar met 2 deurs garage en tuinhuis.. :cry:

Mijn 120cm flying wing zit ook al onder de schrammen van die rot draaitrap, dus een fragiele wing van 2 meter, dat gaat gewoon niet goed..

Je hints zijn prima, maar een boel is voor gevorderde bouwers (kitbashen of dingen zelf verzinnen), of heeft niet wat ik graag wil (ailerons). Sorry dat ik je tips niet goed vind..

Nog altijd zoekende.. ;) Bestaan dr dan echt geen goedkope omei achtige modellen die beter bereikbaar zijn? Zit ik echt vast aan duur of onmogenlijk?
crying.gif

Hoi Sven,

het verbaast me dat Niek nog niet heeft gereageerd.
Want de 2 meter E-zwever die hij al lang geleden bouwde (een 'Tilt'') vliegt heel erg lekker. En kost haast niks.
Dus P.B. hem even om de gegevens.

Leuk zwevertje met topeigenschappen in de callistic.
Zoek je nog een gebouwde 2 meterkist dan heb ik de Atlantis te koop (met richtingsroer) en een spectra. Spectra mag met motor weg, is 4 jaar oud maar nog onbeschadigd en als nieuw. Zeer makkelijk te vliegen en een absolute thermiek kist.
Waarom de verkoop? Teveel modellen, en ik wil een tweede DLG kopen (of bouwen)

Bruno: Ik zal et em eens vragen.

Theo: De toestelletjes die je opnoemt zijn stuk voor stuk pracht kistjes, maar iets zonder rolroeren wil ik niet meer. Als ik ergens absoluut een bloedhekel aan heb, is et wel landen met alleen een richtings roer. Dat vind ik als fietsen op n eenwieler. Je kunt n beetje hangen maar een echt stuur heb je niet. ;)

Ik heb een winkeltje ontdekt waar ze de omei 2000 EP voor 80 euro op de mat kunnen leveren, maar ik weet niet zeker of dat door de douane heen komt. Ik heb uit amerika al veel slechte ervaringen gehad hiermee.

De Omei staat bij www.lindinger.at voor 89 euries. Komen dan alleen nog verzendkosten overheen.

Trouwens heeft mijn Atlantis ook rolroeren hoor, maar ik heb er nog eens xtra een richtingsroer bij op gezet omdat ik hem wat slecht door de bochten kon krijgen. Ik heb de spanwijdte met 20% vergroot. Vandaar

Die bij lindinger kost denk ik al net zo duur als in amerika bestellen met douane kosten. ;)

Van de atlantis kan ik erg weinig fototjes vinden, dus ik weet niet zo heel goed hoe die dr uit ziet.

Ik heb nog n hele mooie gezien, de Mini Ventus. Die heeft een mooie cabine voor n cameratje dr in.

Maarem, ik denk dat we beter in mijn omei topic door kunnen gaan. Dit topic is voor als et echt niet lukt om een ARF te vinden, dat ik dr dan zelf een moet gaan maken. ;) http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=32060

8O .....

Dat zijn dr n hoop zeg! De meeste lijken me wel erg moeilijk om te maken. Zoals die XP04, die vind ik echt ongelofelijk mooi, maar ik snap niks van die tekening. :oops:

Back