beginners verslagje e-flite slick 3d 480 arf

ik vind hem er ook gaaf uitzien hoor...... echt zin om hem te proberen,alleen als ik weer kom van mijn werk is het al donker......baarreuuuhh......miss aankomend zaterdag........

[/QUOTE]ik zal op jullie aanwijzing gewoon de waardes overnemen die vermeld staan in de handleiding, dan kunnen we altijd nog kijken.......
iig het bouwen is klaar alleen nog ff een maiden flight plannen......jullie horen nog van me....[/QUOTE]

heeft ook geen zin om deze waardes over te nemen vanuit het boek omdat de handleiding er van uit gaat dat ik met een 3 axis vlieg.... dus dat worden dan instellingen die daarvoor bedoeld zijn..... enfin ik heb mijn end-points aangepast.........we gaan het beleven, ik heb ook nog snap-roll in de zender geprogrameerd...gnegne.......toch proberen he:banana:

Mooie kist. E-Flite maakt toppie vliegtuigen.

Hoop wel dat je 'm heel houd, als eerste vliegtuig had je beter een foamie beginner toestel kunnen kopen?

Natuurlijk heeft het wel zin hebben om de max. uitslag, D/R en expo waarden over te nemen die opgegeven zijn in de handleiding, ook al vlieg je zonder gyro. Je past de gain van je gyro aan, aan de uitslagen en niet omgekeerd!

Nogmaals: als dit je eerste 'plank' is, neem dan alle waarden over die opgegeven zijn en reduceer voor de eerste vluchten de max. uitslag tot 75% of zelfs 50%.

Ik heb een tijdje geleden de omgekeerde stap gemaakt: na jarenlang alleen fixed wing vliegen is er ook een 450 heli bijgekomen. Heli vliegen is heel wat anders dan fixed wing vliegen.

Mmmm ok expo of endpoints,ik zelf vind endpoints aanpassen beter,omdat je dan de hele slag wat de servo maakt aanpast, als je er expo inzet dan heb je alleen de gevoeligheid vanuit het midden van je stick aangepast. Enfin ik kijk nog wel ff wat ik zet bij de eerste vluchten..iig heb ik mijn endpoints nu aangepast....van 100% naar 60% dus das ook een hele stap......

Dat is juist het mooie van expo. Zonder zal het erg onrustig vliegen. Als je nog nooit met een vliegtuig hebt gevlogen is de kans op een crash vrij groot. Die endpoints zijn veel minde van belang het is makkelijker niet de volle uitslag te gebruiken. Dan in het middengebied met keine correcties te werken. Zeker in het begin zijn door je reflexen je stuurbewegingen veel te grof.

Borgo: hier sla je de bal volledig mis. Niet alleen proberen we je het nut uit te leggen van expo en leg je dit naast je neer maar komt het advies van piloten die echt wel een behoorlijk stukje kunnen vliegen met o.a. 3d toestellen. Het zijn ook die mensen die je steunden en inzagen dat je als geoefend heli piloot hier wel mee overweg zou kunnen.
In feite schoffeer je nu die mensen.
Sorry dat ik het wat cru stel maar zo voel ik het aan. Roeruitslagen via dual rate, expo (niet te weinig of te veel) op beide rates.

Met het aanpassen van de endpoints beperk je de kracht en de resolutie van de servo. E.e.a zoveel mogelijk aanpassen met de hinges, hevels, enzo.
Met DR en expo blijf je de de kracht en resolutie van de servo's houden.

Denk even in dat je een grote uitslag maakt met een servo die maar een kleine slag maakt.

1. Kies je endpoints zodat je een zo groot mogelijk bereik hebt. Meestal kan je 100% nog verhogen naar 125 of zelfs 150%.
2. Pas de posities van de stuurstangen op servo- en roerhevels zo aan dat je de uitslagen van de high rates opgegeven op p. 35 van de manual (http://www.e-fliterc.com/ProdInfo/Files/EFL2865-Manual.pdf) hebt (nameten want in mm opgegeven). Bij voorkeur met een zo groot mogelijke servohevel arm (90° hoeken respecteren en vrije loop controleren)
3. Je programmeert 3 flight modes in je zender: high rates - low rates - maiden rates
4. In high rates mode kies je D/R +/- 100% (zou ong. moeten kloppen aangezien de high rates uitslagen je referentie zijn waarop je mechanische afstelling uit stap 3 gedaan werd) en expo neem je over uit de manual
5. In low rates mode pas je D/R zo aan dat je de uitslagen hebt die in de manual vermeld staan bij low rates (nameten, uitslagen zijn in mm) en expo neem je over uit de manual
6. voor maiden rates mode pas je D/R zo aan dat je de uitslagen hebt die half tot 3/4 zo groot zijn als die in de manual vermeld staan bij low rates (nameten, uitslagen zijn in mm) en expo neem je identiek aan expo uit low rates mode.

Je eerste vlucht maak je in de maiden rates mode (zeker start en landing) Dat verhoogt de kans dat je eerste vlucht niet meteen met brokken eindigt.

haha dries mag wel hoor, ik ben soms een beetje eigenwijs.......maar ik zal alsnog naar jullie luisteren......ik zal de waardes overnemen en fransvh en hansL bedankt voor de uitleg.........

Sorry hoor maar wil even weten of de mayden al is geweest.... zit met spanning te wachten. Ik moet namelijk ook nog een mayden met mn 1ste 3d vliegtuig maken en als het hier goed gegaan is geeft mij dat vertrouwen. Hihi

Back